tirsdag 26. januar 2016

Sjal ER Tidløst! -Nydelig StrikkeOppskrifter

Sylvia Bo Bilvia

Begynner å bli en del sjal her inne nå, men AKK det er sååå mye lekkert! Man jo faktisk bruke sjal til ALT, ja eg f.eks bruker ofte sjal over pysjen her i Go`Stolen, ja når et teppe blir for varm kan det være nok med bare et sjal :)

Sjal kan også strikkes i ALLE typer garn og veldig ofte trenger du ikkje ta de største hensynene i forhold til garnet som er brukt i oppskrifta. Men for å unngår et elefantsjal så strikke du ikkje et LaceSjal i Bulky garn hehe
Men du skjønner hva eg mener :)

Min absolutte favoritter som eg stadig vender tilbake til er 
Eg har strikket UHORVELIG mangen, da snakker med over 30 av hver hehe Har strikket de i alle typer garn,
tykt, tynt, billig og dyrt :)

Nå er det opp til deg å finne din egen favoritt,
eller kanskje du har en?

Bildet over




Sylvia Bo Bilvia




Sylvia Bo Bilvia




Sylvia Bo Bilvia





I dag har undertegnede vært Kokken her i heimen,
ja eg pleier å slå til sammen med halvfabrikat hehe
Spagetti Bolognes med MASSE frisk Basilikum - Jammy! :)

Ali syns innimellom det er herlig å slippe og stå over grytene. 



Litt av en utsikt eg har i dag hehe Mmmm men HEKKAN det ER koselig å sitte her å se på! Virkelig høre vinden røske
i alt, mulig eg (kremt Ali) bør gå ut å flytte den sopekosten før den kommer inn.....Regnet skikkelig pisker på ruta og det er kun 4 grader, så ja dette er skikkelig møkkavær :)

Jammen glad eg slipper å gå ut, Joa, eg har vært ute allerede og kan konstantere at det ER kaldt, men da regnet det ikkje. Jr skal gå i 17 tiden for klassen skal på Sosial Kveld på....Politistasjonen inne i Stavanger hehe Jaja de spiser tydeligsvis kaker der også hehe Ali ligger med bihulene
og eg føler ikkje for å sitte rett opp og ned på en stol et par timer med denne ryggen så han får heldigvis kjøre
sammen med en kamerat :) 

Før eg helt kaster meg over strikketøyet igjen skal eg henge opp en maskin med masse koseklær, Ali har nettopp tatt det ut av maskinen for meg så da er det bare å slenge det på stativet hehe *Samarbeid* Men mer enn det skal ikkje gjøres i dag, har jo hatt litt husmortendenser i dag :)

Å ja, Julegardinene henger fortsatt oppe på kjøkkenet.......skal love at de er nede senest FØR 1.feb hihi Naboen har også sine *Leter etter unnskyldninger*




KOS deg og ha en
STRÅLENDE ettermiddag :)






Go`klem fra ei "amputert" Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Wenche sa...

Sjal er en nødvendighet, har blitt en del på meg og opp gjennom årene. God bedring til Ali.

Kate sa...

Som du frister igjen, og for noen vakre sjal du har funnet mønster til.