tirsdag 12. januar 2016

Norske lekre Strikkeoppskrifter til arvingene våre :)

Tina Hauglund

Tina Hauglund eller Strikkezilla som hun heter på Ravelry er fra Oslo og har virkelig designet noen kjempelekre plagg
og antrekk til småtrolla våres!

Hun har brukt en del alpakka, men det kan jo justeres etter årstiden plagget skal brukes. Flere av plaggene kan fint strikkes i bomull eller annet garn,
bare pass på å sjekke strikkefastheten :)

KOS deg med de eg falt pladask for:


Stjernebuksa
Bildet over
str 0-3 mnd/ 7-8 år



Tina Hauglund

Denne bunadsbody`en var noe eg gikk helt i fistel over!
SÅ smart!

Str 1 mnd/2-3 år




Tina Hauglund

Str 1-3 mnd/ 2-3 år




Tina Hauglund

Str 3mnd/ 8 år




Tina Hauglund

Str 6 mnd/ 6 år


Ikkje sant dette var LEKKERT!?? 
Hvis du går inn på Tina sin egen SalgsBlogg
finner du masse lekkert!

Og vettu hva?? Ikkje bare er oppskriftene på norsk,
men de er utrolig rimelige også :)
Regner med at du finner deg noe småsnacks :)

* * * * *


Nå har eg lært meg logikken med Magic Loop hehe og ikkje minst Judy`s Magic Cast-On - satt her å strikka vettu, joa, 60 cm rundpinne var litt kort siden eg også skal øke maskeantallet, men PLUTSELIG var eg makør borte
vekk og da var eg helt LOST!

Ok, nå ha eg jakta ei stund og fant meg en passende ledig 80 cm pinne og skal starte på nytt, vet eg iallefall hvordan eg starter :) Var slettes ingen dum måte å strikke på,
føler meg ikkje helt trygg på dette mønsteret ennå så eg får ta det en omgang om gangen :)

Hva med deg? Ble det en tur på Nille eller har du
lasta ned oppskrifta? HAHA
Eg er sikker på at eg er IKKJE alene om å teste ut disse vottene?? Kan umulig være?

Men nå må eg hente den nye kaffi`en
og inkvatere meg skikkelig her :)




KOS deg og ha en
Herlige Kwell




Me venter på snøen her....OPPÅ isen!




Go`klem fra ei fortsatt like ivrig Vibbedille :)

3 kommentarer:

Anne Elise sa...

Midt i blinken for meg med 2 små babyer!!

Unknown sa...

Å, så fine mønstre :-)

Anonym sa...

Jeg er så enig med deg ang at det finnes nesten kun kjedelig babytøy i heftene fra garnprodusentene. Men, som du sier, så finnes det mange både norske og utenlandske designere som har forandret på dette. Bare tenk på alle de fine bøkene som har kommet i fjor? Klompelompe og Pealas, og Gustav og Berta. Har flere av disse, og koser meg med å se gjennom dem. Men, nå skal vel ikke jeg har flere baby'er, og barnebarna lar vente på seg. Så da får jeg strikke annet imens :) Ha en flott dag :)