lørdag 26. desember 2015

Er Du eller noen du kjenner Gravid? Gratis Newborn Oppskrifter


Shae Simms

Da våre 2 var nyfødt og små var det ikkje noe nyfødt fotografering, iallefall ikkje som eg visste om. Derimot kunne man fotografere de ved 4 mnd alderen, noe me også gjorde,
Da var det kjøpte klær og gjerne bare i bleien på ei skinnfelle - Litt mainestreem egentlig....

Skulle ha ønsket at eg hadde strikke noe lignende
disse oppskriftene....sukk
Det er virkelig bedårende og de nyfødte ser jo ut som
de har det helt herlig!

HUSK iallefall å bruk lett i MYK ull, ikkje noe stikkete her ;)



Bildet over


Shae Simms




Shae Simms




Shae Simms



Vil du se flere nydelige oppskrifter?
Da tar du turen innom HER!
Ååå det må være utrolig kjekt å strikke så smått
med tykt garn!? Går jo sikkert raskere enn raskest!

Dvs at hvis du venter en Nyttårsbaby,
ja så har du plenty av tid :)
Eller kanskje det er barnebarnet du venter på? Hmm skjønner jo ikkje hva DU venter på ;)
Jalla- STRIKK! :)


* * * * *



JUHUUUU! Nå har eg ENDELIG startet med mønsteret på kofta! Snart ferdig med første runde hehe Nyter det kan du tro, maskene er såååå små hehe Ja eg skal prøve å få til et bedre bilde neste gang, jepp, Kamgarn, det er tynt det! 

Eneste tingene eg IKKJE har gjort på dette prosjektet, noe eg faktisk alltid pleier og gjør og maser på deg at du må gjøre,
ja det er å strikke Prøvelapp! OMG!
Tenk hvis alt er helt på trynet når eg måler!??

I følge den størrelsen eg strikker (M) så skal overvidden bli 110 cm, neste størrelser blir 137 cm, derfor var det jo ikkje vanskelig å velge. Som vanlig blir alltid mine prosjekt noe videre og eg kan strengt tatt strekke meg til 115 cm.....
Da blir den god og romslig, så dette kan bli spennende! Størrelsen som er hakket mindre er bare 82 cm
og da blir det uansett for lite!

Det er andre muligheter da og det er å velge pinne 3 eller 3,5 og andre masketall, det er satt opp forslag på omtrent alle mål! Eksepsjonelt BRA oppskrift! Men siden Huldra er så pass tynt garn så eg ingen annen mulighet enn å strikke på pinne 2,5 siden eg ikkje strikker så veldig fast og dette er ikkje genseren som bør strikkes løst!

Har DU fått noe nytt på pinnene i Jula?
Fikk du Bøker/Garn av Julenissen?
Ja, DA tenker eg meg at du er i gang i tilfellet! FORTELL!

Eg kunne velge selv hva eg ville ha i gave av mamm`en
og da vurderte eg et par Strikkebøker, men eg trengte(?) også nye koseklær og det er enklere å bestille ei strikkebok enn å kjøpe nye klær, syns eg, så da ble det en NYDELIG sammensatt kosedress av en alt for stor HVIT genser og ei deilige pysjbukse i hvite og lyseblå striper!
Herlige å "ta seg litt ut" når eg sitter her å strikker *ler*
Fikk også en skikkelig GOD mascara av Jr
(noe eg virkelig trengte, men slikt tar eg meg aldri råd til!)
så nå ser eg så våken og pigg ut :)

Ali har inntatt kjøkkenet NOK eg gang og det dufter herlig av et lammelår som er stappa med hvitløk! Skal ta det litt med ro ang middagen i dag for magen har virkelig kjørt seg i dag pga all maten! Ute er det blitt frost og det glitrer på terrassen :) Snø`en er i anmarsj i følge værmelding og selv om den skal forsvinne før morgendagen gryr skal eg
iallefall nyte den i kwell :)

Nei, nå må eg få gang på strikketøyet igjen her.....





KOS deg masse og fortsatt God Jul!
Nyt Kwellen med det du driver på med :)





Juleklem fra ei Lykkelig Vibbedille <3

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Ja, jeg fikk både garn og bok. Har lagt det ut på bloggen og begynt på kjolen. Spennende.

God romjul, og lykke til med strikkinga!

Klem fra Ingunn

Anonym sa...

Takk for en super blogg :) Fikk boka med flåklypa strikk og strikkekalenderen til jul :) Skal kose meg masse med de :) Forsatt god jul :) Klem