lørdag 5. september 2015

Nydelige Lappetepper

Foto: Vibbedille 

Det er ikkje å legge skjul på at eg har MANGE påbegynte lappetepper på samvittigheten.....Det samme skjer HVER gang eg starter, etter X antall lapper dukker 
det opp noe annet.....
Men det som er så bra er at eg når som helst kan plukke opp hvilket som helst prosjekt å fortsette der eg slapp :) 

Lappene over hekler eg i Melert ASK-lappene er store 
og gode så det er ikkje så uhorvelig mange 
som trengs til en godt teppe :) 



Lapper som denne skulle blir et STORT 
teppe til en Julegave i 2011.......
Ja de ligger nok enda i en kurv inne på garnrommer.....
det dukket garanter opp noe annet hehe



ENDELIG et teppe som ble FERDIG! 
Kryss i Taket og Juhuuuuu! 

Strålende fornøyd med dette og det ble 
AKKURAT som ønsket:
Et Gyngestolteppe! 

Eg målte stolen på kryss og tvers og tegnet rutene på et ark og hekla lappene sammen etter det :) 


Teppe er heklet i Safir fra Sparkjøp, slitesterkt og godt til tepper som er mye i bruk :) 



Dette er håndarbeid eg elsker å sulle med, jammen ikkje rart eg har mange mange på gang hehe For sikkerthetsskyld har eg jo startet på 2 nye lappetepper nå den senere tid, 
ja og hvor er de?? JOoooo de hviler i hver sin kurv inne på Gjesterommet *ler* Skulle ønske eg hadde disiplin 
og TÅLMODIGHET til å hekle et fra A-Å uten 
avbrytelse av andre prosjekt......

Vet du hva eg nå sitter her å fabler om???
Jo....å starte på NOK en Dominoteppe.......
denne galskapen vil ingen ende ta gitt!

Nei, nå i dag skal eg iallefall være streng med meg selv 
og holde meg til de 3 prosjektene eg har her i sofaen, ikkje er formen bra nok til å rote etter MER garn 
inne på rommet heller hehe
Jammen Bra det er Godt for noe hihi

Muligens eg må ha meg ein kwil etter hver slik at eg får ladet opp til kwellen! Ali dro nettopp ned på apoteket etter noe "nyre-medisin" så kanskje ryggen blir bedre så eg slipper å krype til seng FØR midtnatt! Beste strikketia er jo om natta :) 




KOS deg og ha en
Fortsatt Produktiv
og FIN Lørdag :) 





Go`klem fra ei rasløs Vibbedille :

4 kommentarer:

Lisbeths Verden sa...

Har 1 i Ufo-hyllen, men jeg skal være flink og gjøre det ferdig ! Men det er maaange flotte ja ! Ha en fin og kreativ helg, klem fra beth

Sylvia sa...

Mange fine tepper som man bare MÅ ha!!!!
Jeg har forresten etpar stykker som ikke er umontert engang...shame on me!
Og vet du Vibeke, hver gang jeg ser et lekkert pledd med oppskrift, tenker jeg alltid på : hm..om ikke jeg skal sende den til Vibeke? He he jeg vet jo hvor gal du er etter pledd ;)
I dag ble jeg overrasket på jobben av familien, som dro meg med på restaurant for å spise middag. Og det vanket blomster, gaver og vin!!!!
Lørdagen i strikkehjørnet mitt starter altså mye seinere enn planlagt. Men du hvor morro det var :)
Håper formen er bedre nå. God bedring, og god lørdagskveld.
Klem

AnnetteK sa...

Åhh... du altså! :)
Nå hadde jeg planer om å gjøre ferdig en og en ting her, men så snart jeg kommer inn på bloggen din finner jeg så masse inspirasjon, og da tenker jeg tvert; "er det så nøye om jeg har flere ting på gang da?"
Så nå er det like før jeg starter på ett nytt teppe....
Skal, skal ikke, skal, skal ikke.....!?!

Jaja.

Håper formen din bli bedre etter en liten hvil! Kos deg med strikkinga/heklinga di!

Vibbedille sa...

Så lenge prosjektene ikkje har en Deadline er det jo samme hvor mange man har på gang, eller?? Det er iallefall min regel hihi PLUTSELIG har eg mange ting ferdig og kan starte med 10 nye hehe

Tror steinen slapp i kwell for plutselig så forsvant ryggsmertene! JuHuuuuuu

Nå krysser eg fingrene for at det ikkje dannes noen nye :)