onsdag 23. desember 2015

Julesnø og Julenegler :)


Julesnø?? Ungene ser på meg med rare blikk!
"Ka e det, mamma?" Er det en kake liksom, surrer nok rundt
i topplokket på de begge 2, ja for Julesnø er og blir et mystiskt fenomen! En hvit jul nå til dags kommer til å gå inn
i historiebøkene.....Eg har gitt opp om tradisjonen fra barndommen om å ake på kumarka på lille julaften mens mamma vasket bort de siste støvkorna og fant frem alle hemmelighetene. Det er slutt på den tiden da ungene fikk spark og rattkjelke til jul og den gleden det var å sparke på butikken å kjøpe melk :) De vil nok aldri få oppleve det....
Et kapittel er over, ja for snø på vestlandet
DET er sjeldent det! 

Markene ute er irrgrønne og eg er sikker på at bjørka er sprekkeferdig! Snøklokker er blitt observert, hva skjer med verden egentlig? Hvis man virkelig tenker på det, ja så er det faktisk ganske så skummelt! Ikkje det? Året 2015 har vært en evig lang HØST her i vest, tror me var på stranda 2 ganger
i år da også med pledd og varmeflaske, brunfargen uteble
og me vandret rundt som vinterbleke "idioter" uten råd
til å oppsøke de sydlige breddegrader hehe

Året som ligger foran oss inneholder neppe snø!
Mye varme er i vente og vanskelige avgjørelser, men et helt liv og alderdom ligger foran oss som et lyst
skue og me GLEDER oss :) 
Det er bare å følge med på ferden for her kan mye skje MoHaaaa



Men, Back to Earth!
OG strikking!

Lua mi; Beelore er snart ferdig, den blir nok pakka bort for eg sliter med å få til den neste leppa,
og det er helt og holdent MIN feil!

Ja for når......


.....Juleneglene er på plass, ja da blir man litt hjelpesløs....

NEI, eg har ikkje begynt å spise negler igjen, meeeen,
eg prøvde å få bort noe mørkeblå neglelakk her om dagen
og neglene ble LYSEBLÅ! Umulig å få bort! Det så jo ikkje ut! Amira visste råd og kjøpte Julenegler til meg på Boots! JuHuuuuu

Ikkje sant de var fine?? Det er bare sånn
"Press-On Manicure" og de sitter som støpt!
Ingen lim altså som ødelegger egne negler, det ville jo
vært synd siden de fortsatt er.....


...litt lange, men altså lyse gråblå....ikkje bare på oversiden, men UNDER neglene også hehe

Er så fornøyd nå atte, selv om det er uvant! Merkelig, for eg har jo lenge nå hatt slike lange negler, men med en gang de ikkje er ekte blir man litt hjelpeløs hehe

Egentlig er det ikkje noe problem, neida, eg skal jo stort sett bare sitte her å kose meg for de neste dagene, er jo Ali ansvarlig for det meste! Eneste eg skal gjøre er å brette noen klær på stativet og så tar han alle gulvene og VOLÀ: Jul!


Eneste eg kom på er at den nye kofta eg skal starte på i dag starter med pinne 2!!! Tro hvordan det går med
de lange neglene!?!? Hmmmm
Jaja, eg skal starte og strikke på den uansett! :)

Her sover gutta og Amira er på vei ut dørene på jobb dvs at enn så lenge tar eg det helt med ro :)

Over hodet ingenting å haste over, rotet som ikkje ennå er tatt blir nok værende for ryggen, ja den har også tatt juleferie så den fungerer ikkje som det skal,
men pytt pytt går så fint atte :)






KOS deg og ha
en Eventyrlig fin
Lille Julaften





Juleklem fra Vibbedille i Julestemning <3 

5 kommentarer:

Unknown sa...

En riktig God Jul til deg. Stor juleklem

Unknown sa...

En riktig God Jul til deg. Stor juleklem

Marianne sa...

God jul til dere Vibeke🎄

MonaN sa...

Hei! Kan dele et lite tips ang lyseblå negler, eller alle farger som liksom sitter litt igjen! Lag litt klorinvann og skyll fingrene oppi ei lita stund, blir helt fine etterpå! God jul!

Vibbedille sa...

Takk for godt tips!
Det hadde eg aldri kommet på! :)