fredag 22. januar 2016

Kan du Konte-Strikke? - Entrelac Knitting - Oppskrifter

Gwen Bortner

Kan du Kontestrikke? Hvis du kan, syns du det er vanskelig? Eg husker at me skulle lære det på Strikkekafeèn for en del år siden, men eg ble i grunnen bare frustret! hehe
Nei, eg fikk det ikkje til, eller jo, eg fikk det til,
men fy søren det ble ikkje fint altså....

Hva er din erfaring?
Hvis du får det til skikkelig så fant eg noen
oppskrifter som eg syns var fine!

Bildet over



Gwen Bortner

Går det virkelig an å strikker fingervotter også?? Utrolig!




Knitability LLC2013/ Gwen Bortner

Måtte jo muligens vært lettere å startet med ei enkel veske :)



Det finnes mange plasser hvor du kan lære denne teknikken, HER finner du opp til flere instruksjonsvideoer :) Kanskje noe du har lyst å lære deg?

* * * * *

Ble ikkje noe handling på meg i dag, nei,
eg gikk mye heller i dusjen-God og Varmt :)
Ali var ganske forblåst da han kom hjem kan du si,
men nå er helgekosen i hus og me tar helg!

Mor mi ramla nettopp i dørene her, helt forblåst så nå
blir det strikking og kaffi :)



KOS deg du også og ha
en trivel ettermiddag :)





Go`klem fra ei avslappa Vibbedille :)

3 kommentarer:

Marianne sa...

Har ikke våget meg på det ennå nei. Ser avansert ut synes eg. Men en dag vet du, ja, en dag.
God helg til dere<3 Nyt den i den nye godstolen:)

Bundingen sa...

Jeg kan, men har bare strikka luer. Det er seint, men blir veldig fint. Ei venninne av meg har strikka jakke. Den er bare helt nydelig.

Her har det blitt litt mildere. Bare 10 minus i øyeblikket.

God helg i Tananger!

Klem

Anonym sa...

Kan teknikken. Har strikka to babytepper. Klarer godt firkanta prosjekter, strever litt m runde ;) siden hver lille firkant strikkes for seg lærte jeg meg å strikke fra høyre til venstre og så fra venstre til høyre. Da blir det ikke så mye snuing av arbeidet og ikke så tungt for skulderne.
digger det du deler og lagelista er blitt veldig lang :) fortsatt god helg :) LK