mandag 5. desember 2011

EKTE JuleGlede (??)

Hva er EKTE Juleglede? Har du tenkt på det?
Er det alt pyntet me henger opp ? Gavene me kjøper?
Maten me spiser? Lysene me brenner?
Alt dette er jo med på å GI oss Juleglede, men er det dette
som er viktigst? Nei, det er ikkje det.....

Selv har eg pyntet ALT hjemme, fått ALLE gavene i hus, 
fryseren bogner av mat og MASSE lys brenner i stua, 
Å JA, eg føler Juleglede, men er det den som går HELT 
inn i HJERTE rota?

For den "ekte" type glede, Ja den er faktisk GRATIS
og er den BESTE som finnes!! 
Det er som Pay It Forward Filmen filmen, har du ikkje sette
den anbefaler eg deg å sette deg GODT til rette!

Her i Tananger har me ASFALT Selgere hele året
og HVER gang de står utenfor Rema kjøper eg med
meg noe godt fra butikken og gir sammen med 
50 lappen et magasin koster-dette gir en vanvittig
GLEDE fra mottaker og eg får som regelen en
SPONTAN og GOD klem!
Dette varmer veldig MYE!
Nå om dagen kikker eg etter en selger for Jule Utgaven
og eg gleder meg faktisk til de dukker opp.
Må nok finne på noe kos til denne personen i år også!

Før da eg jobbet inni Stavanger hadde eg alltid med
extra matpakke på jobb, for eg hadde en fast
uteligger som fikk denne og en pk.røyk hver dag.
Det gjør veldig godt å gjøre ANDRE glad!

I dag har eg sendt ei Smart eske med MYE kos opp
til ei som har mista mye i det siste, tror ikkje hun
mangler noe, MEN det er det å VISE medfølelse
som betyr noe og er VIKTIG i hverdagen.

Syns me skal tenke litt sånn HELE året, 
men gjerne spesielt i JULA da skillet mellom
fattig og rik blir bare ENDA større enn ellers.......
Kanskje me kan stappe noe ekstra i matposene som han
"skumle" på hjørnet kan få nesten gang du går forbi, 
eller kanskje du kan gi en god klem til noen som trenger det
eller retten og sletten gi et GODT Smil til en fremmed!
Det å GI trenger ikkje koster penger, 
det varmer et hjerte like mye om det er GRATIS!



DISSE 2 skjønnasene er noe som gir meg PUR LYKKE!!!!
Jr og Solstråla!

Noe annet som gjør meg GLAD i dag er at Solstråla
skal kjevle, trykke ut og steke en stor kakemann deig
fordi eg ikkje orker det ;)) 
Det er også LYKKE ;))



ENDELIG har det vært vær til å få ut JuleLysene;)
Var jammen meg på tide.......
...velger å IKKJE tenke på at det er meldt 
ny STORM til helga.....

Koser meg heller med den lille snøen som
har kommet eg.....enn så lenge hehe



Men DU?
KOS deg og NYT en
EVENTYRLIG HERLIG
mandag kwell!!!



Ps: HUSK 71*Nord FINALEN
kl 20.30! 
JUHUUUUUU




Go`Juleklem fra en TAKKNEMLIG Vibbedille ;))


1 kommentar:

Mona sa...

Du er jammen god :) Det å gjøre noe som for en selv er lite, kan bety mer enn man aner for en annen! Er vi redd for å gå andre for nær kanskje? For det vi ikke kjenner?
Godt og fint innlegg om lykke, ønsker deg mye av det :)