søndag 8. mai 2016

RETRO! Husker du 1980-90 på Strikkefronten? -Gratis Norske Oppskrifter

Drops Design

Daværende konkurranse mellom oss venninner var HVEM som hadde de største skulderputene!?
Jo bredere jo bedre, ikkje sant??

Dropskatalogene var hyperpopulære og me kjøpte mangen og lånte av hverandre, det var noen år der hvor me virkelig strikket og sto på! Me ga aldri opp og det var mødrene/bestemødrene våre som måtte rekke opp om me hadde feilet totalt! Har mange gode minner fra denne tiden og frem til for noen år siden hadde eg også ganske mangen *SkulderputeGensere&Jakken* på lager, men det er en ende på alt og nå er de borte vekk... Det var ikkje bare skulderputene som skulle være digre, men skuldersømmene var også langt nede på overermene!

Har som eg har vist tidligere et par Marius Genseren i Triplex fra 1993 og HEKKAN for en SIZE!
Hvis eg ikkje kommer til å bli ca 150 kilo vil eg tro de forblir ganske så ubrukelige! 

Nå vil eg påstå at eg har funnet noen av de
delikate fra en svunnen tid...


Bildet over



Drops Studio




Drops Design

DENNE husker eg så godt! Eg var på garnbutikken på EPA
å kjøpte garn! Problemene oppsto allerede ved blomstene, eg fikk det aldri til og denne ble bare en
vrangbord i en pose.......
Syns faktisk at den er ganske fin ennå....
skjønne farger....




Drops Design





Drops Design



Nå? Er det noe som kunne friste til gjentagelse??
Genserene var nå iallefall veldig sommerlige
i fargene om ikkje annet :)


Ååååå kan tro at det var herlig å sitte her nå, skyvedøra helt opp, det er vindstille og ganske så svalt
og godt med side 18 grader :)

Ble ingen tur i dag....hmrf.....me spiste en herlig med middag og den slo meg helt ut og eg sovnet som en dupp her i stolen og eg sov langt over en time, deretter var eg litt sånn
i "koma" i flere timer....Er i grunnen ganske tøffe saker med rødt kjøtt....Jammen godt me skal ha Linsesuppe i morgen! DET renser nok litt opp i systemet hehe

Kan tro det klødde i de "Grønne" fingrene her i dag,
ja når eg gikk å "Venta" på tur!
Eg må virkelig gjøre noe med det denne uka! Ja, få hjem litt jord og etter hvert litt planter, terrassen er så trist kan
du tro.....Har sittet å Googlet Solstoler og i dag,
for NOE må me ha å sitte på der ute...
Tro det FØRSTE eg skal plante får være et PENGE TRE! Wow! Det måtte vært flott!??

Men nå? Jo det skal eg si deg, eg skal se en film som Jr har mast så lenge om at eg må se; "Never Back Down 2" -
Jepp eg har sett nr 1 og den var bra :)
Da blir det nok litt mer strikking også :)





Du får ha en fortsatt fin kwell
om du skal rangle hvis ikkje
får du sove godt!
NATTINATTI :)






Go`klem fra ei Vibbedille med øya på stilk :)

1 kommentar:

Ingeleiv sa...

Huska noken av dessa gensarNe! Hadde ein køpegenser som likna på blomstergenseren "din"... Morsomme minner! Strikka noken dropsmodellar - men ingen av desse...