lørdag 12. september 2015

Lets Play! 5 Kjekke GRATIS Oppskrifter

Foto: Coats & Clark

For noen få år tilbake var det veldig vanlig å lage lekene sine selv, eller man fikk hjemmelaga leker i gaver . Har selv laget, ja både heklet og strikket en hel masse leker og diverse til egne barn og nå også Grand Tante barna 
og Hånddukker er bare såååå STILIG! 
Ja de minste vil virkelig FRYDE seg-ja eg LOVER! 

Husker enda hånddukken min farmor heklet til meg, en sau og eg har lenge lurt på HVOR den tok veien.....ANYWAY, klikke på linken og du får oppskrift på noen kjekke hånddukker som du kan lage til egne barn eller barnebarn :) 



Foto: CrochetSpot.com

Barn er ikkje gamle før de begynner å leke Mor/far og baby. Det KAN til tider være ganske....ehee... rotete når de så skal foreta Matvarehandlinga i kjøkkenskapene hehe Da kan du like gjerne fylle opp en kurv med det mest nødvendige: 



Foto: mib trends

Klosser ER gøy! Du kan bygge med de og du kan lære noe; Sy f.eks tall eller bokstaver på :) 



Foto: Idea ivana

T.o.m de aller minste elsker små fargerike leker, 
ta å hekle en;



Foto: Sarah Zimmerman

Syns dette var så herlig og koselig, mulig de minste 
vil sette mest pris på et



Dette kan f.eks være SUPRE Julegaver, ja du kan jo også putte et par ting i kalenderen! ALT trenger nemligen ikkje bare kjøpes fix ferdig! Selv om du gjerne ikkje tror det så setter barn utrolig stor pris noe DU har laget-
Det er iallefall min egen erfaring :) 

* * * * *

Du snakker meg om å få noe av ENERGIEN tilbake! 
Ikkje bare har eg bretta 2 fulle stativ med klær og lagt 
i skapene, men eg har også shaina kjøkkenet og reid opp sengene, eller dvs Jr sin skal eg inn å skifte på nå etterpå :) 

Har også tilberedt alt hva mat angår til i kwell, ja siden Ali måtte på butikken å kjøpe en Isberger var det det minste eg kunne gjøre-så nå trenger han bare å steke burgere :) 

Jepp, lørdagen har jammen vært fine den, velger å overse "taket" eg har i siden for det plager ikkje så mye :) 
Har også fått strikket en del mens eg ser en film, den skal eg se ferdig etterpå :) MULIG eg tar meg ein kwil frem til maten er ferdig-får se hvor trøtt eg er når Jr sin seng er ferdig :) 
Er STOLT av meg selv :) 

Du? Husk nå å ta turen innom på det Forrige Innlegget 
og Tipp ant bønner :) 
Jepp, i dag, da LEKER me :) 







Jaja, da må du KOSE deg og ha
en FORTSATT herlig ettermiddag :) 





Go`klem fra ei LYKKELIG Vibbedille :)  

2 kommentarer:

Janet sa...

Heisann, takk for supre tips! God helg :)

Vibbedille sa...

Blir SÅ glad når du og dere
liker mye av det fine eg finner :)
Eg kan jo ikkje sitte her å hoppe alene heller :)

EXTRA kjekt er det når eg får se noe
av det flotte dere lager :)

Åååå me er SÅ heldige som har en
SÅ herlig og fredfull HOBBY :)