torsdag 24. september 2015

Ramla Rett av Vannvogna!

Ja tenkt du, det tok jammen ikkje mange timene før eg var rett ut på Galeien igjen.......
Vannvogna mi består altså av å IKKJE starte på noe nytt, men det er jammen ikkje alltid like enkelt-spesielt ikkje når Go`saker ramler ned i postkassa. I mine øyne hadde eg jo 
2 PERFEKTE Finull til formålet og kastet meg uti det....


Åååååå kan TRO det var skjønt å strikk litt 
mønster og dill igjen! Jepp, det bare MÅTTE blir 
Sjiraff Vottene! What else lissom?? hihi

Prøvde meg først med Navia og Falk siden vottene strikkes med Daletta i oppskriften, men de ble ALT for store og siden eg ikkje hadde verken rygg eller tålmodighet til å lete noe mer bestemte eg meg for at det MÅTTE bli Finullen 
som først dalte ned i mitt hodet :) 


Finull har en løpemeter på 175m, dvs 34 mer enn Daletta, men faktisk-med MIN strikkefasthet på pnr 3 ser det ut for at vottene kommer til å passe akkurat :) Nå håper eg bare at det holder med 2 nøster! Har strikket en del Selbu Damevotter og da holder det med 2 nøster- krysser fingrene!

Om det blir lekkert!?? JA!!!! Det var en drøm å strikke :) 

Om du ikkje har Votteboka går det an å kjøpe enkle oppskrifter, det kan du gjøre HER!


Sånn ellers her i kroken å vokser egentlig prosjektene, 
er snart under ermene på Ponchogenseren og er klar for første hæl på Luxus Sokkene :) 

* * * * *

Siden dette NYE strikketøyet var fullstendig altoppslukende kom eg meg ikkje i seng før 02.30 i natt! Ja ok da, det var en kombinasjon av skikkelig vond rygg også at eg satt opp, 
men dog! Dvs eg sov helt til halv 10 i dag, da gikk Ali å la seg hehe Solstråla tok seg en tur på jobb og eg skal praktisere MASSE Me-Time! Oh Yes! Skal virkelig bli godt med noen timer for meg selv nå :) 

Er straks klar til å sette på NOK en film 
med Helten min; Escape Plan 
Ute er det skikkelig surt og rusket-kunne ikkje passet bedre!






KOoOS deg du også og ha
en Fortreffelig herlig dag :) 




I morgen er det HELG-Igjen!






Go`klem fra ei litt sliten, men GLAD Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Sylvia sa...

Hallo Vibeke.
Jammen tippet jeg riktig. Det var Giraffene du startet med. Flotte farger sammen da. Og så fint det blir.
Får du ikke nok garn må du bare hyle ut. Har hyllene fulle av Finull på jobben min........
Har vært på lunch med ei venninne i dag, byttet gaver, og hatt et morsomt sammen treff.
Ha en fortsatt GREI dag, om jeg kan si det sånn. God bedring med ryggen din.

Vibbedille sa...

Ahaaaa betryggende å vite Sylvia :) Alltid litt styr når eg skal ha Finull hehe Må liksom helt inn til Stavanger :) Skal nå veie når den første er ferdig og da vet eg om eg har nok :)
Takk skal du ha :)