fredag 11. september 2015

Tar Helg - Kjører på med 5 GRATIS Oppskrifter til eg :)

Jadda, Det er straks fredags kwell, HelgeKosen er i Hus 
og eg bare Kjører på som sagt med 
5 SUPRE Sokkeoppskrifter til :) 

Bare ta en titt under her du:


Foto: myria dlane

Hvor for ikkje prøve å starte med TÅEN denne gangen?
Det er slettes ikkje så vanskelig som du gjerne forestiller deg 


Design & Images @ Louise Roberts

Dette er vel noe av det KULESTE eg har sett!


Foto: Charisa

Her får du en Guidet Tour på hvordan Tå/Opp strikkes :) 


Foto: Taina

Disse sokkene er så utrolig kjekke å strikke! 
Jepp eg har et ROSA par :) 


Design & Images @2011 Jeny Staiman

En ting å si: Knall STILIGE!

Mulig du sitter å "sukker" fordi oppskriftene er på engelsk? Ja, eg kan skjønne deg for eg har også vært der nemligen. En dag fikk eg det bare over meg for FRYKTEN til å prøve meg på engelske mønster bare måtte bekjempes! 

Satt meg ned for meg selv med lekkert garn og perfekte pinner og stålsatte meg! De fleste kan lese engelsk 
i oppskrifter for det er ikkje så vanskelig språk som blir brukt. Hvis du i tillegg oversetter de nødvendigste forkortelse først er du langt på vei. Les så linje for linje, ikkje TENK så mye, men gjør nøyaktig slik det står og helt PLUTSELIG ut i fra det BLÅ får du en MEGA A`ha opplevelse 
og DU har knekt KODEN! 

HUSK: Det er mange Online, 
inkl meg selv du kan spørre om hjelp :) 
Det finnes 100-vis av veldig hjelpsomme strikkere "Der ute" 


* * * * * 

Da er eg straks klar for å ta kwellen her i kroken, må mange henge opp en maskin med TRUSER! Ja tenk du, eg har gått uten nesten hele uka! HAHA Satte på en maskin på tirdags kwellen, glemte den, ble dårlig igjen, orket ikkje og GLEMTE å gi Ali beskjed *ler* Men i morgen skal eg ha truse på meg igjen HEHE Ikkje noe problem så lenge eg bare 
subber rundt i pysj hihi 

Er straks ferdig med ben nr 1 og har fått cm`er mål av Sjarmørens bein så dette må jo bare gå veien :) 

Det ble som sagt sen handling på Ali og meg, men det var herlig å lufte seg litt :) Det var salgsbod på Senteret. 
Noen små jenter som hadde bakt og skulle samle inn penger til flyktningene så det ble med hjem både 
boller og muffins-Jr JUBLET :) 





Men da får du KOSE deg
masse, sleng beina på bordet
og ha en SUPER Kwell :) 





Go`klem fra Vibbedille med ganske rolig rygg :) 

2 kommentarer:

Hilde sa...

Når man knekker koden på engelske oppskrifter så er det gjort. De oppskriften er bare utrolig godt detaljert og er en fryd å strikke etter. Ha ei fortreffelig helg.

Vibbedille sa...

Jepp, eg pleier å si at engelske oppskrifter er såååå geniale atte det er innlagte tissepauser :)