søndag 1. mai 2016

ELSKER dette mønsteret


Eg ER forelsket og eg håper du skjønner hvorfor!?
Mmm det er så herlig å strikke du kan ikkje tro! Kjempekjekt!

Nå er eg over halvveis så eg kan ennå kose meg noen runder, deretter blir det vel nesten en halvmeter eller mer med ensfarget glattstrikk før eg igjen skal strikke litt mønster.

Merkelig, men psyken min aksepterer bedre å strikke en halvmeter ensfarget når eg starter oppe enn når eg begynner nede, merkelig, men sånn er det bare :)

Genseren eg strikker er DENNE!



Eneste som irriterer litt i øyeblikk er disse bølgene....
Det er 2 plasser det er tette økinger og da blir det
bølger okke som! Men, eg tar det egentlig med ro, ja for når eg legger hånden oppå så blir det helt flatt- Dvs dette forsvinner etter en vask og lett blokking :) Greit å vite om du skulle lure/irritere deg på det samme :)

Nå skal eg bare kose meg med resten av mønsteret!
Mamm`en ramlet innom her i dag, hun holder jo på med Selbuvotter og støtte på et PROBLEM: Tommelen!!! WRÆL! Husker selv hvordan det var så da måtte
eg komme til unnsetning :)
Da har hun bare plankekjøring frem til fellingen i tuppen
så da blir det nok en nytt besøk hehe






Men du får kose deg videre og ha en
Fortreffelig Koselig Kwell :)




Nå skal me kose oss med Robinson :) 


Go`klem fra ei søvnig Vibbedille :)

5 kommentarer:

Sophies verden sa...

ÅÅååå det blir skikkelig lekkert!! Skjønne godt du e forelsket <3 <3 Rett og slett nydelig blir det :)

siddisisalou sa...

Nydelige farger !

Anonym sa...

Jeg strikker en kofte fra toppen og ned nå, og kjenner at jeg misliker det veldig. Jeg pleier å glede meg til mønsteret, mens nå er gleden ferdig - og jeg strikker og strikker ensfarget og kjedelig. Er på 8 cm vrangbord nå, og har to igjen.

Vibbedille sa...

Eg er så glad når eg er ferdig oppe for da skunter eg meg nedover for å bli ferdig :) Det beste er jo at eg slipper hele monteringa og dill :) Hos meg går det mye raskere å starte oppe :)

Wenche D sa...

Knallfin genser du strikker! Eit lite tips når du skal øke masker. På omgangen før øking tar du et kast der du skal øke og strikker det vridd på øke-omgangen. Var det forståelig? Da unngår du stramme masker og bobler.