lørdag 17. desember 2011

MER konfekt og litt GARN oppi! hehe

Hvis du har en slik eller 2 liggende i kjøleskapet bør
du pelle deg ut på kjøkkenet  å lage noe snadder! 


Du skjærer Nougaten i sukkerbit store biter, legger de på
bakepapir og lar de ligge en stund i kjøleskapet.

I mellomtiden smelter du 2 plater kokesjokolade 
og litt Delfiafett.Gjør det i en vannbad-det er best!

Så dypper du Nougaten og setter tilbake på bakepapiret, 
dryss f.eks litt Kakedryss på og oppbevar i kjøleskapet!
Server disse til de SØT glade ;))


Hvis du vil ha mer søtsaker, så kan du f.eks lage ISKONFEKT? 
Hadde noen pakker med former så 
det var bare å sette i gang!

Smelt 125 gr Delfiafett
Sikt inn 1 dl melis og 3 ss kakao
Rør godt og så knekker du 1 egg
oppi og røre en stund videre (For hånd)

Eg tok røre oppi ei lita melkemugge, 
da var det enklere å få opp i formene

Eg doblet oppskrifta og fikk 56 Iskonfekt


 Hadde mer igjen av den dyppe-sjokoladen,
helte det oppi noen former og tilsatte skivede mandler-
jammen ble det snadder det også!

Dette tok meg et par små timer,
så det er bare å svinge seg på kjøkkenet.
Enklere snop kan ikkje lages *rister på hodet*


Innså at det var på tide å vaske og blokke
de 2 Winther Waves Cowl -ÅÅå de ble lekre!! 

Begge er strikket i Indiecita Alpakka


Da er bordet dekket for Lørdags KOS!
Litt salt og søtt, litt for store og mye for små hehe


KOS deg og ha en
EVENTYRLIG koselig Kwell



Go`Juleklem fra en avslappet Vibbedille ;))


4 kommentarer:

Annelive sa...

Herremin så masse godt du har laget, siklet godt når jeg leste dette.
Ha en god førjulshelg.
Annelive

Gro A sa...

oj oj oj. Heldig er de som bor hos deg. Så mye godt du har å servere fremover.

Den nugattioppskriften skla jeg ta med meg. Det er jo så enkelt at ungene kan gjøre det. Veldig greit nå når jeg er satt ut av spill en periode. Ikke mye advent på min blogg så jeg er inne å leser og koser meg på din jeg og planlegger neste år:)

Pernilla sa...

Så mye godt og fristendes du lager, for ikke å snakke om alt strikket du får tid til innimellom. Jeg har ikke så mange timer i løpet av et døgn..
Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld!
Pernilla

Bitt@mi sa...

Så mye herlig du lager - både av snop og av strikketøy:)
Bra at du likte halsene!
Ha en koselig søndag:)

Klem:)