lørdag 5. september 2015

Kjappe og Lekre Julegaver

Foto: Vibbedille

Me slipper ikkje unna, om 3 mnd er Adventskalenderen godt 
i gang og me står sannsynligvis på hodet i Julebaksten mens me planlegger den neste gaven som skal på pinnene! 

Da er det veldig greit med noen gaver som kan strikkes på en kwell eller 2, ikkje sant? Mitered Mittens er suveren der, de går kjapt de og "Svups" så har du en gave ferdig!

Oppskriften på disse herligheten finne du i boka 
Knitter`s Almanac av Elizaberth Zimmermann og kjøper du boka nå, ja da rekker du mange par før 
Julenissen kommer ned pipa :) 

Eg strikket mine i Nepal på pinne 5 :) 
Superherlige, går godt opp på underermen


Foto: Vibbedille

Får stadig spørsmål om lappene mine 


Foto: Vibbedille

Har strikket mange slike votter Fritidsgarn på pinne 6 også, disse tovet eg da-
men fy søren det ble gode votter det! 
Har eg noen selv??? NEI! Når skal eg lære egentlig??? hihi


Foto: Vibbedille

Noen andre votter som eg også har strikket i Nepal, men på pinne 4 er MaJius- skikkelig flotte og dekorative! Disse er herlige og ha godt under jakken når kulda virkelig biter :) 

* * * * *

Sånn, nå har du enda flere gaver i boxs! 
Ja du er vel snart ferdig med alle Julegavene nå?
Eg har ikkje tenkt en tanke på det en gang hehe Vet IKKJE hvor og NÅR eg skal starte! Nå føler eg at eg er inni en periode hvor helsa stopper meg på flere områder! 

Det er èn ting med det eg har levd med i flere år for DET kan eg både takle og fungere greit med, men dette "nye" som nå kommer dinglende liker eg ikkje. Har igjen fått veldig vondt høyt der oppi ryggen som "de" sier er nye nyresteiner 
og smertene der slåss liksom litt med det andre.....
Kjenner eg blir ganske lei ja!

Det POSITIVE er at eg ENDELIG har fått CT-time! WOW!
Det tok sin tid gitt hehe 
15.september skal det skje og da HÅPER eg på svar og at noe evn kan gjøres og eg blir kvitt dritten for evig og alltid :) 

Bare sier det: Når gikk eg sist å la meg FØR midtnatt en fredagskwell og sto opp kl 7 en lørdag?? hehe Nei sant? 
Det skjer ikkje ofte, men eg har sovet godt da så skal neimen ikkje klage :) Ryggen gjør ikkje vondt om eg ligger på høyre side ser hehe Det er da NOE!


Tenke eg skulle prøve å nyte denne muligheten til 100% 
ME-TIME nå på morgenkwisten og se ferdig filmen eg startet på i går; The Best of Me mens eg strikker 
videre på Lekebuksa :) 

Håper iallefall formen din er fin og at du får en
Herlig og Fin lørdag :) 

Her blåser det tydeligvis opp til STORM?-Igjen??





KOS deg & NYT dagen!






Go`klem fra ei noe sliten Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: