fredag 20. mai 2016

Alt Du Trenger For å Kose deg UTE! -15 Gratis Hekle/StrikkeOppskrifter

Kirsten from Haat Maar Raak

Som du sikkert har skjønt er eg virkelig tent på å gjøre det koselig rundt meg ute i Sommer!
*Sitter å ser ut på en ganske så trist terrasse
og venter på sommeren...*

Nå har du fått oppskrifter både på pledd og puter, men det er såååå mye annet som man kan trenge ut! Ja eg er sikker på at når du begynner å tenker etter er det ganske mye man kan lage selv! Eg har virkelig fått vann på mølla! Er glad eg hadde et KICK i fjor vår sammen med heklenåla for i år skal eg jammen meg begynne å BRUKE det eg har laget!

Noe av det første eg er sikker på at du tar med deg ut er håndarbeidet og kaffi/te koppen! Ikkje sant? Ok, da kan det være greit med MASSE Coaster! Jepp, alle ha, dette setter virkelig farge på enten trappa, terrassen, hagestua eller for den slags skyld kroken på stranda du har okkupert!

Sier bare; SETT I GANG!


Bildet over
Gratis engelsk oppskrift MED Bilde Tutorial
Heklet



Naoko Kimura

Engelsk Oppskrift
heklet



Drops Design

SELVFØLGELIG trenger du matter og småtepper, ja enten på terrassen, hagen, ja eller under stolen når du er på stranda! Hvorfor ikkje liksom!?? Det kunne eg ha tenkt meg!

Norsk Oppskrift
heklet



Drops Design

Norsk Oppskrift
Heklet



Drops Design

Ahaa sånne kunne eg tenkt meg! Har merkelig nok MASSE garn som kan brukes hehe

Norsk Oppskrift
Strikket




Mary Beth Dollar

Dette er jo et MØST! Ja enten du sitter på terrassen
eller stranda! Ingenting er verre enn smuler og sand i garnet!


Engelsk Oppskrift
Heklet



Drops Design

Tenk på hvor koselig det f.eks blir på en picknik når du "dekker på" et stor teppe! Ja da "Gjør" det seg med slike boller, ja enten til f.eks frukt, pølsebrød eller boller :)
Det er det eg sier, men vet faktisk ikkje hva me trenger hehe

Norsk Oppskrift
Strikket



A.D Whited

Hva med noen skikkelig passende Coaster
for StrandPicknik`en?

Engelsk Oppskrift
Heklet



Marinke Slump

Selvfølgelig så det fint å pynte litt om du
skulle få besøk i hagen :)

Engelsk Oppskrift m/bildetutorial
Heklet



Drops Design

Ei skikkelig FESTLIG og GLAD Veske er jo en selvfølge til
å putte alt det fine du har laget opp i! Nå gjenstår det bare
å koke kaffi og smøre niste så er du klar for tur!

Norsk Oppskrift
heklet



Annaboo`s House

Engelsk Oppskrift
Heklet



Schachenmayr Design Team

Engelsk Oppskrift
Heklet


Adele Droughton

Kan man seriøst få nok!?!?

Engelsk Oppskrift
heklet




Maria Tusken

Engelsk Oppskrift
Strikket



Silje Camelie

Så til slutt, kanskje noe av det VIKTIGSTE, iallefall om du er som oss! Me elsker å sitte ute en lun sommerkveld, ja enten det er på terrassen eller med grillen på stranda! Da er det SÅÅÅ koselig med MASSE lys! Altså, slike lykter kan du neppe hekle eller strikke for mange av! Ta å samle på alt du har av passende glass og lag trekk til i alle
farger og varianter!
Du kan jo f.eks bruke denne som en type "Grunn"oppskrift

Norsk Oppskrift
Strikket



Hekkan altså! Jammen VET eg akkurat hvordan eg lager problemer for meg selv, ja kanskje for deg også?? Ble faktisk allerede giret da me fikk de lys turkise stolene i hus! Eg for meg alt det fine eg kunne lage beregnet på en utesommer! Mmm det er jo så gøy!

Ja det er rett før eg kaster meg over kofferten med bomullsgarn altså! Ok, så er garnet oppi der forbeholdt Kluter, men søren heller-Det er mer i butikken *ler*
Snakk om å få nakkehåra til å virkelig reise seg hehe

*Prøver å sitter på hendene!*


Sånn utover denne galskapen har eg litt sånn klump
i magen.....Ja.....Jr skal jo reise på SommerHytta til kameraten i helga....sammen med familien altså!
De skal kose seg med båt, fisking, bading og.....GAMING!
Ja de har gardert seg for dårlig vær: Medbrakt PS4!! hehe

Eg krysser virkelig pinnene for bra og litt varmere vær!
Meeen, for å si det sånn så har eg sjekket Værmelding....
blir nok en del PS4....Tror neppe det frister å BADE når det er meldt 5 grader og regn....
HERREGUD! Det er jo snart JUNI!??

Tro om eg bør pakke regntøy!? DET er det verste Jr vet!
Da krysser eg pinnene for peiskos og god mat *ler*


Nå skal eg ta siste oversikt på bag og innhold
og se om alt er med....ÈN gang til!

Foreldrene til kameraten henter gutta på skolen og kommer hit så det er greit at alt står klart for eg tror nemligen
de har ei ferje å rekke :)




Men du?
Finn nå frem litt garn nå
og KOS deg!
Sommeren kommer sikkert...
NYT Fredagen!








Go`klem fra ei spent Vibbedille :)

2 kommentarer:

Made by me sa...

Som om jeg trengte mer inspirasjon nå😄 Her var det mye fristende og masse flotte farger.

Kos deg på hytta!

Bitt@mi sa...

Det var veldig mye fint du fristet med her :)
Nå må jeg fram med garnrester og heklekroken, det kiler i heklefingrene nå.
God helg :) Og klem fra meg :)