torsdag 22. desember 2011

Bitte Lille Julaften;))

Jaja så ble det LITT baking i dag og........
Selv om eg talte over hva me hadde i går og kom til 14 sorter
inkl snopet da.......
Eg er innehaver av GULLFISK hukommelse
og glemmer tydeligvis HVA me har i boxene......*ler*

MEN, eg har vært flink da, eg har laget stort 
sett enkle porsjoner av alt, 
ikkje dobblet eller tripplet som eg pleier....... 



Satt som sagt her og hadde ingenting å gjøre liksom, 
er man ferdig så er man ferdig.....DA kom eg på denne
NYDELIGE kaka som eg hadde enerett 
på å lage da eg var liten!
"USA-Spesial" Mmmmmm den er GOD den! 

Slik gjør du:
Mens 100 gr margarin og ei plate mørk kokesjokolade
smelter i gryta pisker du 2 egg sammen 
med 3 dl brunt sukker.
La sjokolade og smør avkjøle litt 
mens du tar 1 ts van.sukker, 
1 dl mel og 100 gr hakkede valnøtter 
oppi  med egg og sukkeret.
Rør dette godt og tøm så oppi smør og sjokolade.

Hell dette oppi ei lita form med bakepapir.
Strø på med hakkede valnøtter på toppen
Stek den i 45 min på 160 gr.
Kaka skal være ca 3 cm tykk

Løft den så ut av formen når den har "satt seg", 
la den hvile til nesten kald før du skjærer
den i ruter, være helt kald før den legges
i tett boks-pass på!!! Denne forsvinnert FORT!!!


Resten av ettermiddag/kveld skal eg sitte akkurat HER!
Strikke, se evn filmer, drikke kaffi og bare NYTE Julefreden!

 Solstråla er på jobb til 21 og eg GLEDER meg til
hun kommer hjem-da er det ferie!!!
HERLIG!!!


Jr og eg bare tuller og tøyser!
MASSE knusekosing på gang i dag!
Han er fullstendig YR av barnslig Juleglede
og DET smitter gitt!!



KOS deg og NYT øyeblikkene!
Ha en strålende kveld!!



Skikkelig Go`Juleklem fra Vibbedille ;))



3 kommentarer:

Maria Isabel sa...

Ikke bry deg om rotet! Nå er det Juuuuul!! Klærne ligger å venter til etter jul. Her stresser vi heller ikke med det, og siden jeg er syk, så bryr vi oss enda mindre i år enn ellers, hehe :) Viktigste er å kose seg det man klarer, med de man ønsker å kose seg med :)
God bittelille juleaften :)

Kleeem :O)

Janicke Lekang sa...

Ønsker deg en strålende jul! Sitter her og vurderer kaka di...kanskje den må bakes i morra...;-) I kveld strikker jeg siste omganger på fjerde tantungegenseren til jul. Begynte for to dager siden, og er straks ferdig...ny rekord. Trådfesting og innpakking på alle fire i morgen. Tent stearinlys og kokt god kaffe! Førjulsklem sendes herfra!

Ruth sa...

Så hyggelig at det bor bloggdamer dit jeg skal. Da slipper jeg jo å føle meg helt bortkommen og alene. Fenmenalt!!! Takk skal du ha.

Ha en Riktig God Jul. kanskje vi sees utpå nyåret engang,