søndag 20. desember 2015

Gratis Oppskrifter på Lekre Hansker og Sokker :) GIVE IT TO ME!

Elise Dupont

Ingen fare, høsten(vinteren?) skal ennå vare lenge derfor kan du bare fortsette å strikke hansker og votter.
Her i vest hadde med masse snø i mars et år-
Jepp det var søren meg så kaldt skal eg si deg!

Hanskene over ser ikkje særlig kompliserte ut, men fy søren de er lekre da! Tenk på alle de garnrestene du kan bruke opp!? Smart og økonomisk :)



Bildet over



Elise Dupont

Disse ligger det ikkje oppskriftslink på,
men du finner de i Denne Boka ;)
Oppskriften er på fransk da.....men nå er du vel så dreven
i engelske oppskrifter at det er på høy tid med
MER utfordringer? hehe

Anyway, mulig det holder å se på bildet? Lekre var de iallefall så eg bare måtte vise deg de :)



Ingrid Hiddessen




Ingrid Hiddessen




Kanskje du trenger en påminnelse om
årstiden me går i møte?
Ingrid Hiddessen



Fy søren me er heldige! Tenk på hvor utrolig mange flotte oppskrifter  me bare kan meske oss i? Enten er de utrolig billige eller så er de jammen meg GRATIS!

MEN, du må husk at selv om en oppskrift er gratis så SKAL designeren krediteres! Så hvis du legger ut en gratis oppskrift på nett, la si Facebook eller egen blogg, ja da linker du til den som har laget den, da blir det riktig :)

En annen ting: Vær så snill og ikkje kopier eller del ut kjøpeoppskrifter i vilden sky! Vet om flere som uhemmet deler i hytt og gevær og det er ikkje riktig- se bare på prisen en designer tar, det er jammen ikkje mye betalt H*N får
i forhold til arbeidet og timene som er lagt ned, enig i det?
BRA! Da er me enige da jo :) *Tommel Opp*


* * * * *


Jaja, da er det 4. lyset tent og det er KUN 4 dager igjen til dagen alle venter på, iallefall de små :) Men det er fortsatt mer enn nok tid til å få saker og ting i boks, eg f.eks har planer om å ta meg en runde på kjøkkenet :) Jepp, eg skal virkelig forenkle noen kaker som i utgangspunktet krever mye tid, for eg gidder ikkje orginalversjonen i dag år :) Tror de eg skal lage blir veldig gode, kjappe er de også - JuHuuu

Det positive er at det er såkalte "Rolige" kaker, dvs ingen Kenwood inni bildet så da gjør det ingenting
om alle de andre sover :)

Men først?? MER kaffi!

Forresten? Hvordan ligger du an i løypa?
Nærmer du deg mål eller flyter også
ditt vaskerom.....gang og bad??

Ja eg tror faktisk eg må vaske litt klær også i dag.....har vært truseløs lenge nok nå.....ingen som klager altså, men dog......




KOS deg og ha en Flott Søndag!
Her bare ØSregner det :) 


Bloggen har bikket 2,000,000 og du har muligheten til å vinne mange flotte premier! Klikk deg inn HER!





Juleklem fra Vibbedille i Julemodus :)

2 kommentarer:

Håndarbeidsfrua sa...

Mye lekkert, men nei, her blir det ikke strikket finger, hel eller halv lengde. Småplukk, og mange tråder å feste. Holder meg til votter og kun tommel som stikker ut.
Klar vi snart må starte på franske oppskrifter. Kommer vel til å ta "en spansk " en og la det bli en Ufo. Hvis du ikke kan sette sammen den perfekte glosar med ord og uttrykk.
4.lyset tennes snart, men skulle ønske det var ennå e uke igjen av advendtstiden. en uke hvor jeg kunne kjent på roen før julen rings inn.
Klem fra regn og blåst fra sørøstlandet.
Liv

Marianne sa...

Det er ikke mye som minner om jul her i heimen ennå. Siden eg skal reise vekk har eg knapt funnet frem noe pynt. Såg en rimelig stor hybelkanin bak døren i gangen tidligere så eg må vel ta en liten runde før avreise i morgen tidlig.
Utover det er planen i grunnen bare å pakke kofferten og kose seg:)