lørdag 26. desember 2015

Lett og Lekker i ull til Han og Henne - StrikkeOppskrifter


tincanknits

Tynne ulljakker og gensere er herlige å ha under om vinteren, ikkje alltid det tjukke er så godt å ha under en jakke
Blir ofte klumpet under ermene syns eg

Legger ikkje skjul på at den tynne Ravello`en min er
super å ha under en god jakke :)

Genseren over er lekker, enkelt og med fine detaljer



Bildet over
Gratis oppskrift + den går opp til str 59"



tincanknits

Opp til str 59"



tincanknits

Lekker Jakke og eg elsker disse fargene!

Opp til str 58"



Brooklyn Tweed / Jared Flood

Opp til str 59"




Brooklyn Tweed / Jared Flood

Eg syns Jared Flood har så ofte lekre detaljer
som er veldig enkle, men dekorative :)

Opp til str 59"



Jared Flood

Nok et bevis på at rundfelleing er flott på menn!
Denne var forresten veldig lekker :)

Opp til str 57"


* * * * *


Som nevnt tidligere så er kan jo vinteren være lang ennå enkelte steder, litt tvilsomt her i vest da-
Burde muligens bare begynne å SY regntøy! Haha

Ja eg mener, nå har det jo vært omtrent 10+ grader hele høsten/vinteren så langt - og sidelengs regn...
Når snøen ikkje ennå har kommet, ja så kan den bare holde seg borte! Vel å merke er det meldt snø i kwell, men de sa
i samme slengen at det igjen er + på mandag og snøen forsvinner, HVA er greia liksom? Nei, blir det ikkje hvit jul,
ja da kan det bare være og bjørka kan sprette for meg :)

Som eg viste Lille Julaften så startet eg jo på Sotra Kofta mi og eg kan jo røpe at eg er kommet ca 2 cm på vei hehe
Nei, eg har ikkje sittet mye å strikke, har planer om det hele tiden, men det blir liksom bare masse sofakos med
de 3 andre og da blir det lite strikking :)

Dessuten tar en runde ganske så lang tid, merker at eg ser mer på dette strikketøyet :) Tynn pinne og tynt garn har man litt mindre kontroll på, men kan tro eg NYTER det!
Ååååå Huldra er et fantastisk garn å strikke med altså,
har strikket mye med ASK, men Huldra er nytt for meg :)

Gleder meg som en unge til å starte på mønsteret!
2 omganger til så er eg i gang JuHuuu
Jepp, det dukker nok opp bilder i ny og ne her inne,
DET fortjener noe så nydelig :)

Men vettu ka? Eg må UT ganske snart!
WRÆL! Brrrrr FROST ute, men er tom for røyk og da er det jammen godt at Joker har åpent :)

I dag blir det dessuten helsteikt lammelår med hele ovnsbakte mandelpoteter og grønnsaker så eg tenker at han Ali snart svinger seg i valsen på kjøkkenet :)
Eg prøver bare å rydde litt innimellom, men han er også en reser der så eg har mer eller mindre bare sittet her å koset
Nå har heller ikkje ryggen vært så snill de siste dagene, men det går greit :) 





Men du?
Nå må du kose deg i dag også
og bare nyte! 1 år til neste gang :)





Juleklem fra Vibbedille :) 

2 kommentarer:

gimmeline sa...

Hjerteleg GOD JUL, kjære Gro Vibeke!

Å så fine mønster - i dag og! Kvifor ikkje lage ein ny boks under innlegga dine? Eg meiner: i tillegg til Koselig, For dumt, Viktig, Bra, så kunne der stått ein boks med Nydeleg mønster? :D Veit at då hadde eg klikka mange gongar i den boksen, haha!!!
Håper du har ein flott 2.juledag! Eg strikka ein heil sokk i går, no skal eg hente Drops Air'en min og endeleg få gang på den hua mi :) gleder meg!! Klem frå meg!

Vibbedille sa...

Det hadde ikkje vært dumt :) Gikk inn for å endre det, kan jo være gøy å se om det har effekt hehe Men eg finner søren ikkje ut hvor eg gjorde hehe GULLFISKHUKOMMELSE haha

Kos deg masse og ha en fortsatt herlig jul :)