torsdag 8. desember 2011

MER JuleSNADDER!!!!

WOW!!! Mamm`en min har jo bare strikket DEN
flotte jakken til Jr!! Han har selv valgt farge
fra det vanvittige fargekartet til HOLST GARN 

Den ble utrolig herlig og passer PERFEKT!
Ikkje minst er Jr KJEMPE fornøyde, 
han har tross alt en "militær" jakke hehe

Det er jakken fra NØSTEBARN ,
bare atte eg bestemte glidelås i steden for knapper 


Mamm`en er sååå NØYE at det er INGENTING
å utsette på arbeidet! 


Det ser ut som den mest perfekte maskinstrikken vettu!
Hele jakken er strikket i dobbel tråd og det gikk med 
en ca 400 gr på pinne 3 og 3,5  


Så rett over til BRUTAL JuleSNADDER!
"RollePylså"

Dette har blitt en tradisjon, Mamm`sen og eg syr
rullepølse hver jul nå me!

ENESTE plassen me får skikkelig svange nå for
tiden er hos Halal Slakteren i Sandnes! 
Kjempe flotte og stoooore fikk me


Habibi kjøpte også et lammelår på 4 kg som han utbeinet
og Mamm`en skar det opp og me stappet pølsene 
og sydde som 2 kirurger-ja me hadde det ganske så løye her i kveld hehe

MIN ble størst MoHaaaaa........1,375 kg 
og Mamm`en sin på 1.100!!!

JUHUUUUUU
DET blir mange gode skiver med pølse
og MASSE rødbeter! JAMMY!!!


Nå skal eg se CSI og strikke videre!
Det er meldt STORM og SLUDD i morgen, 
sa eg at me skal i skogen å hugge tre også? I MORGEN!!!
Jadda, det er vel DA eg bør ta på meg ULLKLÆR!
Hehe får å se da eheeee


KOS deg og ha en 
STRÅLENDE torsdag iallefall!



Go`klem fra Vibbedille ;))



5 kommentarer:

Bitt@mi sa...

For en herlig jakke, og for en herlig Dib:) Heldige han, for jakka var knalltøff!
Julepølse? Er det det samme som lammerull som vi bruker lage her i nord? Godt er det i alle fall:)
Kooos deg i kveld/natt:)
Hilse Dib da!

Maria Isabel sa...

Jakken til Jr, ble kjempefin!! Blir kjempeimponert av folk som strikker!!
Men du si meg hva i alle dager det mat greiene er for noe!!!??? Stapper dere kjøtt i en magesekk eller noe lignende.. som f.eks Haggis.. eller hva er det dere egentlig gjør? for den tradisjonen der har jeg ikke vært borti før :)

Klem :O)

Xhantippe sa...

Så utrolig flott jakke! Og i en nyyyydelig farge. Søt modell også :)

Monstermønster sa...

Nyyyydelig stykke arbeid på jakka, glidelåsjakka frister litt til sønnen her...

Hanne sa...

Du verden - det var en skikkelig flott jakke. Og en veldig pen gutt!
Hjemmelaget julepålegg er skikkelig snadder. Denne varianten har jeg aldri hørt om, men den smaker sikkert utrolig godt.
Fortsatt god advent!
Pludrehanneklem