tirsdag 22. desember 2015

Julens StrikkeProsjekt + Strikkeoppskrifter :)

Svetlana Volkova

Uansett hvor mange strikkeprosjekt eg har på gang, vent,
on hold etc, ja så eg har et NYTT når Julefreden senker seg og me låser dørene hihi

Begynte allerede tenkingen og planleggingen tidlig i høst,
ja for eg hadde mine drømmer kan du veta, men det er ikkje alltid lommeboka er enig i mine ønsker så eg
senker krava litt da hehe

Men, eg fikk jo bare TIDENES prosjekt i postkassa!
Ja du husker muligens Denne Dagen? 

Men DU trenger jo et Juleprosjekt, ja hvis du ikkje allerede har ordnet det? Fortell meg hva det er i tilfellet :) 
Bildet over




Svetlana Volkova





Svetlana Volkova





Svetlana Volkova






Mitt Juleprosjekt; Den utrolig vakre
Åååå kan tro eg gleder meg til i morgen, jepp,
for DA er det oppstart! :) 

Ho Ho Ho





Siden eg hadde noen Kjekke Gavekort som skulle svis av kjørte me inn på MadlaAmfi og Ali hadde heila showet
og sprang etter meg for å ta bilder hehe

En ting eg reagerte litt på, ja på dette bildet var at eg syns eg har så tynne bein!?!?!? hehe Hmmm Nei eg er ikkje noen sylfide, men eg må si eg kikket litt på det Hmmmm
Jammen Godt det er Jul så kan eg feide de opp HAHA



Ali hilser og sier God Jul <3




Målet var altså blomsterbutikken, kan trooo det var mye flott! Men som eg sa, eg ville ha noe høyt og smalt! JuHuuuuu
Eg trengte bare å se på denne èn gang før eg snappet den
og knuste noen julekuler i prosessen.......Kremt!





Her ser du grunnen til at eg ville ha noe høyt og smalt!
Slik tar den seg ut fra kroken min!

Nå så vakkert og stilig altså! Er SÅÅÅ fornøyd og det var virkelig verdt det å brøyte seg gjennom et fullpakket kjøpesenter :) Ja me måtte parkere på andra siå av
senteret og ikkje ved inngangen...

Nok en gang: TUSEN TUSEN TAKK, Marianne <3 
Denne skal eg virkelig KOSE meg med HELE Jula <3




Ali fikk seg noe han også hehe Det var litt igjen på kortene etter blomsten og eg fant en koselig Juleblikkboks som eg ville ha snop i, men Ali vant med Gulleple sitt! Hehe
Tok seg i grunnen ganske bra ut her på bordet :)
Dvs me er sååå fornøyde begge 2 :)




Nå er alle lysa tente.....


....og etter 3 eksamen, den siste i dag tar Amira seg en velfortjent kwil i saccosekkene :)



I dag har det vært skikkelig kuling og plaskregn, men sola titte frem akkurat i den den traff havet
og som vanlig klarte Ali å forevige det :)






Eg? Jo eg har hatt en lang og varm dusj, fått meg på Julepysj og inntatt kroken og kan nå si at ME er ferdige til Jul :)
Som eg sa tidligere, blir det noe mer nå,
ja så er det ren Bonus :)
Får se hva lysten og giddå sier :) Har iallefall ikkje noen planer for kwellen utenom å kose meg :)

Ali koker den 2. og siste rullepølsa og eg skal koke ei stor gryte med risgrøt i morgen så spiser me når me vil/er sultne for nå må me bygge opp lystene på
en skikkelig middag på Julaften :)
Åååå eg er sååå klar for KALKUN altså :)
Himmelsk Nydelig :)


Men nå er det på tide å avslutte, 
sette på en type Julefilm og finner strikketøyet :)





KOS deg Du også og eg håper du
har tid til å nyte kwellen :) 






Juleklem fra Vibbedille i Julestemning <3

7 kommentarer:

Sylvia sa...

Så koselige bilder av dere på handlesenteret. Fine folk!
Og den blomsteroppsatser din, Vibeke. Noe så flott, tenker den kommer til å dufte godt også.
Jeg er ikke videre glad i sånne julegrupper.........du skjønner, Julestjerner overlever altfor lenge hos meg, og jeg orker ikke å ha en sånn blomst året igjennom, he he..... Har mere sansen for din oppsats, jeg.
Og eplet til Ali kan stå fremme hele året. Ja, det kan du si til han. Det er jo så fint. Du må samle det på et brett, sammen med lys og feks en liten grønn plante. Ja, det mååå du altså ( Ali nikker sikker ENIG med meg nå )
I dag har mamma og jeg kjørt etpar timer for å hente Sophia på skolen, med all pikk-pakket sitt, så slapp hun å dra det med på bussen hjem.
Nå er det kun en langdag på jobb på meg i morra, så er det nesten en uke med fri. Skal bli sååå deilig!!!!!
Kos dere masse.
Klem

Marianne sa...

Så flott oppsatt Vibeke😀 Eg håper dere får glede av den lenge. Gulleplet likte eg og. God smak hos dere begge to altså😊 Nyt julefreden og kos deg med strikketøyet❤️

Vibbedille sa...

Eg liker heller ikkje sånne typiske juleoppsatser, runde med kongle og rød nellik type hehe Syns den me fant var kjempestilig! :) Den skal få stå til den dør! :)

Tenker det blir herlig å få Sophia hjem, herlig når unger duller rundt oss.

Amira forsvant nettopp ut på nattåpent og julehandel, hun fikk beskjed av Jr å kjøpe gave til meg, deretter spurte han om å få låne kortet til Ali hehe Ja de er herlige hehe

KOS deg masse Sylvia og NYT fridagene <3

Vibbedille sa...

Tusen Takk Marianne! Kjekt at du likte det me kjøpte, eg er så fornøyd og ikkje minst Takknemlig <3

Du må ha god tur (Var det i dag du skulle reise?) Kos deg masse når du kommer frem og virkelig NYT dagene :)

Go`klem <3

Unknown sa...

Her var det mye lekker strikk, og jeg skal definitivt strikke noen av disse modellene!!! 😘💜💜💜💜

Håndarbeidsfrua sa...

Å så koselige bilder. Ser at det har vært en strålende dag, og alt er klart for å kose seg gjennom høytiden. Likte eplet Ali fikk med hjem.
Men du!!!! nå MÅ DU SLUTTE med å friste med fler oppskrifter. Er jo så mye jeg vil lage og så få timer i døgnet. Rekker ikke med det.
Husker gaven du fikk. Så flink du har vært som har klart å la være å starte på det. Nå kan du jo virkelig kose deg. Tror jeg ender opp med votter her i julehelgen og romjulen, hvis det ikke er noe min datter finner ut at Knerten og Prinsessa kan trenge. Hun fikk beskjed i november at hun kunne holde alle ønsker for seg selv for jeg ville ikke lage noe mer for henne før jul. Og nå er det jo jul. Jeg ønsket å prioritere litt samstrikk i advent. Har blitt julekuler fra LillCat og Vanjas kofte, ja den blir ferdig om en dag eller tre. Altså i år.
Kroken kalle, strikkeabstinenser. Har vært på vandring mesteparten av dagen, samt gjøremål i heimen, men nå er tiden min og bare min, frem til jeg skal kose puta.
Klem fra Liv

Anonym sa...

Herlige bilder, så ut som dere hadde en fin tur tross mye folk. Nydelig oppsats du fikk deg, og morsomt eple til Ali. Det kan som Sylvia sier brukes til mye forskjellig pynt etter årstidene:). Fortsatt god kveld:). Her skal sengen finnes snart:)
Klem nattugla