torsdag 14. januar 2016

Spennende Strikkeprosjekt på pinnen


Som du ser så har eg vel nå knekt Koden
på InCenter vottene :)

Eg må si at eg har blitt ganske så betatt av disse fargene det er akkurat som om de smeller sammen <3


Slik ser votten ut så langt når den er utbretta, er sikker på at hvis du ikkje visste det var en vott, ja da hadde du nok lurt på hva inni granskauen eg holder på med :)


Dette er halvparten av tuppen på votten når
den er brettet og.....


...her er hele votten når den er brettet. Her mangler det grå feltet på venstre siden, men nå først skal eg strikket baksiden av vottene og PLUTSELIG så er det  nok en vott :)

En ting er sikkert; Denne har virker fått de grå til å jobbe godt hehe Heldigvis finnes det SUPRE bilder i oppskriften som viser hvordan prosjektet skal se ut til en hver tid :)

ENESTE eg er misfornøyd med er W&T på det grå feltet, Hmmm, fikk det til skikkelig på det turkise og fersken feltet så det får bare være litt pirk på det grå - Fixer det neste gang for eg tror eg strikket den ene pinnen grått FEIL VEI!?
Jaja finner nok ut av det på 2.vott :)



Har i grunnen vært en flott dag,
men JA eg syns det er bikkje kaldt!



Ali har kokkelert hele formiddagen! Han har bydd på frityrte fisk, løkringer og mandelpoteter +herlig hviløksalat med tomat og agurk :) Slettes ikkje den "beste" maten for meg, men eg MÅTTE ha litt og det ER knallgodt
med litt JunkFood inni mellom :)

Men denne JunkFood`en er bedre enn den du kjøper for den er stekt i vegetabilsk olje og ikkje i fett (fra dyr)



Si meg en ting; Hvor lenge lever egentlig en Azalia??
Denne fikk me første helgen i advent og den er så og si like fin ennå! Jammen godt den ikkje er rød, ja for da hadde
den røket da Jula Fòr ut!

Blomsten er fin den, men eg er litt lei....
har lyst på noe nytt nå :)

Syns det er så mye fint på butikken, men me har liksom ikkje plass annet enn her på bordet, jaja, får vel vente til
den vandrer heden HAHA

Trooor du jammen ikkje at eg klarte å ta feil av dagen
i dag??? Siden eg måtte en tur på butikken kjørte eg sånn at eg kunne plukke opp Jr kvart på 2, ja for han slutter da, ALLE dager unntatt torsdag.....og det var vist i dag! I dag slutter han nemligen 14.40.....Oppdaget dette kl 14 og da gadd eg ikkje sitte å vente så lenge, ja eg meine, tærene mine
(tross ullsokker) var istapper i støvlettene
og ryggen hylte så eg kjørte hjem.....

Jr ringt kl 15 og lurte på hvor me var hehe Eg hadde prøvd
å ringe han flere ganger, men som vanlig var mobilen avslått! Jaja, det endte med at han gikk hjem, var iskald da han kom så da var det godt at middagen sto klar :) Ingen sure mine, bare ildrøde kinn og nese + ørene, ja for lua lå i gangen...

Har allerede strikket en del i dag og nå skal eg bare få alt sengetøyet på stativet før eg fortsetter her i kroken.
Må nok fyre opp noen telys for der forsvant jaggu sola!
Blir mørkt omtrent med èn gang!

Håper du har hatt en fin dag du også? :)




Nyt resten av ettermiddagen
og kos deg foran peisen :)






Go`klem fra ei fornøyd Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Håndarbeidsfrua sa...

Disse votten er utrolig spennende. Forstår godt at det trengs bilder underveis.
Og når det gjelder Asalea kan jeg bare snakke av egen erfaring når det gjelder holdbarheten. Ca en uke, toppen. De dør nesten før jeg får dem inn. Vet utmerket godt hvordan de skal behandles. Min mor ville svar et halvt år eller mer. Ser ut til at du klarer å holde liv i den over tid, så jeg anbefaler deg å være sparsommelig med vanning og næring, og fyr gjerne opp så det blir ekstra godt og varmt i heimen. Da her du en gyldig grunn til å kjøpe nye blomster over helgen.
klem fra Liv

Vibbedille sa...

Aha det er oppskrifta på å drepe en Azalie stille og rolig hehe