mandag 28. september 2015

HVOR er Likestillingen i Hverdagen? For MENN??


Ja man vet jo at til en viss grad er menn sterkere enn oss damer-FYSISK sett, mulig derfor de blir automatisk satt til de mer tunge huslige tingene, ja som å støvsuge f.eks

Men har du tenkt over i hvor mye me damer egentlig er helt Konger? Ja det er nesten som om menn har ingenting de skulle ha sagt? Det er faktisk en del, ja sånn "småting" 
i hverdagen, men eg er sikker på at det muligens irriterer noen menn og i dag kom et til å tenke på dette, se bare her:


Siden de små grå har begynt å gjøre sin entrè farger eg håret med min tone for å utsette det åpenbare "bare litt til"-for noen år siden lurte Ali på om han burde gjøre det samme. 
Eg snakket han bort fra det da, for det ER tøft med litt sølvspreng i en mørk manke :) 

Men HVOR er hårfargene til MENN?? Ja eg vet de kan bruke det samme som oss, men det er ikkje poenget?? Hvor er de blå og sorte eskene med flott maskuline menn på?? 
De som gjør at gjerne menn også kan utsette de 
små grå på en rimelig måte?

En annen ting er jo ALLE de feminine shampoo og balsam flaskene som står på rekke og rad og dufter den søteste ungpike, trenger ikkje menn balsam f.eks?? Selv har eg en sønn med tjukk manke og litt tørt hår som virkelig kunne trengt en god shampoo! 
Men må han dufte som Sukkerspinn?


Gutta er nemligen forvist til "2 in 1" for da blir de "Kule" 
og føler seg "Fri", men hva med hårkvaliteten?? 
Jammen ikkje rart at Jr klør til tider. JA, eg vet at det finner et bedre utvalg hos frisørene, men til hvilken pris?? 
Det er ikkje rettferdig, er det??

Det er omtrent det samme når det gjelder dusjsåper, 
det blir "2 in 1" utgavene som regjerer 
i hyllene på det området også


Her kan eg ikkje frotse FOR mye når det kommer til skyllemiddel f.eks, JO eg elsker mange av duftene og nyter lukten av ren pysj hver dag, men eg må si at gutta her griner litt på nesa når klærene tas på 
og de lukter f.eks Sjasmin og Lavendel! 

Jo, eg kan bruke nøytralt skyllemiddel, 
men de trenger heller ikkje lukte papir :) 
Kunne godt vært en litt maskulin duft tilgjengelig også? 

Kunne remset opp ganske mange ting for det er mange områder hvor me damer virkelig regjerer, hva med f.eks interiør?? Ble det tatt hensyn til menn når den 
"Franske Bondestilen" overtok alle hjem? Alt skulle vær hvitt, rosa, masse blonder etc-greit med litte granne, kanskje stua, men når mannen skal smyge sin maskuline kropp ned i et hav av blonder når han skal sove, ja da får eg virkelig vondt!

Hvorfor skal egentlig alltid mannen ta NED dolokket?? 
Hvorfor kan ikkje me ta det opp?

Ja det er i grunnen ganske mye eg kan 
sitte her å plundre på *ler*


Hvorfor er det stort sett alltid mannen som 
må gå ut med søppla??




Men sånn ellers får du ha en
feminin og flott dag videre :) 
Eg skal inn å kwile i våre litt
maskuline dyner :) 






Go`klem fra ei tankefull Vibbedille :) 
*Må være de små grå*

2 kommentarer:

Sylvia sa...

God kveld Vibeke.
Jammen har du hatt litt av en tankegang i dag. I dag har du fundert over de stakkars gutta våre.
Vel, hårfarge for menn kan du faktisk få på H&M . Men jeg tror det er bilde av begge kjønn der, i en litt Rocka innpakning.
Jeg pleier å kjøpe John Frieda produkter til håret. De er også ganske nøytrale. Vi bruker mye anti FRIZZ produkter fra ham, og de er uten duft. ( vi har krøller hele gjengen, som går alle veier noen ganger. Anti FRIZZ roer dem noe ned)
Jeg har helt dilla på Oliven- produkter, og noen av dem dufter ikke så "blomster" Den grønne Olivensåpa til Durance er min favoritt. Den lukter bare RENT. Men butikken her skal slutte med den, så nå må jeg på leit etter den neste gang. Men jeg kjøper alltid en halvliter, og den holder en stund.
Ja, stakkars menn som bodde med damer som var Shabby Chick. Det har heldigvis jeg aldri vært. Og jeg og min Mann har ganske lik smak. Vi hadde mange like møbler da vi traff hverandre, og har en mere masculin stil. Jeg lar også han"få lov til" å bestemme hvor " skapet skal stå". Han kan da ikke være gjest i sitt eget hjem!!!!
Men heldigvis vet alle i familien hvor MIN faste plass i sofaen er.............( det er der det bugner av garn og "rot" og annet snadder) og jeg får ha plassen min i fred. ;)

Vibbedille sa...

Haha herlig sånn er det her også :) Det var faktisk Ali som falt for alle møblene me har i stua og selv så liker eg de veldig godt + at INGEN, og da mener eg INGEN tør å ta kroken min hehe Der går grensene :)

Nå er eg jo i undertall i tillegg så eg må nok finne meg i litt fremover selv om Ali er blitt spart for blonder hehe

Men hadde det vært motsatt der ute, at ALT var rettet mot menn og ikkje oss, ja da tror eg det hadde blitt en del tog og paroler jo *ler