søndag 10. januar 2016

Illusjon eller Fakta??? - Skikkelig Flotte StrikkeOppskrifter

Steve Plummer & Pat Ashforth


Noe eg aldri har prøvd, men er veldig fasinert av er Illusjons strikking, men eg skjønner det ikkje?? Hvordan er dette mulige? Det er jo helt FANTASTISK! Har sett damer som strikker dette, eg har sett ferdige tepper/bilder og det er bare så utrolig at eg tror ikkje det eg ser! Eg har en oppskrift på et Happy Potter teppe som Jr fant da han var liten, Joa,
dette skulle eg strikke, men eg skjønte ingenting......
Har du prøvd dette? Kan du overbevise meg om at dette ikkje er vanskelig?

I mens kan du jo nyte noen av disse sinnsykt bra teppene til Steve Plummer & Pat Asforth!


Home is Where The Heart Is
Bildet over



Steve Plummer & Pat Ashforth




Steve Plummer & Pat Ashforth




Steve Plummer & Pat Ashforth




Steve Plummer & Pat Ashfort



Du er nødt til å gå inn HER og HER og bli forbløffet av
alt det fantastiske de designet!
Dette er sånn dåne klask i pannen greier altså!



Ja det er så gale at trenger eg en BOLLE! Jepp!
Ali bakte jo til helga så nå er me klar for kaffikos, mammen kommer kommer også snart ramlende inn dørene her så da blir det skravling og strikking resten av kwellen,
noe som passer fint for.....



...Kunstverket mitt gikk rett og slett i dass!
Ja du ler sikkert HAHA Men vettu, dette så skikkelig flott ut, inni hodet mitt, for noen som ikkje var med i planen var
+4 grader og regn......selv om eg så det på Yr.no.....

I går kveld da eg la ut disse var de dekket av snø,
men det er bare VANN nå!
Mmmmm satser på at Yr fortsetter å melde riktig, ja for da skal det snart fryse på igjen så optimistisk som eg er lar eg de bare stå ute-hvis de ikkje blåser vekk!
Ja det er kuling så klart....


JuHuuu nå er eg på omgang 5 (hihi) av hovedmønsteret,
nei det går slettes ikkje fort, men eg merker at tempoet har økt så eg håper på en produktiv kwell :) Klarer ikkje se så mye mønster ennå, men eg vet liksom hvor
eg er og eg "kjenner" meg igjen hehe

Omgangene går fortere og fortere, har funnet ut en fingerteknikk som gjør at eg klarer å holde trådene likt på pekefingeren til en hver tid - Har nemligen skjønt at DET er viktig ved mønsterstrikke :) Ser veldig bra ut!
Må bare NOK en gang TAKKE deg Marianne for denne fantastiske gaven, eg koser meg HelMax! <3 

Men nå skal eg svinge litt ny kaffi her
før mamm`en kommer :)





KOS deg masse og ha en
Koselige og Trivelig Kwell :)
Det skal me :)






Go`klem fra ei oppglødd Vibbedille :)

3 kommentarer:

Babbs sa...

har strikket ilusjonsstrikk en gang for øøøørten år siden. Var også fasinert, tantungene fikk skjerf. Men hvor ofte legger du et skjerf ned flatt og titter i rett vinkel ?
Men utrolig morro.

Nå har jeg 1 genser som bare trenger litt trådfest og sammensying, en kofte som trenger montering og 2 luer i progresjon på pinnene.
Men denne frister mer...
http://filcolana.dk/en/node/965

Marianne sa...

Det er kjekt å lese om strikkegleden din Vibeke. Det ser lekkert ut.
Eg sliter fortsatt med å finne den store strikkelysten, det blir bare litt av alt og ingenting:)

Kos deg med mammen<3

Vibbedille sa...

ÅÅååå det var jo RÅLEKKERT Babbs! Husker deg som en reser på sjal!
Takk for oppskrifta forresten, den skal lagres for eg må nok snart skifte ut eller tilføre noen nye sjal til samlingen min!

Håper du snart finner igjen strikkelysten din Marianne! <3