lørdag 23. januar 2016

Rålekre Danske Design - StrikkeOppskrifter

Lone Kjeldsen

Alle disse designen er NYE og det er danske Lone Kjeldsen som er kunstneren! Eg må si at eg dånte av ALLE sammen. De er alle strikket i nydelig ullgarn som lett lar seg kjøpe på nett fra den flate land i sør, rimelig, men utrolig godt garn!

Hvilket garn som er brukt på det enkelte prosjekt står inne på prosjektsiden du kommer til for å kjøpe oppskriften ;)
Du står selvfølgelig fritt til å bruke det garnet du ønsker,
men i mange tilfeller er garnet med på å "gjør" designet :)

Eg sier bare; NYT!

5 strørrelser fra 0-3 år



Lone Kjeldsen

Snakk om å blitt vilt forelsket i en ELG!
Fy søren denne var SKJØNN!

Dame/Herre str



Lone Kjeldsen

1-5 år



Lone Kjeldsen

Str S/M-L/XL




Lone Kjeldsen

Votter med en unik tommel felling :)



De fleste av disse er på engelsk, men hvis du tar turen innom Hyggestrik vil du kunne kjøpe dem på dansk :)
Det er virkelig verdt et besøk :)

Me her til lands er virkelig heldige som har
så utrolig flinke naboer!

Ikkje bare det, men det finnes også flere flott nettbutikken
i Danmark. Flere av disse butikken finner du i en liste
Her (Peker) til høyre i margen på bloggen :)
Overkommelige priser og absolutt akseptabel frakt :)
Garnet er selvfølgelig helt upåklagelig :)

Du må nesten bare ta deg tid å sjekke litt rundt


* * * * *


Min mor hadde med seg hele 3 slike skjønnheter da hun kom i går, absolutt en favoritt på denne årstiden! Et lite glimt av hva som er i vente om ikkje så alt for lenge; VÅREN!
De er bare sååå skjønne og yndige, ikkje sant?
Bare synd de ikkje varer sååå lenge!



Eneste problemet (fortvilelsen) eg hadde da me kjøpte oss nye stoler var den lys"kroken" eg hadde på gulvet foran skyvedøra....eg rollerte rundt en del, men fikk da plass til en liten "krok" hvor eg kunne ha den flotte krakken Jr har snekret på skolen *Fornøyd*



Den siste uken har eg prøvd å være sunn, eller være sunn er litt feil, kan heller si eg har prøvd å SPISE! hehe
3 ganger har eg fylt opp dette glasset med yoghurt, crusli, rosiner, kokos og valnøtter. Når dette er spist opp er eg fullstendig stinn og har ikkje spist mer den dagen, prøvde 2 dager til, men det ble KUN med dette glasset hele dagen....
Hmmm så eg vet ikkje eg om det er bra?? Ja for det er jo litt lite, men anyway, bedre enn ingenting.
De 2 andre dagene plukket eg bare litt i middagen.

I dag skal me ha Fahitas, bare Ali selvfølgelig som kan lage skikkelig Fahitas! Den er så farlig godt så enn så lenge har eg ikkje spist noe i håp om å spise godt i kwell, ja det er en ond "sirkel", men fornøyd når eg får noe fornuftig i meg...

Havna inn på TV3 i dag hehe
The Real Housewife in Bevery Hills! OMG noe så hysterisk! Utrolig at noen kan leve på den måten der, syns ærlig
talt de bør ta seg.......et strikketøy!

Hmmm mulig eg bare sklir ryggen ned på stolen og tar meg en Cowboy Strekk etter hvert, Jepp, var tidlig oppe i dag og har planer om å rangle litt så en liten kwil hadde vært godt ;)




Håper du har en fin lørdag og at
Du koser deg, NYT resten av
Ettermiddagen :)






Go`klem fra ei litt sliten Vibbedille :)

2 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Såå mye lekkert og fristende. Takk for tipset. Primulaen er beviset på at vi går mot vår. Så fin, men kortvarig, ja.

Dorte sa...

Forstår godt at du er begejstret for de design - jeg blev da specielt vild med vanterne - skønne :-)