lørdag 14. mai 2016

Fair Isle- En drøm å strikke! Masse Gratis Strikkeoppskrifter og Mønster

Ysolda Teagve

Visste du at Fair Isle er ei bittelita skotsk øy mellom Shetland og Orknøyane? Øya er ikkje størrre enn 4,8 km lang og 2,4 km bred og det er KUN 70 innbyggere! Fair Isle er kjent for Strikkegenserene  som lages på øya og dette er en viktig inntekskilde for kvinnene

Det å strikke en Fair Isle genseren er en nøysom drøm!
Det er rene kunsten med mange smådrypp av farger i tette
blanda mønster. Har funnet en del Go`saker som eg håper faller i smak og har du ikkje strikket det før, ja så er det gjerne på tide å prøve?


Bildet over

Str 3, 6, 12 og 18 mnd/ 2-4 år



Ysolda Teague

Opp til str 58"



Ysolda Teague




Ysolda Teague




Ysolda Teague

Opp til str 57"



Patons

Gratis Oppskrift



Patons

Opp til str 46"
Gratis Oppskrift



Interweave/ Shirley Paden

Opp til str 47"



Joanne Yurdanov



Melissa Leapman

Opp til str 54"
Gratis Oppskrift

Hvis du syns det er vakkert med Fair Isle Mønster bør du besøke Denne Siden og bare NYTE!

Du kan lett lage din egen Fair Isle genser f.eks,
da kan Denne Siden være kjekk å ha :) 

Hvis du har god tid kan du jo ta deg en tur inn HIT og du vil oppdage et eldorado av GRATIS
mønster og oppskrifter! WOW!



Har mitt eget Fair Isle prosjekt på pinne i form av
Denne Genseren og selv om eg holder på en annen akkurat nå GLEDER eg meg til å ta på meg den med Fair Isle :)

Hadde det ikkje vært så kaldt i vinden hadde eg tatt strikketøyet med meg ut i de nye stolene og koset meg,
men det er ganske kaldt med bare 11 grader....Trist!

Dessuten er ikkje ryggen noe god så eg orker ikkje gjøre
i stand heller, blir nok å sitte her i stolen heller!
I ren forbannelse tok eg å vaska/rydda badet da eg sto
opp så noe har eg nå fått gjort :)

Herlig å tenke at det er mange fridager nå så får
me håpe at gradene stiger litt!







KOS deg masse og NYT
en Flott Lørdag :)






Go`klem fra ei noe sliten Vibbedille :)

1 kommentar:

Tika sa...

Vaske badet i ren forbannelse over kranglete kropp -det hørtes ut som noe jeg også kunne finne på *ler gjenkjennende*. Her har jeg garnabstinenser, og det hjelper jo ikke med de fine mønstrene du finner frem. Har ikke rørt strikketøyet på... alt for lenge... og savner det virkelig. Men med konfirmasjon forrige lørdag, 17.mai og konfirmasjon helga etter det (heldigvis som gjest -forrige var størsta her) ser det mørkt ut for strikkinga. Åja, glemte jo den delen med totalt sengeliggende i tre dager etter konfirmasjonen og den delen med eksamen 31.mai, men det er ikke så farlig ;)

Håper dere får noen flotte fridager og varme fremover. Det er alltid så koselig å se bildene fra turene deres, så da må bare været være greit så dere kommer dere på tur. Ja -omså bare på terassen. Og god 17.mai uansett hvordan den feires -her er det meldt bøttevis av regn, så jeg har kontroll på regntøyet om ikke annet.