søndag 13. september 2015

5 oppskrifter på Fantastiske Flotte Kreative Kreasjoner

Foto/Design: WestKnits/Stephen West

Som vanlig ble eg jo bare sittende her å surfe og drømme om det ene vanvittige prosjektet etter det andre, bla gjennom alle de E-Book eg har med oppskrifter og bla i papirbøker-
NÅ skal eg love deg at lista, ja eller BOKA mi er ganske så STAPPFULL! :) Drømmen er jo ha RÅ til å hamstre bla Brooklyn Tweed-Shelter , Brooklyn Tweed- Loft og ikkje minst kilovis med Madelinetosh Ååååååå for et fantastisk eventyr DET hadde vært-
Bare fråtse vilt og hemningsløst......
MULIG eg bare begynne å spille Lotto???

Anyway, oppskrift til det fantastiske 
Earth & Sky Sjalen finner du her og det er slettes ikkje så vanskelig å strikke som det gjerne ser ut som :) 


Foto: Vibbedille 

Eg strikket mitt Earth & Sky i det  Nydelige BUGGA Garnet
Nå er jo tiden inne for å finne frem sjala mine igjen, 
kanskje eg må ta å vaske de litt? 
Blir nok et av ukas flere prosjekter :) 


Foto/Design: westknits/Stephen West

RÅKULE The W


Foto: Westknits/Stephen West

Enda STILIGERE Wave Like


Foto/Design: Westknits/Stephen West

En genser som har seilt opp og slåss nå om første plassen på MI liste er uten tvil Askews Me Sweater


Foto/Design: Westknits/Stephen West

Om eg bare fikk lov å strikke KUN èn hals ja da måtte det faktisk ha blitt Askews Me Dickey

Noe eg kan anbefale er; Hvis du går inn å kjøper en av disse oppskrifter via Ravelry vil du også få opp en kjøpelink for en E-Book; Kjøp heller den! 
Da får du 10 superflotte oppskrifter :) 

Ellers har jo Stephen West en del bøker, som f.eks:
West Knits Book one (papirutgaven) ellers vil du finne 
Virkelig verdt å ha i samlingen sin :) Bare sier det :) 

Om ikkje du strikker det som er i bøkene kan du uansett bruke de til inspirasjon for DET vil du få masse av!

Eg er nesten litt sånn utslitt av å TENKE så masse hehe 
Ja du vet når hodet koker opp av diverse planer; du tenker garn, pinner, "Hvor får eg kjøpt det" osv Ja man blir jo helt matt når det er såååå mye fint, flott og stilig å velge i! 
Har jo Jr som også er veldig anvennelig å strikke til og MYE av Stephen West sine design hadde vært såååå kule til han, må BARE få unna litt her i kroken først trooor eg....


Hmmmm OK, får ta til vett, setter på filmen Third Person 
og skal KOSE meg videre med mine enklere utgaver av strikketøy :) Ute PLASKREGNER det og det blir så koselig stemning av det :) Har t.o.m stearinlysene





NYT resten av Ettermiddagen :) 




Her blir det snart burger "rester" til middag :) 






Go`klem fra ei SUPER Inspirert Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har lige været i Amsterdam på strikke-studietur, hvor vi også besøgte Stephen Wests garnforretning, Stephen and Penelope. Vi var 12-13 strikkere og næsten alle købte et eller flere sjalsmønstre af hans design! Det er første gang jeg strikker noget af ham, men har set at der har været flere KALs på Ravelry med hans ting. Jeg købte Holey Chevrons som er i en lille og stor udgave og er meget nemt at strikke. Tak for din fine omtale af hans ting, de er nemlig meget spændende!

Vibbedille sa...

Ååååå den turen misunner eg deg! Drømmer om ei uke i Amsterdam med lomma full av penger :) Det hadde vært fantastisk :) Hadde også vært gøy å møtt Stephen selv for å se som han er like vill og gal som han kreasjoner hehe Han eier iallefall en stor av mitt strikkehjerte :)

KOS deg med et FANTASTISK prosjekt :)