torsdag 3. september 2015

Enkle Votter-GRATIS norsk oppskrift

Alle me som driver med diverse håndarbeid har opplevd 
å sitte f.eks sent lille Julaften å feste tråde og strikke på spreng, for uansett hvor tidlig på året man starter på Julegavene er det ALLTID noe som gjøres i siste liten, 
ikkje sant? 

Disse vottene passer fint som den siste gaven du bare kom på at du MÅTTE ha! De går kjempefort å strikke, ribb er noe som nesten "Går av seg selv" :) Det spiller heller ingen rolle om du strikker 2 venstrevotter hehe Nettopp, de er dønn like og passer like godt til begge hendene :) 

Mine ser forøvrig ut som KAKTUSER, men eg skal love at 
i KlosterGarnet eg har brukt er de veldig myke :) Har leita etter dette garnet, men NOP, finner det ikkje-På tykkelsen er det ca en blanding av Smart og Safir vil eg si. 
Det er iallefall 100% ull og eg strikket de på pinne nr 3 


Her kan du trikse og mixe akkurat slik du vil, 
restegarn er f.eks supert! 

Oppskriften er på NORSK og GRATIS



Regner med at du etter hvert nå begynner å kjenne til BITTA veldig godt, hun er The Master hva angår FLOTTE oppskrifter og Disse Vottene er Intet Unntak! 
Eg strikket mine i Nepal på pinne 4 
og de ble skikkelig flotte og herlige :) 

Dette er 2 votteoppskrifter som eg til stadighet faller tilbake på når eg trenger noen enkle gaver som er veldig fine :) 
Dvs at nå har du 2 gaver til i Juleboksen din :) 


Sånn ellers nå på formiddagen kjennes formen ganske så fin ut og eg tror dette blir en flotte dag! Utover å henge opp litt klær skal eg ikkje gjøre så veldig mye-
Tar Livet og Dagen med ro :) 

Ali støvsuger i dette sekund rundt ørene mine, det er en fryd! 
Nå slipper eg å få smuler i dagens strikketøy hehe 


Sånn på tampen skal eg prøve meg på litt smisk.....det ligger slettes ikkje i min natur å "Tigge", men du skal vite at eg hadde satt UMÅTELIG stor pris på om du hadde hatt lyst 
å Nominert meg til Årets Vixen Blogg Award! 

Ja eg sikter høyt eg vet, MEN, det siste halvåret har eg ikkje bare kommet meg inn på Topplisten, men eg stiger stadig mot toppen og eg syns virkelig at det TRENGS en Strkkerelatert blogg "der opp" hehe Eg topper de fleste lister innen Håndarbeid/strikking/hekling etc her til lands og da må man sette seg NYE mål :) Enig i det, ikkje sant??

Tviler på at eg har noe å stille opp med mot de virkelig store, men det hadde vært GØY å tittet inn gjennom nåløyet :) 

Det eneste du må gjøre er å Klikke på Bildet likt det over, men det som ligger i ØVERST I HØYRE MARG 
og fylle ut et par linjer :) 
Mener og tror man kan nominere fram til ca midten av september og du kan gjøre det så mange ganger du orker :) 

Vet at mange allerede har gjort dette og eg 
TAKKER så meget og mye :) 


Ellers må eg TAKKE for den herlige responsen eg fikk på Dette Innlegget i Går! Det kom ganske mange mail hvor eg fikk mange fine kjærlighets historier-det er så flott å lese at mange har TROA på EKTE kjærlighet :) Tusen Takk :) 



Nå skal eg slenge meg rundt her å få klærene på stativet 
og komme i gang med dagens strikkings!




KOS deg og ha en
EVENTYRLIG flott torsdag! 
SNART helg gitt! 







Go`klem fra ei Glad & Fornøyd Vibbedille :) 


Ingen kommentarer: