onsdag 2. september 2015

ROT! Resultat av en KjedeReaksjon?

Før eg legger meg om kwellen tar eg alltid en shainings 
i stua, får ting og tang i oppvaskmaskinen, rydder i kroken 
og legger dill på plass, rister teppet i sofaen og tørker over bordet, men likevel er eg akkurat like forundret når eg står opp neste morgen......For HVEM har da......


......ROTET i løpet av natta???? Det er litt fortvilende at det skal være slik, ikkje sant?? Opplever du noe av det samme?? De her hjemme VET at det å sette seg i MIN krok er det dummeste de kan gjøre og eg vet at ingen gjør det, men like fult så får de beskyldninger hver morgen hehe 

Etter et par kaffikopper "forsvinner" på en måte litt av rote, eller det blir på en måte mer akseptert når eg er skikkelig våken hihi Men nå syns eg det begynner å bli alt......


.....for mye her!! Sånn plassmessige er det ikkje noe problem for eg har alltid beina oppi sofaen og det er KUN et par uker siden eg renset litt her på gulvet, men eg tror det er selvbefruktende og har en form for ukontrollert formering-
og når Ali hinter til at det er gjerne på tide på rydde "bort" noe?? Ja da ER det faktisk på tide å reagere.......vet bare IKKJE hva og hvor eg skal gjøre hva! Da blir eg liksom bare sittende her med rotet for eg kan jo ikkje bare kaste! 
Det har også begynt å samle seg litt sånn forsiktig på den andre siden av sofaen også, ja det er begynt å vokse til med oppskriftblader og diverse......En ganske fortvilet situasjon.....NOT egentlig *ler* 

I alle år har eg praktisert TurnusStrikking, det vil si at de inaktive kurvene blir plassert inn på Garnrommet for at de "nye" og aktive skal få plass i stua, men nå har eg både de aktive, inaktive OG de Uaktuelle stående her og det finnes KUN èn grunn til det.....


......DETTE!!!!!
Ja det er nesten litt TRAGISK! Kommer ikkje i gang...... planen var å få ryddet her i sommerferien, men ferien kom, ble brukt og ble ferdig-rommet er på stedet hvil med litt mer innhold.....TRIST!

Har kommet til en punkt hvor eg IKKJE vet hvor eg skal starte og da hjelper det slettes ikkje på at eg nå har hatt nyresteinplager en stund og at eg blir såååå trøtt av akkurat den medisinen eg tar for det....

Ali har tilbudt seg å hjelpe/gjøre det, men *SKRIK* dette må eg nesten gjør selv, ja man bør være litt garnkjent for å kaste seg uti det-kan jo ikkje bare kaste over en lav sko her nei....

Hadde også planer om å få noen garnhyller i hus til å ha på den "ledige" soverommet nå for å avlaste garnrommet litt, men eg får heller ikkje det gjort.....Det er lite fristende å få mer møbler i hus med tanke på planene me har videre i løpet av et års tid liksom.....MEN mulig hvis eg gjør det pent 
og pyntelig så kan eg jo sette de "overflødige" kurvene inn på "Gjesterommet" mens eg rydder??? 

"Problemet" da er at eg vet eg MÅÅÅ være ferdig innen den 24/9 for da kommer Solstråla hjem igjen-og rommet hvor hun bor kan ikkje være fylt opp med GARN! 
Hun hadde fått NOJA! hehe

Et annet "problem" er at de gammeldagse lyspærene på Hobbyrommene mine er gått og LYS må man ha når man rydder, dvs me må en tur på Europris eller ClasOlson for å få tak i det.....NEI, eg kjøper ikkje "vanlige" pærer til 50 kr stk på Rema hehe Penger spart er penger tjent, mer penger på garn.....eheeee......skjønner du problemet eller?? 
*ler så drøvelen rister* 

Jepp, er en mester til å hoste opp unnskyldninger for 
å utsette det.....er såååå grusomt vanskelig å komme 
i gang.....tror eg må ta i mot Ali sin hjelp(?) Kanskje han kan ta å "renske" litt opp i det garderoberommet slik at det blir plass å rydde?? "Problemet" hans er at han vil ikkje kaste NOEN av de "73" jakkene som henger der......
Nevnte eg Kjedereaksjon???? *ler*


Jammen godt av været sier: 
"Sitt å kose deg i kroken din Vibbedille"
*Ahaaa strekker meg litt å sipper til kaffien*

Bare for å LETTE litt på samvittigheten trooor eg at det 
å flytte et par kurver fra stua inn på "Gjesterommet" for en periode gjerne kan hjelpe på trykket?? Hmmmm 
Har jo 2 lappeteppe-kurver her som er litt i dvale akkurat nå, tror eg flytter de eg......Hmmmm

Men vet du? 
Ali har vasket ALT av klær på vaskerommet de siste uke så der er det TOMT! Det hjelper betraktelig på samvittigheten hehe Det "andre" kommer vel etter hvert hehe

Før eg nå rigger meg til her med litt film og strikkings skal eg faktisk flytte et par kurver og gjerne rydde litt med beina mine

Formen er ikkje på topp så eg får si meg 
fornøyd med de planene :) Har nå reid opp alle sengene, brettet et stativ med klær og satt på ny maskin 
så det er da noe!  Sa eg at eg sto opp HALV 7 i dag!?? 
Jepp, la meg FØR midtnatt i går! Blir så forbanna trøtt av de der hersens Voltaren.......Jaja 







KOoOS deg masse, Nyt dagen
og finn på noe kjekt :) 








Go`klem fra en Vibbedille med litt dårlig samvittighet :) 

2 kommentarer:

Anonym sa...

God bedring!!! Me kan ikkje rydda når me ikkje er i form......,sett deg godt til rette i kroken din. Korgene du ikkje vil ha i stovo no..., ja dei stabler du i høgda på garnrommet. Utav syn, utav sinn :) Og når du får den der kjende ryddetrangen....., ja då går sorteringa som ein leik. Og det er kjekt å jobba med all tråden og fargane...,plutseleg har du ett rom slik du ynskjer. Eg kjenner jo at hjernen også er rydda etter ein slik omgang... Men det må vera 'rette' dagen :) klem frå Marta Kristin (som veit koss garnkaos kan vera :) )

Niko sa...

Garnkurvene eter ingen mat så bare kos deg i kroken til du er ordentlig bra, da har du overskudd til å ta imot hjelpen du er tilbud i garnrydding.