mandag 7. september 2015

OT: Eg er ikkje rasist, men...

Bildet lånt fra Google

....men eg kan til tider skjønne de som er det......
Selv er eg gift med en libaneser og har blitt utsatt for rasistiske handlinger....men NOEN ganger tror eg me kan reagere uavhengig av rase bare fordi noe GALT blir begått! Ja, hvis det eg mistenker er tilfelle, ja da er det faktisk en alvor forbrytelse og eg burde handle, men det er så mange sårbare små som gjør det hele så vanskelig.....

Det som gjør meg sint i denne situasjonen er at det er MANGE som virkelig trenger hjelp, ja både utlendinger 
og ikkje minst mange av de norske....at NOEN kan sitte 
å håve inn penger uten at de har krav på det, ja DET gjør meg forbannet.....de som utnytter og svindler de gode ordningene me har, DE gjør meg forbannet! De stakkarane som virkelig trenger vår hjelp blir i mange situasjoner behandlet veldig dårlig uten grunn, og det er fordi NOEN utnytter godene og ødelegger for alle! 

Siden eg leste Denne Nyheten på Tv2 i morges har eg tenkt masse på dette, tidligere når eg har nevnt det for venner 
og kjente har de alle sagt: "Du kan ikkje sitte med slike mistanker uten å gjøre noe!" Men eg syns det er vanskelig for det er en ca 6-8 små inni bildet her, hva med de? 

Ja si at mine anelser er riktige, hva skjer da med ungene?
Ja for de har jo ikkje gjort noe galt! Det er dette som er så urettferdig og vanskelig, pga av ungene kan altså foreldrene ture på og håve inn.....
Det slikt som dette som er med på å skape rasisme....

La meg forklare litt nærmere, og etterpå vil eg mer enn gjerne høre hva DU hadde gjort: 

Me flyttet inn her me bor for ganske nøyaktig 7 år siden, 2-3 år etterpå dvs for 4-5 år siden ble en leilighet i nærheten ledig og utleier drev å pusset den opp. Siden det er samme utleier som me leier fra ble eg stående å prate med felles vaktmester. Av nysgjerrighet spurte eg jo hvem som skulle flytte inn og det eneste han visste var at det var en alenemor med et funksjonhemmet barn. 

Husker eg tenkte at det kunne jo være koselig, for eg tenkte at det muligens var en dame på min egen alder og det frisker jo opp her i området som det stort sett bor pensjonister 
og me var de eneste med barn. 

Det ble ganske anderledes enn hva eg hadde tenkt......
Joa, det var en mor med en datter som hadde funksjonhemninger, me har kun sett henne den dagen hun flyttet inn, mener også at det da var et par små gutter. 
Etter en liten stund dukker det også opp en mann. 
Han var der til stadighet og det så jo ut som han bodde der. Jr var litt med han ene gutten en periode og me hørte jo slike vanlige setninger som "du kan ikkje være inne hos meg fordi pappa sover" osv Ja, hverdagslige ting som fikk meg til 
å lure.....Hørte igjen via utleier at det var en enslig mor som bodde der, men etter hvert ble hun gravid......fikk en baby.....ble gravid igjen.......og igjen.....og igjen.....
Helt ærlig har eg kommet ut av telling, men de må være minst nesten 8 unger etter hvert, iallefall ikkje langt der 
i fra.....2 av de vet eg må være voksne tenåringer nå.....
Ja og han som sannsynligvis er faren, ja han er der ennå.....Men for all del, de KAN ha blitt et par igjen, men når eg Leser slikt som DETTE forsterkes mistankene mine, men helt ærlig? Eg vet ikkje HVA eg skal gjøre og eg syns det er fryktelig vanskelig......Hva hadde DU gjort???



Go`klem fra ei rådvill Vibbedille

1 kommentar:

Fjordheim sa...

Ikke alltid godt å vite hva en skal gjøre i slike situasjoner.
Men det er mye bedre at de er ærlige enn at de skal skyve
til side folk som enda mer kanskje trenger den beskyttelsen
opphold i Norge kan gi de.
Men nei, det er vondt uansett når det er nødt for å gå
ut over uskyldige barn. Kommer også litt ann på hvor de er fra og
av hvilke grunner de har kommet til landet.
Håper du finner ut av hva som er best å gjøre Lykke til :)