søndag 6. september 2015

Hvilke Strikkebøker ønsker Du deg til Jul?


Nå er riktig nok ikkje dette en bok, men et oppskriftshefte med Med Mange Nydelige Samiske Votter- de er så fargerike og flotte syns eg! 
Votter er jo også noe man ikkje kan få for mye av!
Gjør heller ingenting om det følger en pose Finull med sammen i denne gaven hehe

Jepp, Gavelista er i gang, iallefall den hvor me skal gi til andre, vel å merke er den foreløpig tom....




Bare navnet på boka; Eventyrvotter gjør at man bare må ønske seg denne! Eneste minuset med å strikke votter er det samme med sokker; Man trenger 2 stykker! Tror i grunnen problemet blir veldig lite med denne boka for vottene er jo Eventyrlig Flotte! Masse nydelige farger i bruke :) 



Med småfolk i familien er det jo en selvfølge å ønske seg Strikk Til Barnehagebarn- lite er så gøy som å strikke til de små! Fort går det og når plaggene både er praktisk 
og flotte, ja da blir det en lek!


En bok som veldig ofte kommer ned i sofakroken er 
Sock Innovation - den innholder noen av de mest FANTASTISKE sokkene eg noen sinne har sett! Å ja, eg har strikket 2 par + eg kjøpte Awetta nok til å strikke ALLE sokkene i hele boka! De er bare helt !

Du må nok være iallefall litt erfaren for å strikke disse sokkene, den er ikkje for en helt fersk strikke. Du bør like 
å strikke sokker, men det er gjerne selve mønsteret som krever litt erfaring. Boka er i tillegg på engelsk og det beste er å oversette alle forkortelsene før du setter i gang :) 

Utover det? Kjør på!
Den er utrolig inspirerende å sitte i bla i om ikkje annet :) 



Se bare her: 3 av MINE favoritter,lekre ikkje sant??
hmmmm
Har enda en del Arwetta igjen da......Hmmmm


ANYWAY, her i kroken er eg klar for å dele for beina på buksa og da vil eg tro det går fort :) 
Er klar med NY film: Lila & Eve 


Akkurat i tastende stund er ryggen ganske Ok, men litt senere må eg nok ha meg ein kwil ja, blir ganske så sløv av de der Voltaren`en ja.....blir nok å Zznorke et par timer :) 




KOS deg masse og NYT
en Sløv Ettermiddag :) 




Go`klem fra ei optimistisk Vibbedille :) 

3 kommentarer:

Tika sa...

Jeg ønsker meg vottebuka til Muffins, jeg. Har kjøpt en del av mønstrene hennes før, men vil gjerne ha dem samlet i bokform. Det er vel eneste strikkeboken jeg vet at jeg ønsker akkurat nå, ellers finner jeg det meste på ravelry.

Link: http://muffinmamma.blogspot.no/2015/06/den-store-votteboka.html

Unknown sa...

Jeg kjøper det jeg ønsker meg når det kommer ut, så her er det ikke strikkebøker på ønskelisten nå!! ;-)

Rigmor sa...

Denne votteboken sto jeg nylig og kikket på, utrolig mye fint her :) blir spennende å følge med her utover høsten da :) kos deg videre og ha en fin kveld