torsdag 26. mai 2016

Romper Ferdig + Nytt Prosjekt! -StrikkeOppskrifter


I går kwell ble eg ferdig med Romperenog den ble sååå
SØT kan du tro! Bitteliten er den, men den er er "strechy" så den kan nok alikevel brukes en stund, sånn ca MAX de
3 første månedene. Nå er altså det Obligatoriske
rosa ferdigstrikket :)



Som du garantert legger merke til ble det de "vanlige" knappene, Disse knappene ble dessverre for små siden garnet denne Romperen er strikket i ble for tykt.
Jaja, eg sutrer ikkje, NOP, eg har allerede en PLAN!



En SELVFØLGE!

Disse lappene fikk eg laget da Sjarmøren ble født og siden eg har ca 300 av de(!!!!) tenkte eg at det er galskap
å lage nye "bare" for å evn få rosa!
Lappene kan du selv designe HER!



ABSOLUTT!

Disse hjertene er veldig etterspurte og nå skal du få en direktelink til hvor de kan kjøpes for en slikk og ingenting. Klikk deg inn HER! Les godt på annonsen for du kan
også velge farge :) Personlig liker eg best de i sølv

Til selve Romperen gikk det med ca 1,5 nøster
Merino Ex Fine i den minste størrelse. Eg valgte å strikke på pinne 3,5 i steden for 4 for eg ville ha den liten :)

Opp skriften til Romperen kjøper du HER!



DETTE er en del av NY plan! Med dette tynne lekre Kasmirgarnet vil eg tro at det går greit å bruke de små perleknappene. Planen er å strikke en liten cardigan eller no, det bør iallefall inkl knapper

Garnet kjøpte eg hos RASMILLA (Elsker denne butikken!)
Dessverre ble dette nydelige garnet bare solgt en begrenset periode så eg snappet med meg en del.
HÅPER virkelig de får det tilbake! 

Design av Pinneguri

Denne er en klar favoritt! Har faktisk en halvferdig liggende, men Ylva som skulle ha den ble plutselig for stor,
sånn kan det gå :) Den er skikkelig kjekk å strikke og det er akkurat passe "spenning" av ting som skjer :)

Brystvidde 56 cm - 83 cm



Design av Joji Locatelli

En annen eg liker veldig godt er denne Kimono`en.
Strikkes også i tynt garn så dette skulle gå greit.
Her kan eg også bruke ArvegodsKnapper :)

Gratis oppskrift
Str Newborn - 6 mnd


Som du altså kan se er eg i gang med opp
til FLERE dilemma! Gir meg aldri hehe
Det var jo så kjekt å strikke noe smått og kjapt!

Før eg evn setter i gang med strikkinga for dagen skal eg prøve å fylle et par sekker med ting til Fretex og kast!
Da sitter eg nemligen med en mye bedre samvittighet :)
Regner med du også kjenner den følelsen?

Sola skinner bak et lett skydekke, ikkje mer enn 14 grader da - Mulig det er ok å sitte ute!
Det får bli om det ikkje begynner å blåse!


Uansett må eg komme i gang med å bevege meg
og sparke dagen i gang!





KOS deg og ha en
Flott Torsdag!
I morgen er det HELG!






Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille :)

1 kommentar:

Bundingen sa...

Nydelig, liten romper! Koselig med litt stæsj på. Du er flink med det lille ekstra!

Lykke til med neste prosjekt! Det går unna i en vis fart hos deg.

Fint sommervær her i dag. Får ut og strikke litt før sommeravslutninga på strikkekafeen. Det er vel det som kalles å varme opp, er det ikke?

Klem fra Ingunn