fredag 11. desember 2015

5 Herlige Gratis DillDall Strikkeoppskrifter :)


Plucky Knitter Design

Nå ser eg ikkje akkurat på Luer som noe DillDall, men disse er super enkle og det er bare å freze avgårde en kwell
eller 2 og VOLÀ så har du en herlig lue,
enten til deg selv eller Nissesekken :)

Det trenger nemligen ikkje være så avansert før det
er unikt og stilig! Ikkje sant?

Bildet over
Gratis



Resten her, ja DET er dilldall! Sånn herlig dilldall som du kan bruke med èn gang - Ja faktisk nå i kwell!
Strikk og pynt liksom, eg faller ALLTID for sånn Juledill dagene før Jul, det skjer gang på gang og HVER gang eg får et Juleblad i hus Ho Ho Ho

Det er jo koselig også da, ikkje det?


Veera Valimaki

Gratis



Esherichia

Hva med en boks Gnomer til den som har ALT?

Gratis



Cylinda D.Mathews

Gratis



PhoenixKnits

Gratis


Har noen juler på rad nå tenkt å strikke slike bestikksokker, men kanskje det er hele buksa eg skal strikke i steden for?? Var jo litt tøft da!

Ellers av Julepynt kunne eg tenkt meg mer strikka kuler, meeeen så er eg ikkje helt sikker på OM me kjøper Juletre.....Bonden her borte har jo slutta med SelvHoggst! SKANDALE! Da var det nemligen overkommelig å hente et tre hjem, men å betale 800-1.000 kr for et tre syns eg er rått, eller er eg helt på jorde? Er ikkje det dyrt?

Kanskje eg skal spør disse Juletreselgerne om de har et tre de trooor de ikkje får solgt? Ja et sånn litt utenom det vanlige som de garanter blir sittende igjen med?
Kunne jo vært gøy det også :)

Skal uansett søke litt rundt etter selvhoggst, kanskje eg finner noe :) Eller, kanskje det er en kwist oppi skogen her? Er det lov tro?? hehe Har ei lita bjørk rett utenfor vinduet, men det er vel ikkje godt nok hehe Syns det er synd det er så dyrt eg, ja for i bunn og grunn så er
det jo "bare" et tre.....*Tankefull*


Amira svikta meg litt i kampen her, tror du ikkje hun sovna??? Ja så da ble eg sittende her å sulle og surfe vettu, ja du kjenner jo meg etter hvert hehe -
Men nå må nok strikketøyet frem :)

Senere skal eg krype GODT oppi ei ren seng med Marius Flanell sengetøy, Ååååå men eg GLEDER meg!
Det beste som finnes :)
Skal seriøst sove skikkelig godt i natt :)





Ha en Riktig God Natt etter hvert,
Nattinatti :)



Husk nå Julekofferten som eg trekker i morgen!
Klikk deg inn HER og bli med!




Juleklem fra ei Kosete Vibbedille :)

3 kommentarer:

gimmeline sa...

Har vore bortreist nokre dagar, og garnet frå deg låg fint og venta i postkassa då eg kom heim. Med verdens koselegaste helsing i!! Tusen HJERTELEG takk atter ein gong!!! Det herlege garnet må eg sikkert berre sitte og klappe på heilt til januar <3 <3 <3 men då kjem sikkert vinteren, og ei lue skal eg iallfall strikke meg av det!!! Gleder meg! (strålande glad vinnar av Drops Air!!)

Vibbedille sa...

Så bra at det kom trygt frem :)
Ja du kan strikke mange luer av det garnet :)

KOS deg masse og NYT førjula og ikkje minst Jula når den kommer :)

Bundingen sa...

Her var det mye artig dill-dall! Synes de luene er skikkelig stilige.
Ang juletre: Jeg vokste opp på bygda, og selv om vi ikke hadde skog selv, fikk vi hogge juletre om vi spurte en gardbruker. Det hendte også at far kom hjem med et tre som han hadde fått av Vårherre. Kanskje du kunne prøve den metoden?
Vi henter tre i vår egen skog. Det er sjelden vi er fornøyde med treet vi finner, men med pynt på blir det alltid riktig så fint.

Riktig god adventshelg! Tror jeg skal ha en rolig dag etter ei travel uke. Men vi må brygge øl i dag. Tomtebrygg er tradisjon til jul her.

Klem fra Ingunn