mandag 28. desember 2015

RomJuls Kos og Hverdag


En Hjertegod Julepynt! Minner fra Jr sin aller første Jul
i Barnehagen <3 Han var kun 3 år så her har nok "Tanter"
og "Onkler" gitt en hjelpende hånd, men de betyr sååå lite for det er noen herlige nisser som eg er oppriktig glad!
De er jo faktisk 10 år gamle denne Jula :)

Jr er fortsatt stolt over at de får stå i stua! Akkurat som om de er nødt for å glitre for å stå her? Neida, vår stue er slettes ikkje noe "Designer Jul"-Stue, men ei stue fult av GODE minner fra en herlig barndom og en Glad Familie som koser seg i jula uten støv på hjernen :)



Se nå du!
Den blir retten og sletten bare flottere OG flottere!


Sola skinner lavt på himmelen og avslører hvert ENESTE støvkorn i stua og eg ser frem til at den snart glir ned i havet, ca 2 cm til høyre på bildet hihi



Her har du "Borgen" eg nevnte hehe Jepp, slettes ikkje en liten borg, neida den er et nøysomt byggverk med et stødig fundament! Slik er den NØDT for å være hvis Ali i det hele tatt skal klare å komme seg inn på "Kontoret" sitt hehe
Det er inn døra til venstre på vaskerommet hehe



Opp på Borgkanten her måtte eg stå for å klare å stappe inni maskinen og samtidig klare å lukke døra hehe Det gikk og nå er iallefall 7 kilo klær hengt opp og maskin nr 2 snurrer :)



Eg har hatt meg en runde på badet og fått på meg ren
og pen kosedress og er klar her i kroken :)



Koser meg med strikketøyet skal vites og det vokser omgang for omgang, et skikkelig ELSK strikketøy :)



Stefano D`Milo oppfører seg som det hør og bør når det er minus ute; Han SOVER og bare KOSER! <3



Nå kan eg puste lettet ut!
Jepp, for når eg noe senere skal sette på maskin
nr 3 kan eg stå på gulvet!
HURRA!

Gleden vil ingen ende ta! At gangen fylles opp med tørkestativ er lite viktig i denne sammenheng!
Vettu ka eg fant ut? Hvis me springer nakne rundt en ukes tid, ja da vil dette rommet + dunkene på badet bli TOMME!

Tenkt på det du! hehe Ja for det å vaske klær er en evig runddans som ei husmor er NØDT for å tape! Er du syk èn dag, ja da får klevasken overtaket med èn gang.....
spesielt hvis du har en sønn som har oppdaget gleden av
å forsyne seg av rene klære HVER dag fra skapet......
for så å legge de på vaskerommet om kwellen......
sukk...."Teenager"- Jentebedårer....

Men i dag er det 1-0 til meg for Jr har ikkje
ryddet på rommet ennå HAHA


Nei nå må eg få fart på strikketøyet her,
må nok finne meg en film også!

Nå har eg sette ALLE 3 Karate Kid filmene de siste dagen
og ganske kommer den siste i morgen?
Kjekt med "Flash Back" filmer på Tv :)




KOS deg masse og NYT
en Herlig ettermiddag :)



Mangler fortsatt noen adresser til vinnerene av Jubileumet så ta å sjekk HER om du har vunnet og send
meg i tilfellet adressen din :)




Juleklem fra ei meget fornøyd Vibbedille :)

3 kommentarer:

Sylvia I. sa...

Takk for nok en god latter :) Godt å høre at det ikke bare er meg som blåser i støvet til tider :) Har aldri vært noe husmoremne og kommer heller aldri til å bli noen perfekt husmor med støv på hjernen. Jeg nyter de gode timene jeg har uten smerter til å gjøre det grøvste og nyte litt smertefri :) Ha en fortsatt god dag og kos deg :)

Sylvia sa...

Jøss, der var det jammen en navnesøster over her ;)
Jeg har ikke det samme problemet på vaskerommet for tiden. Det tar moren min seg av, men i dag har jeg håndvasket to topper i ull og silke, så litt gjør jeg da...hi hi
Så langt du har kommet på strikketøyet ditt. Ja, for på pinne 2.5 kan det gå trått.......
Et tips til mønsteret som snart kommer, så sett en markør mellom hver mønsterrrapport, så vet du alltid hvor du er, og kjører deg ikke vill.
Jeg strikker for tiden på et hvitt sjal, men tror det er på tide å ta frem heklenåla sånn innimellom. Det kan da ikke skade en vond nakke og skulder ( etter den intense heklinga før jul ) Vil jo ha teppet mitt snart klart, for det blir sikkert kaldt rett etter nyttår.
Kos deg masse de dagene som er igjen i jula.
Klem

AnnetteK sa...

Klesvasken tar aldri slutt, og dette kunne faktisk illustrert vaskerommet mitt idag! Måtte brøyte meg vei inn, men nå er i alle fall gulvet fritt, så gjenstår alt som er i dunkene der inne da, og det er ikke småtterier det heller.. Jaja, må jo ha noe å gjøre innimellom strikkinga ;)

Strikkeriet ditt ser ut til å bli lekkert!

Fortsatt god kveld!