tirsdag 1. september 2015

6 Fantastiske Strikketøy

Foto: Vibbedille 

Husker du Dilla som fòr over landet i 2006-07? Flere og flere oppdaget Woolly Thought sine designs og eg ramlet jo som vanlig PLADASK! Eg kastet meg over Curve of Pursuit 
og det var utrolig kjekt å strikke! Omgangen ble etter hver veeeldig lange og det gikk tregere og tregere-det tok meg borti mot 2 år å få ferdig herligheten-
Fy søren da var eg stolt kan du tro! 

COP er overhodet ikkje vanskelig å strikke og en ganske fersk strikker kan godt begi seg i kast for når du først er 
i gang er det bare å strikke og strikke. Alt er rillestrikke og det hele handler om forkorta rekker. i massevis :)


Foto: Vibbedille

Mitt teppe er strikket i Rubin fra Sparkjøp og det er bare 
å hive det i maskinen-teppet er i daglig bruk og det er akkurat like fint :) Egentlig er teppet Kvadratisk, men eg strikket det noe lengre på endene siden eg vill ha et "normalt" pledd :) 


Foto: Pat Ashforth & Steve Plummer 

Penrose er et annet fantastisk teppe og faktisk ENDA enklere å strikke - også dette strikkes KUN i rettstrikke! 
Det strikkes i lapper og monteres/strikkes ut fra 
hverandre etter hvert :) 

Foto: Vibbedille

Slik ser et panel ut ferdig, strikk 8 slike og monter sammen-en helt utrolig genuin måte å strikke tepper på! 

Må bare fortelle dette: Svigerinna mi ble nakkeoperert da eg holdt på med dette og hun hadde så lyst på et helt enkelt strikketøy, eg kom meg på Sparkjøp å kjøpte en kurv full av garn til henne og hun strikket dette teppet på 3 uke! Og det med nakkekrage og hele greia hehe Du har til en hver tid kun en liten lapp eller 2 på pinnen så det blir ikkje tungt :) 


Foto: Pat Ashforth & Steve Plummer



Foto: pat Ashforth & Steve Plummer 



Foto: Tar Ashforth & Steve Plummer



Foto: Pat Ashforth & Steve Plummer



Dette er bare et lite knippe av alle de teppene de har designet, det er som et evigvarende eventyr! Eg gikk den gang omtrent fullstendig bananas og kjøpt alle oppskriftene som de hadde da! Det kjekke da var at oppskriften kom 
i posten som en lite bok og de er såååå fine! 
Nå lastes de ned som Pdf`er, har kjøpt en del av de også, 
ja "for det er kjekt å ha" på Pc`en også :) 

Du kan bruke akkurat det garnet du vil, men til denne type tepper sverger eg til det som eg kaller"vanlig" pinne 3 garn dvs at alt det som blir kalt "Billigarn" er Kremen til disse teppe, ja for ikkje å snakke om f.eks Finull, det er jo helt fantastisk :) 
I noen av teppene bør du bruke fargenyanser, dvs 
"skygge i egen farge" og ikkje kontrastfarger, dette for å få en mer optisk riktighet av teppe, DA er Finull SUPER! 
Det garnet er vel det med flest nyanser 
som eg kommer på i farten :) 

Det er bare å velge å vrage og finne DIN favoritt både blant mønster og garn. Eg lover deg en fantastisk strikkeopplevelse og du vil få noe "A-ha" opplevelser underveis :) Selv er eg "solgt" long time ago hihi 

* * * * *

Kjenner på magen at det er veldig FARLIG å sitte slik 
å mimre for det begynner å krible med èn gang! 
Blir nesten litt kortpustet her eg sitter......*ler* 
Det er så herlig å vite er at alle oppskriften ligger "der" og eg kan i tilfellet starte anytime og garn er det i massevis på butikken og de går aldri tomme! 
Dvs eg trenger ikkje stresse hehe 

Nå skal eg stille og rolig plukke opp "Lekebuksa" 
og kose meg ei stund. 

Siden Solstråla og eg ble sittende å skravle til langt på natt så sover hun ennå, men hun kommer nok snart dinglende vil eg tro :) Toget går halv 4 i ettermiddag så me har noen timer å kose oss på :) 

Ute er det litt vått og stille før stormen?? 
De har jo meldt et hekkans vær i dag! 


Ja du, husk at hvis du vil eg skal strikke en 
Calorimetry til deg må du ta en tur
Det er trekning på fredag :) 





KOoOS deg masse og ha
en Fortreffelig Herlige dag :) 







Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: