mandag 23. mai 2016

KNAPPER - Et Minnerikt Arvestykker...



Da min Oldemor var ung ble det slettes ikkje praktisert kjøp og kast metoden, langt der i fra! Det ble spinket og smart på det man kunne. Når en bluse eller kjole var utslitt eller på andre måter ubrukelig, ja da klippet de ut knappene og la de på et syltetøyglass. På denne måten ble knappene brukt om igjen og om igjen..... sitter eg med noen av disse knappene og har lyst å bruke de på et plagg til det som blir min Oldemor sitt Tipp-Tipp Oldebarn :)

Hvor NYDELIG er vel ikkje det??
Endelig føler eg at eg kan bruke noen av de
med GOD samvittighet!

Mulig eg kommer til å nevne for niesen min at om plagget skal kastes, ja da vil eg gjerne ha knappene tilbake..... <3



Problemet er bare HVILKE skal eg velge!??

Først falt eg litt for disse knutene, men eg mangler 1!
Typisk ikkje sant? Av knappene på første bilde har eg mer enn nok av begge typene



De store rosa her er også arvegods, de andre har bare poppet opp fra et sted... Er jo ganske Safe å satse på Perlemor,
men litt kjedelig gjerne i forhold
til noen skikkelig gamle?


Da en titt, hva syns DU??


Som du ser så er litt av "gullet" irret litt her, Hmm, noe eg kan få bort det med? Ja eg kommer sannsynligvis til å OFRE tannkosten min for å børste de!



Disse syns eg også er lekre,
men kan bli litt potle å klare å sy de fast...



Eller det som er safe?


Eg har litt igjen å strikke på Romper`en så eg
kan jo sitte og vurdere mens eg farter av gårde,
men litt kjekt å høre andres meninger :)

Ser på det store glasset mitt at eg har vært veldig, mulig alt for raus på knappene mine for jaggu har det minket heftig! Har nesten holdt min mor med knapper de siste årene hehe + andre som trengte en i farten, da minker det fort.
Tror eg må sveipe innom Ebay å kjøpe noen slike Hverdags knapper for eg føler meg litt "naken" hehe


Nå er middag fortært for en stund siden og eg kunne
i grunnen tenkt meg en kwil, meeen Jr har bestemt at formen er bedre og ha på trening! (Typisk??)
Ja han var jo hjemme fra skolen...
Jaja, da blir det iallefall skole i morgen :)

Når me har vært på trening med han har eg lyst å gå på TUR! Prøver å overtale Ali etter alle kunstens regler, eg vil nemligen på Sola Strand! Det er ikkje så veldig kaldt,
men det blåser bra og da tenkte eg at det sikkert er kjempeflott! Kjekt med litt sånne STOR bølger!
Det er så fasinerende og flott å se på!

Har noen "rare" ting som eg elsker over alt på jord og det er Bølger (ikkje så rar men...) FLY(!!) eg blir ekstatisk og for ikkje å snakke om HAI! Wow! En sånn syk drøm eg har er
å være ute med en TRYGG og stor nok båt i et Haifult farvann! Tenk hvor FANTASTISK det måtte vært å opplevd at en 7 meter lang hvithai strøk seg langs båtsia!!
Åååååå eg hadde vært i himmelen!

Ja det er en skrekkblanda fryd, det samme med fly altså! Liker ikkje å lette/lande når eg er ombord, men eg kunne ha stått i timevis langs flystripa å sett på.....Tro om eg er RAR!??

DERFOR vil eg til Sola Strand! Mange av landingene tas nemlig der! Rullebanen starter bare "få" meter fra sanden
og man kan virkelig oppleve og føle BRØLET +
man kan ta superflottte bilder!

Nei, vettu ka? Eg må inn å bearbeide han Ali litt :)




KOS deg og ha
en Strålende Kwell :)






Go`klem fra ei meget fornøyd Vibbedille :)

1 kommentar:

Unknown sa...

Tror jeg hadde gått for perlemorknapper, hvite om du har nok.
Ellers er jeg veldig glad i treknapper :)

Sånn, der var det en som syntes noe i alle fall :)