mandag 14. desember 2015

KARAMELLER - Så Enkelt og så Godt!


Ingen Jul uten! Det får ikkje hjelpe at Jr har fått på regulering og ikkje kan spise de, men karameller MÅ me ha!
Vil påstå at det er mye bedre enn "Smørbukk"!

SUPER enkle å lage er de også og ikkje noe Hokus-Pokus!



Kok Opp:

1 dl lys sirup
2 dl sukker
3 del kremfløte

Rør til det koker, skru ned plata til du klarer å stabilisere det til småkok, la de koken 1-1,5 timer og rør av og til. FØR du tømmer massen i en form karamellen bestå dråpetesten!
(Vær nøye med målene i oppskrifta så er ikkje dette noe problem)

Drypp bittelitt karamell i et glass kaldt vann. HVIS du kan ta dråpene opp og rulle det mellom fingrene, ja da er det hele ferdig :) Kle formen med bakepapir. Min form er 15 X 30 cm og de skal være ca litt i underkant av 1 cm tykke. La det stå lenge, helst til dagen etter, løfte hele greia ut av formen
og skjær karamellen i passe biter. Pakkes i Cellofan, men det må være en slik "pakke"cellofan som du kjøper 1 og 1 ark
på bokhandel for den kan du tvinne :)

I morgen skal mine pakkes i rød cellofan og legges oppi et Norges Glass - KOS!



Siden eg som vanlig begynte å dille rundt her utgikk hele kwilen og det ble i steden for en lang dusj- HERLIG!
Rydda litt, bretta klær, ordnet på kjøkkenet og så kom bestekompisen til Jr og da ble det til at eg digget litt for de 2, ja med hjemmebakt og Julebrus - HverdagsKOS <3 
De koser seg så kjekt inne på gutterommet at det er nesten synd å snart bryte dem opp.

Alle lysa er tent og (Lyse-) Peisen er fyrt opp og i kwell
vil eg ha en serie på øret. Jr har anbefalt "Heroes"
så da blir det vel sånn :) 

Har snakket med Amira og hun er kommet vel frem
i leiligheten i Kr.Sand og er allerede i full sving med eksamenslesinga! SNØ er det også mer enn nok av der skal eg tro henne, hun pløyde iallefall veien med kofferten da hun kom dit hehe Hun er slettes ikkje glad i kulde hehe


Men Ok, nå må eg se å få frem strikketøyet å sette i sving!




KOS deg og NYT Kwellen!





Juleklem fra Vibbedille i det lune hjørnet :) 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Nammenam *kjenner det iler til i tennene* ;o)
Karameller er best å sutte på.

Ha en strålandes kveld.

Anonym sa...

Friste no igjen på en mandag? De karamellene så Supergode ut Sitter i soffan og sikle når i egentlig skulle strikke hihi Fortreffelig kveld til deg fra meg Birgitte Aarøe