torsdag 10. desember 2015

Gratis Oppskrifter på Lekre Votter

Mone Drager

Eg har så mange votter og pulshansker eg har lyst å strikke og eg elsker å sitte å kikke på oppskrifter :)
Lagrer, kjøper og lager på lister, lister,
ja eg kan snart skrive listebøker :) 
Hvordan ser din liste ut? Lang? Fortvilende lang?

Me burde jo fått vært noen uker (mnd?) på HvileStrikkeHjem for å hente oss litt inn på alle de der listene vår *Ler*

Anyway, det er bare å kjøre på med mer og enda litt mer:

Bildet over



Jessica Leigh





Carol Felles





Veronica O`Neil





Lisa Jacobs



Nok en gang må eg jo bare si:
KOS deg med pinner og garn!
MoHaaaa


* * * * *


I dag blir det neppe noe baking på meg for me kommer oss ikkje på butikken før etter kl 18 i kveld og da må me også ta helgehandelen. Hvis ikkje må me gjøre det i morgen
og DET skjer IKKJE!
Har du vært på Helgehandel f.eks på
Rema seeent en fredags ettermiddag?
Joa, me har gjort det, men det ble med DEN ene gangen! FOR et KAOS!

Da spørs det om det ikkje bare må bli litt sånn andre huslige sysler på meg...Ja som å rydde!?? KJIPT altså, mye kjekkere å grise med egg og mel, men men rydde må man også gjøre.....Tenker da spesielt på BADET! Det er neimen ikkje stort, men AKK så mye som kommer inn der! OMG!



Denne vrien er for såvidt ganske nye, iallefall her i huset!
Det skriker jo fortvilelse lang vei! Tro om bosset også er fult? Ja siden vedkomne ikkje kunne kaste den tomme ruller!?!?
Det er fullstendig HÅPLØST! Eg VET hvem synderen er,
men eg driver ikkje med å henge ut personer! *ler rått*
Det finnes bare 3 alternativer.......MoHaaa

Tror eg bare får kaste meg rundt og får gjort NOE med situasjonen, hadde gjort seg med litt røde håndklær og litt nisser der ute :) NEI eg har ikkje noe strikke DOlokk!
DER går faktisk grensen for meg hehe

Trenger bare en kopp kaffi til for eg bursov til 11 i dag!

Jr er hjemme i dag også, han er litt "grønn" ennå og slettes ikkje god, men det kommer seg vel snart? *Håpefull*




Men du får KOSE deg og ha
en alla tiders Dag :)
NYT den! Her er det stiv kuling :)





Juleklem fra Vibbedille i gassen :) 

5 kommentarer:

Marianne sa...

Åh, det er så godt å se at ikke alt er striglet rundt om. Eg er endelig begynt å bli frisk, merkes på at eg nå plutselig ser alt rotet rundt meg:)
Merkelig hvor fort det hoper seg opp selv om eg bor alene. 4 uker med sykdom setter spor gitt:)
Uansett, ha en fin fin dag i heimen<3

Håndarbeidsfrua sa...

God morgen, eller er det blitt middag.
Her var det farlig mange fristelser servert i dag. For en som trives med å strikke sokker og votter kan dette bli litt overveldene. Hvilken oppskrift skal jeg hive meg over? Tror jeg lukker øynene og sjekker skittentøyskurven i stedet. Noe men den lille fyren som sitter på skuldra og hvisker. hvis jeg da ikke hører begynner han å hoppe og rope slik at nabofreden blir brutt.
En fortsatt god dag til deg og dine.

Leit at JR skal ha en slik opplevelse av å få på jernbanesporet. her gikk det greit bortsett fra at det gikk veldig fort. Han våknet morgenen etter at de var satt på med en del løse tenner. Mor får lettere panikk og hiver gutt og veske i bilen og tar rake veien til tannlegen. Å SÅ FLOTT, er kommentaren . Da kan vi jo stramme litt til. Snart ferdig med slik fart. Vel det var nok å overdrive, men gutten hadde ingen plager som smerte eller problemer med matinntak. Litt ekstra jobb med renhold bare.
Klem fra Liv

Anne Elise sa...

Nydelige oppskrifter. God natt!

Anonym sa...

Hei! Jeg er så usikker på om jeg har meldt meg på julekonkurransen din så jeg prøver en gang til. Bloggen din MÅ jeg innom hver dag og se på alt det flotte du legger ut av garn og nydelig håndarbeid. Du er til stor inspirasjon, men en skulle hatt minst ti par hender til skulle en fått tid til halvparten av alt det flotte du legger ut. Men fire barn, mann og hus krever sitt så jeg rekker ikke alt. Jeg fikk kreft i 2012 og da jeg ble så bra at jeg kom meg ned i sofaen har strikkingen vært til stor motivasjon for å takle hverdagen, og nå har vår datter på 11 år også blitt bitt av basillen. Vi sitter sammen hver ledige stund og strikker. Vi koser oss og småprater mens vi strikker. Varmer mammahjertet mitt det.

Håper jeg er med i julekonkurransen med dette for du har så mye fine premier og den lille saksen står i alle fall på min ønskeliste for de klarer jeg alltid å rote bort.

Du må ei fin strikkehelg og kose deg masse 😊

Klem fra Hege (hege_anita@hotmail.com)

Vibbedille sa...

Når det gjelder Jubileumet til bloggen kommer det snart et eget Jubileums innlegg, da er det bare å kommnetere på det innlegget så er du med. Nå om dagen er det bare presentasjon om Sponsorene som gir meg premiene dere kan vinne ;)

Når det gjelder den Røde kofferten går du inn på det innelegget, det er det først innlegget under desember (Se under blogginnlegg i HØYRE marg på bloggen) Les innlegget og kommenter på det;) Da er du med om Julegaven :)

Så bra at Strikking har vært til hjelp for deg og extra koselig at de unge joiner oss :) Har selv brukt strikking som terapi i mange år :)

Kos deg masse og ha en fin fin fredag :)