onsdag 30. september 2015

De PERFEKTE rynkene??

SMILERYNKER!
Det er de perfekte rynkene! De kan ikkje kjøpes eller provoseres frem, men de må skapes! Gjennom GLEDE kan du få de og gjennom GODE smil :) Tenk å være 80 år og full av SMILErynker?? Min svigermor var slik! Ei nydelig liten damen med det største hjerte eg noen sinne har møtt!
SÅNN vil eg bli! Det måtte vært helt fantastisk :) 

Eneste hun brukte i ansiktet var vann og gjerne en klatt olje 
i ny og ne, men det var skjeldent og hun var så myk og god 
i ansiktet, ingen skarpe rynker, men bare myke linjer!

Har selv aldri vært noe fan av diverse kremer, her har det gått i Nivea siden eg begynte å smøre meg hehe 
Har sett HVA alt for mye kremer og kurer kan gjøre med et ansikt, ja det blir jo nesten gjennomsiktig!?? Men eg tror rynkene kommer okke som, men da er det best om det er SMILErynker og ikkje sure dradde rynker-
Tenk på det du nesten kan du lager sure munn hihi
SMIL!

Gid deg selv MINST 2 grunner til å SMILE pr dag og du kan rette opp alle feila fra i går, ja hva angår rynkene du laga fordi du var sur *ler*

Dette var dagens god råd fra meg :) 
Nå over til litt strikkings:

Nå er eg ENDELIG klar for ei tå, ja ting tar av og til litt tid! MEN eg har da strikket halvannen vott + eg har kommet 
ca halvveis på forstykke på Ponchogenseren :)
Dvs eg sitter ikkje her å tvinner tomler :) 


Eg bare ELSKER denne hælen! Joa, det er vanlig forsterket hæl, men den blir så kul når den er stripete :)
Oppskriften på disse deilige sokkene finner du HER!


Har nettopp spist NYDELIG middag! Mmmmm det er såååå snadder med Berzella kan du tro! Det er en libanesisk gryte med lammekjøtt, erter, gulrøtter, løk og en deilige type tomatsaus og en del hvitløk-serveres med ris :)
Skikkelig jammy, men eg må nesten gå å kwile i senga en times tid for det "tar på" å spise ei slik skål......


Må bare spørre DAGENS spørsmål først:

Blir MYE eller LITE snø til Vinteren når det er utrolig mye Rognebær på trærene??
Mener eg har hørt noe om det :) 




KOS deg og ha en fine
Ettermiddag :) 






Go`klem fra ei Smilende Vibbedille :) 

9 kommentarer:

Margot sa...

Tjobing ute i havgapet. Det er ikke et rognebærtre. Sjekk bladene, google så ser du at treet ditt er noe annet. Sånn egentlig.

Tika sa...

Og når det gjelder rognebær har jeg lært:
1) mye rognebær gir snørik vinter for bærene skal gi fuglene mat nok
2) mye rognebær gir snøfattig vinter fordi treet skal slippe å bære tungt to ganger.

Ble du klokere? *fniser*

Vibbedille sa...

Jo det er rognebær, det er eg sikker på hehe
Nå er mitt bilde noe gromsete for det er tatt gjennom bilvinduet, eg skal jammen ta nytt (nær) bilde i morgen og sjekke med google hehe

Vibbedille sa...

Ahaaaa NÅ ser eg Margot ka du meine!
Men ka trær er dette da??
Kan eg likevel regne med masse snø? hehe

Margot sa...

Tjihi. Måtte bare. Det du har tatt bilde av er et tre som heter Asal, noen kaller det faktisk Rognasal og! Og de er helt klart i slekt! De krysser seg med hverandre flere i den slekten og får varierende blader. Bærene ser helt like ut, synes jeg. Men jeg synes rogn er rogn. Den har rognebærblader! :-)

Vedrørende snø så lærte jeg at treet kan ikke bære to ganger, så er det mye bær blir det lite snø.

Fine kvelden til deg!

Vibbedille sa...

Da skal eg jammen sjekke de "Ville" trærene her nede for det er tydelig at ungdomskolen ikkje har plantet "ekte" saker hehe VIL ha MASSE snø.....i desember vel å merke ;)

Line Kristine sa...

Noen stjerner smiler veldig sjelden har jeg hørt fordi de er så redde for å få rynker. Nei, da vil jeg heller smile og le så jeg griner og få smilerynker i fleng :)
Og når det gjelder rognebæra og snø, så tror jeg det kommer an på hvem du spør. Noen sier at treet ikke bærer tyngden to ganger, altså mye bær er lik lite snø. Mens andre igjen sier det motsatte. Time will show :)

Vibbedille sa...

Nå det sies "bærer tyngden 2 ganger" vil det si at det først har mye bær da orker det ikkje mye snø?? For hvis det ikkje bære tungt med bær 2 år på rad skjønner eg ingenting for me hadde omtrent ikkje snøfilla i fjor hehe Trooor dette er en gammel myte av et slag, men eg skal nå se om det blir snø i vinter :)

Anonym sa...

Nå har jeg kost meg med mange innlegg på rad fra deg :) andre ting enn blogglesing har stått på programmet. SÅ mye flott du finner! Bor på østlandet og her hører jeg oftest sagt att rogna ikke skal bære børa si to ganger;dvs mye bær-lite snø. Svigers er nordfra, de sier mye bær-mye snø. Ser at mye bær-lite snø stort sett stemmer her jeg bor :) fortsatt flott uke! LK