tirsdag 24. mai 2016

Det er bare å Innse..... -VotteOppskrifter



Kristo Geraci


...i dag er det nemligen 7 mnd til selveste Julaften!!!
Dvs at hvis du f.eks strikke 2 Julegaver pr mnd, noe som betyr du må strikke 2 FØR 1.juni, da har du totalt 14 Julegaver når Julaften kommer, tenkt på det eller??

Hvor mange gaver strikker/hekler du til Jul?
Ja akkurat ja, kanskje du bør begynne å tenke på Jul da?

Selv har eg trappet KRAFTIG ned på strikka julegaver, nå er det bare noen utvalgte som får og de starter eg som regel på i november.....dvs det blir trådfesting på vei ut døra på gaveleveringe :) Kjenner du deg igjen?

MEN, hvis du derimot er strukturert og strikker jevnt og trutt, ja da kan du få ferdig mange gaver i god tid, HVIS du starter NÅ! Det hadde iallefall eg vurdert hvis eg i tillegg ville ha strikket andre ting enn bare gaver....

Da er i grunnen votter greie gaver både å strikke og gi bort, alle trenger det og det gjør ingenting om de også fikk et par
i fjor :) Fant noen votter som iallefall havner
blant mine favoritter:


Bildet over


Sissel KB

Norsk og Gratis oppskrift



tomofholland




Randi K. Design

Norsk oppskrift



Foto; Elinor Brown/ Design: Pamela Wynne



Utover dette har eg også MANGE Favoritter
Jorids Mønsterbutikk - for ikkje å snakke om den flotte Votteboka til Jorid! Den neste votteboka eg
bare må ha er EventyrVotter

Eg syns det er kjempgøy å strikke votter og eg elsker
å strikke Selbuvotter! Har et par av Jorid sine SjiraffVotter på pinnene og har kun en halv vott igjen, men så plutselig har det dukket opp noe vettu, men eg har den her like
i nærheten og de skal bli MINE!

For å komme litt tilbake til Julegaver, har faktisk både SETT og HØRT om de som allerede er ferdig!! Ja de har t.o.m pakket de inn og skrevet lapper på!?? MULIG??
Ja det er tilfellet!

Selv om eg gjerne sitter å pakker litt på akkord uka før jul ville eg ikkje hatt det på en annen måte, ja for det hører jo Jula til - ikkje sommeren! Da snakker eg om de
som kjøper gaver altså.


Formen er ikkje sånn helt på topp i dag så eg har slettes ikkje ryddet, vasket bare litt poteter! hehe Dvs det iallefall er middag igjen fra i går til gutta, eg står glatt over!

Holder på med selene på Romperen så eg nærmer meg montering og knappesying! Aner ikkje hvilke knapper eg skal velge heller, er litt i tvil der ja..."søkte" litt respons hos dere
i går med Dette Innlegget men det var dårlig med synsing

Jaja, nå er det iallefall straks ferdig så får eg se hvilket prosjekt eg plukker opp igjen :)





Ha en Herlig
Ettermiddag :)





Go`klem fra ei littt sliten Vibbedille :)

Ingen kommentarer: