mandag 14. desember 2015

Ja, eg shoppet på Fretex!


Når me havner ut på Galeien sammen, ja Ali og meg kjører me ALLTID til Obs på jakt etter litt gode tilbud + matvarer me ikkje får her i lille Tananger, men hver eneste gang MÅ eg innom Fretex like ved! Det er SÅÅÅ spennende! Man vet aldri hva man finner og man må lete litt, men det er jo det som er hele morroa! Til vanlig er eg slettes IKKJE merkebevisst, men på Fretex går eg slavisk etter dyre merker!
Hvorfor? Jo hør nå her:

Har f.eks i lang tid hatt veldig lyst på en GAP genser, har kikket på Zalando om det er tilbud, men nei....Syns det er dyrt å betale opp i mot 1.000 kr for en genseren, men I DAG var dagen da eg fikk meg en! Jepp, for innimellom mye annet hang det ÈN enslig genser i str XL og den kostet KUN 59,-!
Om ikkje DET er et Røverkjøp, ja så ve ikkje eg??

I tillegg ser den jo så og si ubrukt ut!
Fortell meg om DET er noe å være FLAU over??
Den som syns dette er ekkelt eller vemmelig, ja det er DEN personen som virkelig må ta seg en titt i speilet og spør:
"HVEM er DU egentlig?" Skjønner?? hehe
HURRA! Nok en gang så vant EG



Se på disse du! Trekuler som er HELT nye,
et overskuddslager Fretex fikk inn nå til Jul :)
Store Trekuler og eg har tenkt å henge de i den store skyvedøra her i stua :)

Ikkje sant de var fine?



Du ser at de er store og, passer supert til
det eg vil bruke de til :)
Pris? 10,- kr stykke - HURRA! Eg vant igjen :)


Og til deg som sendte meg en mail og mente at måtte man kjøpe Julegaver på Fretex, ja da kunne man virkelig bare la være med hele gaven- Eg vant!     JuHuuuuuu



En annen plass som passer BRA å kjøpe gaver på er Sparkjøp! Elsker den butikken, de har jo ABSOLUTT alt under ett tak- det er såååå herlig! 

Se bare på denne aldeles skjønne nissen, TILBUD nå før Jul!
Den er STOR og litt tung, Jepp, noen av de står gjemt inne på soverommet vår Ho Ho Ho
Hele 52 cm høye og KUN 100,-

For hva er vel egentlig BRA å kjøpe til de som har ALT
og trenger ikkje noe spesielt?
Jo, da syns eg extra fine Juleting er smart! Jepp, for det blir jo pakket vekk 11 mnd i året og er ikkje i veien for noen +
de bringer mye glede når de tas frem: "Ja husker du denne herlige, den fikk med fra Bla bla i fjor JUL". Enig i det?

SEEE på denne da!
Litt mindre og 50,- Herlig Herlig!

Veldig stor og FLOTT! 75 cm og 150,- kr

De fleste av disse nissene f.eks er nå utsolgt på Nettbutikken, men de har de på Butikkene sine :)
Da me forlot Sparkjøp i Hillevåg hadde de MANGE!
Ja bortsett fra de som me snappet med oss :)

Foruten slike ting har de et MEGET godt utvalg i pysjamaser! Og det kommer fra den STØRSTE Pysj elsker/bruker EVER!

Julegavebudsjettet vårt gikk STRÅLENDE flott!
Jepp, Ali var litt sjokka over at eg ikkje skulle bruke MER penger, men eg hadde et MÅL og det klarte eg!

Det eg ellers har brukt penger på som EG syns er VIKTIG er DISSE TIL/FRA LAPPENE - en slik lapp koster 40,- og da får en Rusmisbruker/Hjemløs spise Julemiddag + at når eg henger en slik lapp på gavene som eg har kjøpt (Rimelig)
ja da blir pakken MER verdigfull med et viktig buskap!

Nå er eg så fornøyd for eg har iallefall oppfylt denne familiens ønske for julen og det er å kose seg masse samtidig som man bidrar til de som har mindre enn oss :) *Lykkelig*




Nå sitter eg i grunnen bare her å vurderer OM eg bare skal sitte her eller om eg skal ta meg ein kwil....Hmmm.....
hadde vært godt med ei kwil da, men av og til blir eg sååå søvnig senere når eg har kvilt hmmmmm Må jo være våken i kwell når eg skal fortsette på lua mi, se så fin den blir? 

Mulig eg bare slenger meg på sofaen, ja for det kan
i grunnen være greit å lade litt opp til i morgen....
DA skal eg nemlige være privatsjåfør for mamm`en hehe

Hun stresser og har panikk for at ikkje gavene skal komme seg i hus, men eg har sagt at etter noen timer med meg i morgen så er nok ALT i boks, men hun stresser likevel hehe Ja de er skjønne i den alderen der HAHA


Anyway, håper du også har hatt en produktiv dag?
Hadde du det gøy? Det hadde iallefall me, vettu hvorfor?
Fordi me egentlig ikkje vet hva STRESS er! Hvem er det godt for liksom? Ting går ikkje raskere av den grunn,
tvert i mot egentlig hehe

Husk å NYT dagene, for før me vet ord av det
pakkes Julepyntet bort......





KOS deg MASSE og ha en
Herlig ettermiddag og kwell :)





Juleklem fra ei Lykkelig Vibbedille :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei på deg! Må bare si du har gjort flotte kjøp. Det å handle en god bok og annet brukt/nytt på Fretex er supre julegaver, gitt med kjærlighet er det som teller må IKKE være dyre gaver Klem til deg fra Birgitte Aarøe

Marianne sa...

Torsdag var eg og min sønn ute for å handle julegaver. Fretex var en av butikkene vi var innom. Og ja, vi kjøpte begge to julegaver der:)
Det er jo ikke pris eller tilstand som avgjør om det er en god gave. Det er et samspill mellom giver, mottaker og kjærligheten som ligger bak gaven.

Sølvis blog sa...

Ser du gjorde røverkjøp på freetex. Tror de trekulene er design lise sjåk bræk. Flotte er de i hvert fall

Vibbedille sa...

Du har jammen helt rett Sølvi! Det er Lise Sjåk Bræk :) Så gøy da :) Skulle jo kjøpt enda flere, de hadde noen som var mindre også, de kostet 5 kr :)

Nita sa...

Jeg har jobbet på Fretex og vet at der kan man virkelig komme over kupp. Kjøpte mange julegaver der når jeg jobbet der, men i år har jeg ikke orket å reise innom for å se om dem hadde noe spennende. Flere små møbler fikk jeg kjøpt meg som ett sykskrin bord men kurv under. Den har jeg som avlastnings bord i kroken min. Mye av det vi fikk inn på Fretex var helt nytt, merkelappen hang i plaggene.