tirsdag 1. desember 2015

Tenkte DU skulle få en Julegave av meg i år


Da er det den tiden av året igjen ja hvor me farter rundt
(noen av oss) for å finne den PERFEKTE gaven til èn spesiell person, underveis tørker man litt svette og til tider blir man muligens irritert over at køene/"ting" må gå litt fortere.
Ja de aller fleste kaver seg frem mot "Målet"!

HVA er egentlig MÅLET ved Jula?
Er det å ende opp som ei "lefse" på Julaften hvor man sitter helt fullstendig utkjørt etter å ha fått bekreftet at
"Joa, eg traff med riktig gave i år også?"
Eller det å se at alle FAKTISK sprakk av middagen?

Uansett om du stresser eller ei så tror eg faktisk at de aller fleste blir mette, på enten den ene eller andre måter!
Det er ikkje sikkert at den perfekte gaven er så perfekt likevel, tenkt på det?

Det er Jula ER! Det er me skal KOSE oss!
Hvis du springer rundt og tørker svette hele desember "BARE" for å sitte å halvsove i sofakroken noen timer den 24.
Ja da har du dessverre misforstått :) 

Du som kjenner meg VET at eg og mine faktisk har blitt ganske flinke på å KOSE oss litt hver dag og gjerne litt ekstra i helgene. Det er slettes ikkje ensbetydende med at det må koste så mye penger, nei, det er faktisk så klisjè aktig som
å kose seg SAMMEN <3 Det har EG lært :) 

Hadde det vært opp til meg så hadde eg heller invitert DEG hjem her for ei kosastund og god prat her i sofakroken,
men siden DET ikkje helt lar seg gjøre - i mange tilfeller pga geografiske avstander må eg finne på en annen måte :)
Ja for eg vil så gjerne vise at eg VIRKELIG
setter pris på nettopp DEG!

Den enkleste måten for meg å gjøre det på nå når
det er Jul er å gi DEG en gave!
En GAVE som igjen kan gi DEG ei skikkelig Kosastund, skjønner tegninga?
Ok, da er me enige :) 


Å nei du, NISSEN vår får du ikkje,
men KOFFERTEN ved siden av som er DIN!
Å ja, eg ELSKER slike kofferter! Har opp til flere hehe

En koffert kan inneholde så mangt, men DET røper eg ikkje! Du har heller ikkje lov å LURE oppi kofferten!
Nop, LOV meg at når DU får den så legger du den under treet eller oppi Nissesekken, Ok?
Denne skal nemligen åpnes på Julaften når tiden er inne :) 

Da setter eg bare i gang da, Ok?

Det eg vil fra deg er at du skrive en kommentar på dette innlegget, fortell meg gjerne HVA Jula betyr for deg <3
Hva er MÅLET ditt?

HVIS du er en av de som lett lar deg stress, kan du love meg èn ting? Ta deg tid til ettertanke og NYT Jula litt hver dag?
Du vil få så mye mer igjen enn du aner :) 


For at DU skal få Gaven i tide før Julafta trekkes det en Vinner av kofferten
LØRDAG 12. DESEMBER

Pakken må jo i posten FØR den 16.




Da ønsker eg deg en skikkelig
KOSELIG 1.desember :) 
Husk å NYT!






Juleklem fra ei Lykkelig Vibbedille :) 

73 kommentarer:

Unknown sa...

Veldig sant det du skriver, en må ikke stresse så mye at en glemmer budskapet for julen og kan kose seg uten at alt skinner og er perfekt :-) God jul til deg og dine :-)

Merete sa...

Så sant det du skriver, man skal kose sæ kjempemasse og roe ned. Jula betyr ikke så mye for meg lengre, men vi prøver å lage ei hyggelig og minnerik feiring førr våre barn. ❤️ baker og lager pakker sammen med de.😃 måtte du å din familie få ei trivelig førjulstid😄

Ina Håkestad sa...

Jula er, for meg, den beste tiden på året. Den tiden hvor jeg virkelig kan få vise hvor mye familie og venner betyr for meg gjennom å gi dem gaver som er gjennomtenkte og som jeg tror de vil bli glad for. Det er tiden hvor julemusikken står på fra morgen til kveld, pynten kommer frem til første desember, gleden i øynene til datteren min iver kalenderen som henger ved senga og spenningen som bygger seg opp mot julaften. Tiden hvor familien samles rundt et pyntet bord med god mat og god stemning og vi koser oss døgnet rundt :) så målet mitt for jula og desember er å kose meg mest mulig og nyte lyder, lukter og stemning for snart er det et helt år til neste gang igjen :) god jul til deg og dine :)

Marion Grønvold sa...

Enig i alt du skriver��Jeg prøver å kose meg litt hver dag, da barnebarna var små var det ofte juleverksted ��Men julaften samles vi,og ofte de andre juledagene også �� gleder meg til julekalenderen på tv.og ønsker deg en kjempefin førjulstid ����

Anonym sa...

Jula for meg er mer ro,tid til familie og venner. Elsker å pynte i heimen, her går det i rødt, nisser og engler og massevis av telys. Venter fortsatt på den gode lukten i huset av hjemmebagst. Og den røde kofferten.....passer godt i stua mi til lagring av ufoer og som en av mine nisser skal få sitte på. Ønsker deg ei fantastisk herlig førjulstid, håper du fortsetter som før med masse inspirasjon til prosjekter Birgitte Aarøe

Unknown sa...

Alle vi som ikke har så mye, setter så stor pris på alle de små tingene vi kan gjøre sammen. Det er ikke antall pakker unga husker, men opplevelsene vi hadde sammen. Jeg håper mine barn tar med seg videre alle timene ved bålet som vi har hatt, ute i skogen. Grille pølser til kvelds ute er stor stas. Vi som nå har fått 4 unger, setter ekstra stor pris på den tiden vi får ilag, som i år, da vi er fulltallige til bords. Brettspillene kommer frem og vi har lang tid sammen rundt spisebordet.
Jeg brukte mange år som voksen, på å finne fram julekos, pga mye alkohol i jula da jeg var liten. Så da den første kom, var det viktig for meg å la henne få gode jule minner fra tidlig alder. Vi har juleservise som vi bruker hele tiden og det er litt ekstra som vi gjør sammen spredt ut over desember. Håper unga husker det når de vokser opp.

Liss sa...

Jula for meg, har tidligere vært at familien samles.
Mens mamma levde så var vi ofte hos henne, nå er hun borte, og da skal det være bare meg og samboeren her hos oss.
Ungene mine som er voksne og har egne familier, skal være hos seg selv i år. En av de har nettopp flytta inn i nytt hus.
Ungene mine bor ikke her, 2 bor i Trondheim og en i Bodø. Han som bor i Bodø og datra hans på 8, skal feire jul sammen pappaen til min sønn.
Jul er mye kos, god mat og godteri ;) besøk av og hos venner.
God Jul!

Siv sa...

Så sant som det er sagt det du skriv :)

Jula for meg er å få slappe av og kose seg i lag med familien, altså born, borneborn - foreldre osv.

Og når jula er over skal vi sitte att med gode minner om dagar som var fulle av kos og avslapping - slik at vi har fått henta nye krefter til kvardagane igjen startar.

Ynskjer deg og dine ei fantaststisk førjulstid og ei kosleg og avslappande jul når den kjem :)

GOD JUL til dykk alle sammen :)

Wenche sa...

Jula er da alle kommer hjem her i huset. Stresset har vi lagt av oss for mange år siden. Det er kos, kos og atter kos. Førjulstiden er pyntetid. Litt hver dag og så plutselig er alt på plass:)

Ann-Kristin Elstad sa...

Hei flotte humørspreder :)
Jula for meg? Oj, det er nesten vanskelig å sette ord på, det har forandret seg fra jeg var barn, til jeg flyttet hjemmefra og til jeg nå har barn selv. Det viktigste for meg, tror jeg er å være sammen. Jeg ser så umåtelig frem til de få dagene i året vi alle har helt fri og bare kan slappe helt av og være sammen som familie. Jula for meg er familie, stemning, følelser og glede...men også ettertanke og savn av de vi ikke lenger har med oss <3
Jeg er nok av de som stresser i forkant av jula, ikke med jakten på den perfekte gaven...men for å lage en minnneverdig jul, og den rette "julestemningen". Har blitt flinkere til å prioritere de siste årene pga helsa, nå gjør jeg ikke dette fordi jeg MÅ men fordi det gir meg glede, og fordi jeg ser glede i mine nærmestes øyne. Hmmm, ja, FAMILIE og GLEDE <3 DET er jul det :)
stor førjulsklem fra meg til deg <3

Sivangj sa...

Så kjempe koselig.
Ja det er viktig og kose seg i lag. Vi er blitt flinkere på det etter vi flyttet.
Adventstiden er for meg det å vente og glede seg.
Ekstra tid i lag med venner og familie. Mye lys og gode lukter.
Stresset har aldri vært en del av førjulstiden, lærte tidlig at jula kommer oke som og fin blir den uansett. Og prøver lære guttene mine det samme.
Jula er og familie og venner, spill av forskjellige slag, alt for mye god mat og lange fine turer ute langs vei og i mark.
Ønsker deg ei flott adventstid
Siv

Hiks sa...

Hei hei. Jula mi handler om samvær med den nærmeste familien. I år blir bare yngstesønnen her siden eldstemann skal feire med samboerens familie. Vi koser oss sammen med god mat og drikke. Siden vi bare er voksne så blir det soving lenge og endel filmtitting sammen. Kvalitetstid !!

På handarbeidssiden blir det produsert mye juleduker, nisser og gaver i hele desember. En stor "happening"i desember er handballjentenes turnering med Gurli's mesterskapsstrikk. Den har blitt en tradisjon for meg.

Kos deg masse i adventstiden!! Jeg skal :-)

Monika sa...

Julen for meg er tid sammen med familie og gode venner. Jeg prøver å få til baking med alle generasjoner i familien, så vi får vært sammen alle om noe som gir oss glede videre i julen. Gavene er ofte personlige, og ikke "ræl" som havner i ei skuff. I år er det fotobøker til alle foreldre og besteforeldre av barna. Søstre får hjemmesydde gaver, og ei tante strikket gave. Dette er viktig for meg. Og jeg forstår at ikke alle har tid eller evne til dette. Men for meg er det riktig. Gledelig jul <3

Anonym sa...

Hei du:). Det er nok mange som stresser nå før jul. Det har jeg aldri gjort tror jeg. Kan ikke huske det i hvertfall. Gjøremålene planlegges etter hvor mye tid jeg har. Om så noen kaker eller pynt må droppes. Det å ha tid til å gjøre tingene sammen er viktig for meg i førjuls og juletiden. Være sammen vi i familien. Det aller beste synes jeg er når mine søsken med familier kan være sammen med våre foreldre og oss. Nest best med svigerfamilien. Fra barndommen av husker jeg hytteferier med ski, den delen har mannen tatt over. Når jeg jobber, stikker han og ungene til fgells og koser se. Herlig. juleklem fra nattugla

Rita sa...

Hei! Julen for meg er den "hellige tiden" hvor man gjør sammen det man ellers ikke gjør! Lager mat, spiser, prater, spiller eller leser/ ser TV. Bare avslapping!
Enig i at man ikke skal stresse til jul, men hvis jeg skulle ha hatt alt klart nå - hadde jeg vært stresset!! :) Jeg bruker hele advent (ventetiden) til å forberede meg på julen som ringes inn 24.12 kl 17 :) Ha ei koselig adventstid du også! <3

Kate sa...

Jeg har igrunnen et avslappet forhold til jula. Det ytre betyr ikke så mye, men at man er sammen og har hverandre er det viktigste. Å få besøk uanmeldt eller stikke innom noen helt uanmeldt er også koselig, godt å slippe det stresset med at alt skal være så planlagt til den minste lille detalj. Sånn sett så burde man ha hatt jul hele året.
Kos deg i adventstiden, det gjøre jeg, med pinner og garn og koselige dager med familie og venner :)

Unknown sa...

Julen för mig är att få vara tillsammans med nära och kära.
Äta gott och ha en lugn och fin afton se på kalle och mysa
Bara ta det lugnt och inget stress

Önskar dig en trevlig stressfri jul

Sylvia sa...

Den kofferten Må jo bare jeg ha!!! For den er RØD, hi hi....
Jeg har også slutta å stresse til jul. Det holder med all den ekstra jobbingen på jobb ;)
I år blir det ikke noe stress i det hele tat, siden jeg ikke har eget hjem. Da handler det mest om å ha det fint sammen med dem som betyr noe for meg, og det er ikke prisen på gaven som teller, men tanken bak.
Det som også er så hyggelig, er å gi en liten ting til noen FØR jul. Kanskje noen kaker man har bakt, og pakket fint inn. Eller en flaske vin med en hilsen, eller en blomst.
I kveld skal jeg til en venninne på besøk, og har med frossenpizza og tre hyasinter. Håper hun blir overrasket . Hun må iallefall sette på stekeovnen ;) hi hi
Takk for at DU er DU Vibeke!!!!
Klem

Trine Tønners Høj sa...

For mig starter julen i december med jule-tv om aftenen med kakeboksen på bordet. Når barnene i helgen kaster sig ut i baking, juleavslutning på skolen og mannen holder fri en hel uke. Familien samles juleaften og følges av slappe dage i pyjamas med risalamande-brunch og rester fra køleskap. Overordnet er julen hygge uten for mye styr over hva skal nåes, vi når det vi når og har lyst til.

gimmeline sa...

Jula er for meg ei magisk tid. For det fyrste snur sola. For det andre kan vi kjenne bandet til minst 1000 generasjonar før oss, sidan vi gjer mykje av det same som våre forfedre: Vi tenner mange lys, pyntar i huset, fyrer godt slik at vi har det varmt, steller oss og kler oss i fine reine klede, samlar familien kring god mat og drikke, syng eller høyrer på vakre songar, feirar håpet: at frelsaren er fødd eller i det minste at den mørke årstida no er på hell slik at det skal kome lysare tider. Det er høgtid, og vi skal vere i lag. Jula er ein einaste stor takkefest. I det minste for meg.

Unknown sa...

Julehelga for meg er ikkje stress lenger ! Men duallverden for eit stress det var før, når eg var på arbeid. Det vart slik at når julafta kom, ramla eg saman som ei vaskefille ! Tilslutt tok eg ein alvors-samtale med meg sjøl. Etter den tid er jula og førjulstida blitt ei tid med mykje lys og varme. Det blir jul uansett ! Me skal ikkje feira jul i kleskap osv, så alt treng ikkje vaskast. Det er slutt på alle 7 sortane med småkaker, no blir det 3 sortar heimelaga, så har bakaren kjempegode julekjeks !!! Julemusikk blir spelt heile tida, har masse lys tent, så me to"gamle" "storkosar"oss! Denne julehelga blir me samla , barn-svigerbarn-barneborn og tenk-1 oldebarn!
Me er ikkje så stor familie, men me storkosa oss !!!

Marianne sa...

Jul er kos, familie, gode venner, deilig mat, stearinlys og enda mer kos. Ikke stress og kjøpepress hos meg nei. Julen er tiden for å slappe av og fylle batteriene.

Bundingen sa...

Det viktigste med jula for meg er å kunne glede andre. Det er kjekt å gi gaver, sende kort og brev og være noe for dem jeg er glad i. Får håpe nissen synes jeg har vært snill i år.....
Jeg savner nok skolen litt i denne førjulstida, spesielt tradisjonene rundt adventsamlingen om morgenen, fortellinger og julesanger. Samtidig er det helt fint å ha god tid til å kjevle og vaske, strikke og kose seg.

Ønsker deg ei god førjulstid!

Klem

Solveig sa...

Den enkleste gleden en kan ha det er å gjøre andre glad ... Takk for at du minner oss om at stress og mas ikke er det viktigste med jula. Alle bør finne sin måte å feire jul på, og kanskje hjelpe folk som stresser ... Av og til virker det som en opplever seg som utenfor om en ikke kaver, har 14 slag, er med på X- antall juleavslutninger.
Her er det kos og stille og rolig ❤️🎅🏻 julen kommer likevel ...og kos blir det også her

Anonym sa...

Julen er litt stress... bare for å kjenne at man lever. Ellers er det samvær med kjente og kjære som teller- Førjulstiden med julemesser, juleavslutninger og julegater,koselige pyntede julevinduer - nyt det.

Mammaka sa...

Så sant det du skriver! I år har jeg bestemt meg for å ikke pynte til jul. Ikke stresse med noen ting. Skal kjøpe julegaver til familien og bake noen julekaker til barna. Bor alene og skal tenne et lys hver kveld for katten, hunden og meg selv. Lurer på om det kommer til å bli stusselig, eller om det blir helt greit?

Ser du allerede har pyntet så fint for deg og familien din. Ønsker dere en riktig god jul :)

Gunn sa...

Jula skal være en rolig og koselig tid. Målet med jula for meg er å nyte førjulstiden, og ta alt som det kommer. Ikke noe særlig og være helt oppbrukt når den store kvelden er der.

Anonym sa...

Åååå du altså....kjøpt gave til 'meg' også :) Ser spennande ut,er allerede igang med å finna ut kva som er oppi... Jul her er å samla barn,svigerbarn og barnebarn og ha gode dager ilag. Dvs god tid,god mat og masse kos, god julelukt i huset og tid til å sjå alle. Må gjera litt forbredelser på førehand for å ha roen når juledagane er her :). No i advent kjem litt og litt julepynt fram, julemat vert lagra i fryseren. I boksene kjem det gode kjeks. (har tilgode å ha kjeks i boksene når nyåret er her...alle liker småkaker) Vasking ja det venter eg med, våren er ei kjekkare vasketid syns eg. Og snart er eg ferdig med julegavene også ( strikker og strikker...) Kos deg med advent du også Vibeke!! Juleklem frå Marta Kristin

Wenche D sa...

Adventstiden er for meg ventetid og forberedelse på julen. Jeg har lært meg å stresse mindre, ikke alt trenger å være på G. Det er koselig å bake litt, ta frem pynten og kjøpe julegaver. Og når julen er der er det kjekt å samle familien til god mat og ha masse tid sammen. Vi må ikke glemme hva julen egentlig er, budskapet er viktig for meg.

Hanne sa...

Jul for meg er tradisjoner og kos med familie. Gleder meg til å ha en bake dag med mammaen min nå i adventstiden. Jeg synes det er viktig å ta vare på tradisjoner og lage kos og hygge uten at det skal koste all verden. Å bake er noe av det jeg husker vi som barn fikk være med på og som var stor stas, både med mormor og mamma.

Eva sa...

Skulle ønske jeg kunne si det samme om jula :) Men jeg kan ikke det,sitter alene hele jula :( :( Har fam men :( Ønsker dere alle en fin førjulstid :) For meg er det bare trist... :( Juleklem fra meg :)

ainaeh sa...

Jula er den perfektw strikketid, men skal jeg være helt ærlig er adventstida den koseligste. Mye lys og pynt som man bare Ser noen dager i året.

ainaeh sa...

Jula er den perfektw strikketid, men skal jeg være helt ærlig er adventstida den koseligste. Mye lys og pynt som man bare Ser noen dager i året.

Soline sa...

Etter at min far døde like over jul for snart 9 år siden har jula ikke blitt det samme igjen. Adventstiden er flott men selve jula vet jeg ikke helt om jeg blir venn med igjen.

Målet mitt er å lage en fin jul for ungene og den nærmeste familie. Mest mulig kos og minst mulig stress!

Unknown sa...

Takk for at du deler små og store begivenheter med oss. Koselig lesing. Hadde vært supert å vinne en koffert. Julen for meg er kos med familien. Ikke viktig med alle sju sorter i hus. Blir glad for gode og varme hjemmelaget strømper eller annet hjemmelaget 🎄
Ha en super førjulstid. Klem

Mette Kroken Nygård sa...

Hei! Her er det ikke mye stress og vi avslutter kveldene nå i førjulstiden med å se julefilm på tv6.Ha ei fortreffelig førjulstid <3

Anonym sa...

Åhh, den kofferten da....med ukjent og spennende innhold. Tror aldri jeg kommer til å vokse fra den sitrende gleden og spenningen over julens hemmeligheter. Det må på ingen måte være store, dyre gaver, men ønsket om å overraske og bli overrasket selv er alltid til stede. Julen på hjemmebane tar vi med knusende ro, koser oss i starten av adventstiden med litt bakst og juleverksted. Pynter tidlig, for med jobb i blomsterbutikk blir det lite hjemmetid siste uka før jul. Elsker jobben min, og gleder meg til stria hvert år......selvom det betyr en litt sliten meg innen julaften�� Da er det godt å lande med god middag og familien rundt seg. Ønsker deg en fin adventstid�� Hilsen maristrikk

Rubia sa...

Som liten hadde jeg en slik rød koffert. Koselig minne.
Ha en fin adventstid!

Anonym sa...

Jula er for alvor I gong når vi to dagar før julafta sit I kyrkja med musikklaget og har julekonsert med ein mektig versjon av "Deilig er Jorden" til slutt. Jula er tid for å vera saman heile familien og til å kunna vera ute på tur I dagslys :-)

Mvh Martha (Martha@knett.no)

Oddbjørg sa...

En slik koffert hadde jeg som barn, men den var blå. Vekker minner. Adventstida brukes til å bake litt og stelle i stand til ungdommen kommer heim fra fjern og nær + kanskje strikke/sy ferdig de siste julegavene. Lille juleaften er det tid for å sette inn juletreet og kjenne den gode granlukta. Deretter venter noen rolige dager der vi bare koser oss sammen med spill, lesing, julemusikk og god tradisjonsmat.
Ha ei fin adventstid!

Reidun sa...

For meg er jula KOS. God mat, godteri, familie, filmer og strikketøy :)
Om det bare blir meg, gubbelure og de tre pelsbarna våre, eller om vi blir flere i huset, så er målet at alle skal ha det bra og kose oss :)

Ha ei fin jul :)

Lisbeths Verden sa...

Her tar vi det helt med ro i julen, vasker ikke mer enn som til en vanlig helg, koser oss med god mat og ser en god film ! Uansett så må du og dine ha en god jul ! Klem fra Beth

Anonym sa...

Hei! For meg er det ikke noe selvfølge å få feire jul. Jeg ble kreftsyk nov 2012 og har vært veldig syk de siste tre årene. Nå er det ingen kreftceller igjen i kroppen min og vi kan endelig feire jul uten at jeg er syk. Så klart kjenner jeg det ennå i kroppen. Har mye smerter etter behandlingene, men tanken om at jeg er frisk betyr mye. Det er den beste julegaven en kan få. I år skal vi bare kose oss på julaften. Vi har fire hærlige barn som betyr alt. Min mor kommer på besøk og når jeg har alle mine nærmeste rundt meg på julaften så kan det ikke bli bedre jul. Gleder meg til bare kos fra vi står opp til vi legger oss og lage gode minner sammen denne jula.

God jul og så gleder jeg meg til å følge bloggen fremover :)

Juleklem fra Hege (hege_anita@hotmail.com)

Friiida sa...

For meg betyr julen tradisjoner. Tid med familien, tid til kos og ettertanke. Ønsker deg og dine en god, fin og rolig førjulstid :)

Wenche S. :-) sa...

Hva betyr jula? -Familietid :-)
Mål? -Roe ned og kose seg med familien

Lene Karin sa...

Jula for meg... det er ikke en bestemt ting, men hele pakken. Stemningen man har i desember. Det er forventningene, planleggingen og handlingen. Det er jubelfølelsen i magen når eg begynner å ta opp pynt. Det er å se mitt fine julehus få litt mer pynt for hvert år. Det er å bake med ungene og lage gaver til besteforeldre.
MEN det aller viktigste for meg er morningen julaften, å stå opp.. vekke søsken og unger og det som er av folk. Liste seg opp trappen og bort til juletreet for å se hva nissen har lagt igjen. For så å trykke oss godt sammen i sofen hos mamma, der begynner det forresten å bli trangt etterhvert med meg og mine 4 søsken og mine 3 barn, også ligger vi der i pysjen under dyna og ser på barnetv til tre nøtter til askepott er ferdig. Og når sluttmelodien der kommer... DA er det jul :D
God jul til deg og alle andre her inne :) nyt stemningen og tradisjonene dei er viktige :D

Anonym sa...

Julen, ja:). Kjenner jeg blir varm av glede inni meg når jeg tenker på jul. Spesielt de årene jeg har fri, som i år. Jeg elsker forberedelsene jeg. Ofte begynner jeg å tenke allerede i sommerferien hva jeg skal lage, hvem som skal få hva. Tro nå endelig ikke at jeg stresser for ingenting er fjernere. Det jeg rekker, det blir gjort. Verden går ikke under fordi jeg ikke får bakt alle syv slag eller rundvasket hele huset:). Barna og jeg lager det vi har lyst til av julegodter og gaver. Vi begynner pynting til førsteadvent og så finner vi gradvis frem mer pynt helt til lillejulaften da er vi ferdige når treet er i hus og pyntet:).Jeg prøver alltid åfinne gaver som passer mottakeren, det er en like stor glede hver gang det er blink:). I år er det mange par med sokker og votter som deles ut. Julaftenmorgen, med julestrømper, pysj og dyne på stua med tre nøtter til askepott, reisen til julestjernen og alt det der, god mat og hyggelig selskap med familie. Senere i julen besøke de man ikke var med på julaften. Bare å skrive dette ned gir en god følelse i kroppen. Ønsker alle en trivelig, stressfri førjulstid og riktig god jul. Klem fra nattugla

Hilde sa...

Jula for meg er å være sammen med barn og barnebarn, se deres spenning og gleder. Kose seg med god mat. Har et avslappa forhold til jula. Jobber turnus så i år har jeg kun fritt på julaften, så den dagen må nytes til fulle😀 Ønsker ei riktig god jul til deg og dine. Du er en riktig humørspreder!!

Anonym sa...

Jula er for meg å være sammen med familien, god mat, samle krefter, og være takknemlig for det man har. Og så håper jeg på litt snø.)God jul til deg og dine.mvh.Gunvor

Birgitta sa...

Julen for meg er tiden for ettertanke, samvær, forståelse og ydmykhet. Og så et par dager ekstra stengt i den lille butikken vår ;-). Jeg maser fint lite med baking og rengjøring, men bruker adventstiden til kosemoseoverdose med småtrolla. Jeg ønsker alle en finfin advent- og juletid <3

Aase sa...

Det fine med julen er alle lysene! Både ute og inne. Stresser ikke så mye lenger, julen kommer uansett :) ønsker deg en fin adventstid! Kjekt å lese i blogger din!

Aase sa...

Det fine med julen er alle lysene! Både ute og inne. Stresser ikke så mye lenger, julen kommer uansett :) ønsker deg en fin adventstid! Kjekt å lese i blogger din!

Lilli sa...

Jul er koselig familietid med hygge ,levende lys og god tid. har vore kjekt å følge bloggen din og alt det kjekke du legger ut om garn, oppskrifter. Ønske deg og dine ei fin førjulstid.

Anonym sa...

Julen for meg starter tidlig, litt mer pynt hver dag hele desember, til alt bare faller på plass. Minst mulig stress.
Kanskje det blir en gave til meg under treet også?
Tusen takk for at du deler med deg hver dag.
Julehilsen fra Marit.

Nina A. sa...

Hei

Adventstia er kommet og no e det kos i heimen, har roet mye ned med julestria de
siste årene, ikke noe kos å være utslitt når julaften kommer. E vel ikke så viktig å
ha rundvasket hus å alle syv sorter i kakeboksen. Kose meg no med strikking, tente
lys og bake litt når jeg har lyst til det. Adventstia og jula skal man bare kose seg.
Tusen takk Vibeke for en kjempe fin blogg, du e bare unik, må bare innnom
bloggen din hver dag (flere gang for dagen).
God jul til deg og dine.

Stjernemor sa...

Koselig med julegiveaway 😊😊👍🏻
Jula for meg er å stresse ned, gå i nattdrakt nesten hele dagen og nyyyte tid med nær familie og venner! Som utflytter er det viktog for meg å komme hjem til familien min og mammen min i Tananger med jul. Pappa døde for to år siden og da er det ekstra viktig å samles syns jeg!
Målet med jul er å skape hygge, kos og trygghet for de rundt meg! Det er også hyggelig å invitere familienog venner til julekos!
Og så er jo selvfølgelig målet å lese denne bloggen og få strikket på et eller annet prosjekt jeg velger meg ut til julestrikk 😊😊
God jul til deg og dine 😊

Kirsti Meyer Ånensen

maska sa...

Julen er en koselig tid med familien og venner.
Slå av vekkeklokken,og nyte roen. Tar dagene som de kommer. Strikke, se gamle filmer og spille spill.
Ha en fortsatt fin førjulstid. :)

oldemora sa...

Jula vår har forandret seg. Familien (den er blitt stor 😃) har stått i sentrum, men helsetilstanden til min mann har etterhvert blitt slik at vi har det best med å være to åleine. Det går bra det sjølsagt, etter 54 år har vi tilpasset oss det meste. Hehe. Jeg er veldig julete, det har ikke blitt borte fordi om feiringen er annerledes. Tradisjonene skal holdes, veldig viktig for meg. Tempoet på forberedelsene har endret seg, passer vel alderen min det. Min generasjon har det godt, vi har aldri stresset, vi har/hadde det travelt. Ordet stress, som er veldig negativt ladet, var ikke oppfunnet, vi hadde det travelt. Det er ikke fullt så galt! Haha.
Ser fram til juledagene med det som følger med av smaker, lukter, glede og håp.
Håper dere får en fredfull og hyggelig julefeiring.
Hilsen krykkja.

Torhild sa...

Jula er tid for samvær og kos med familie og venner, og lage ekstra kos for beboerne der jeg jobber. Koselig å følge med på dine juleforberedelser, det blir mye godt i boksene dine! Ha ei god adventstid og ei fredfull jul!
Klem fra Torhild

MonaN sa...

Oj oj spennende koffert! Jula betyr for meg avslapping med familie og venner, stresser ikke mye før jul heller! Litt jobbing blir det også, men det er bare koselig!

Anonym sa...

Åhhhh..... En slik koffert hadde jeg som liten. Den var med meg overalt, da jeg fikk egne barn gikk den i arv - og deretter i oppløsning, koffertlivet er tøft ;-)
Jula...... er all kos med å strikke julegaver og lage kort, alle lys som varmee i vinduer og på bord, rødkledde nisser som mamma'n min lagde og lukten av juletre. Og selvsagt forventningsfulle barn(ebarn) i alle aldre som venter på god mat; julemiddagen selvsagt - og i resten av jula er det hjemmebakte rundstykker med tilbehør som ikke spises ellers i året som står på alles ønskelister. Egentlig er jula kjedelig, men på en deilig avslappet måte - man må ingenting, og slettes ikke handle. Det er bare å la dagene gå.......
Nyt dagene og god jul!
Klem fra Margaretha i Moss

http://lindikshobbykrok.blogspot.com sa...

I år blir det en litt annerledes jul hos oss, første jul med barnebarn - det gleder jeg med veldig til. Gleder meg også til stille og rolige dager med god tid til å strikke og kose meg med familien.

Anonym sa...

Fortsatt god advent og god jul når den kommer ;-)

strkkeogsy@hotmail.com

Anonym sa...

I år skal jeg gi vekk slike små søte kofferter til noen av mine tantebarn. Håper de blir like glad som den som vinner din koffert for jeg helt sikker at det er noe spennende oppe i den røde lille koffert :)

God jul :)

Klem fra Hege (hege_anita@hotmail.com)

Anonym sa...

Jul er glede, familie, god mat,nisse, forventninger for store og små. ☺ Målet må Være å sitja igjen med ei go kjensle. God førjulstid ☺☺ Mvh sigrid christensensigrid@hotmail.com

Anonym sa...

Julen er kos og hygge med familie og venner. Slappe av og nyte dagene sammen med ulike felles aktiviteter. Gi alle gode opplevelser. Har ønske om å invitere noen nye/ukjente mennesker på julemiddag eller romjulskaffe, eller begge deler.
Takker så mye for en inspirerende blogg. Ønsker deg og dine en fortsatt fin adventstid.
GOD JUL ��

Anonym sa...

Hei igjen! Glemt visst å nevne navnet mitt �� på innlegget mitt (kl 0536) Tidlig på mårran �� Ha en fin førjulsdag!
Julehilsen fra Anne Synnøve

Unknown sa...

Du vet å glede andre du :) Så spennende med den kofferten. Ønsker deg og dine en strålende dag :)

Unknown sa...

Du vet å glede andre du :) Så spennende med den kofferten. Ønsker deg og dine en strålende dag :)

Anonym sa...

Hei!
Mitt "motto" for jula:

Litt støv i krokene, matte vinduer, tomme kakebokser.... hva gjør vel det egentlig?
Tenn lys, vær tilstede med alle sanser og sett TAKKNEMLIGHET fokus!

God jul fra Mari-Anne;-)

Mitt lille roterom sa...

Hei! Så artig en giwe away :)
Kanskje er jeg sent ute, men håper du ikke har stått opp riktig endag .... hohohoho.....
Jula for meg er masse kos, lys, rød pynt, røde duker, røde gardiner.... ER ingen tilhenger av dyre gaver - og heldigvis har det smittet over til mine 3 barn. Det beste er å vite at gaven er gjennomtenkt til den som skal få den. Får jeg et garnnøste er jeg ei lykkelig kvinne :)
Vi har late dager og bare nyter å gjøre det en vil... Viktig å lade batteriene! Ønsker deg og dine ei herlig julehøytid - den er jo like rundt hjørnet <3

Stor klem fra Ann Elisabeht

Anonym sa...

Håper jeg vinner.
Betina

Sigrid sa...

Ute i siste liten, men men. Prøver lykken!