tirsdag 29. desember 2015

Julesokker? Eller kanskje noe annet Snacks?- Gratis Hekle/StrikkeOppskrifter

Niina Laitinen Design

Hvis du ikkje rakk å strikke Årets Julesokker, ja da har du jammen sjansen nå! Nei, du får jo ikkje brukt de denne Jula, men det kommer da ei ny Jul :) Falt litt for disse sokkene, foruten å digge knesokker så likte eg for mønsteret godt :)

Oppskriften er GRATIS, men litt Obs! obs! her:
Oppskriften er FINSK! hehe

Men, hvis du legger litt Go`vilje til så skjønner du noe,
iallefall selve maskeantallet og fellingene + du får med hele mønsterdiagrammet og DA er du på en meget god vei,
ikkje sant?


Bildet over
Gratis



Westminster Fibers

Litt sånn koselig smådill er ALLTID veldig koselig å hekle :)

Gratis



Westminster Fibers

Gratis



B`s Knees Knits

Gratis



Madeline Nancy

Gratis

Håper du også fant noe du kan notere ned på lista de?
Foruten de Julesokkene likte eg veldig godt de
gule og brune vottene :)
Det er så fint med votter som har fletter!

* * * * *


Nå er Juleferien over for noen.....nemligen Amira!
I dag reiser Amira og ei meget god venninne tilbake til Kr.Sand, jepp, de skal nemligen være der hele nyttårshelga....Snufs.....første Nyttår
uten Amira.....Snufs!

MEN *Stor Jubel* På lørdag er hun Back in Town! JuHuuuuu
Hun flytter hjem igjen JuHuuuuu Eller.....ikkje helt hjem da, nei det har Lånekassen sørget for Argh så hun og venninnen flytter sammen i en leilighet ca 15 min herifra :)

Siden første året med studier er nettbasert går dette helt supert og hun går tilbake til sin "gamle" jobb på
Elkjøp Phonehouse hvor hun stortrives :)

Jammen ikkje verst å være 20 og straks ha 5 år jubileum
i en såpass god jobb :) *Stolt*


Resten av dagen skal eg sitte litt på "nåler" for eg lyver hvis eg sier at eg IKKJE er nervøs! Ja veiene mot sørlandet er jammen ikkje bare bare nå på vinteren og det ER mer enn èn idiot på veien! Det skjer så mye stygt, heldigvis er Amira en dyktig sjåfør og bruker vett så det går garantert helt fint.

Siden de skal ha en del med seg tilbake låner de vår bil (stasjonsvogn) og me låner venninnen sin :) Heldigvis er det piggdekk på vår og det er jo tryggere om det er is :)
Skal være glad når hun ringer og sier de er kommet frem :) DA kan eg puste igjen hehe

Eg får sørge for at eg er "opptatt" i dag; Eg kan fortsett klevasken og eg kan sikkert shaine litt på Amira sitt rom.....selv om det bare vil bli brukt sporadisk
av henne fremover...sukk....

HVORFOR MÅ UNGENE SOM ME ELSKER
BLI VOKSNE????

Kan de ikkje bare være sånn ca 10-12 for alltid?? hehe


Jaja, eg får sette i gang å svinge meg her....




KOS deg og ha en
Flott dag :)





Juleklem fra Vibbedille m/nål i rompa! :)

5 kommentarer:

Håndarbeidsfrua sa...

Yksi, Kaksi. Det er starten på telling på finsk. Og med diagram bør jo dette bli veldig bra. Lekre er de uten tvil, og med et helt å så vil de vel bli ferdige i god tid.
Sitter og pusler med koftemontering. Jammen tar det tid når stolpene skal på og en er farlig nøye. I tillegg kan det virke som om synet krever mer lys. Aldersbetont? Tja, har jo passert 25 for noen år siden.
Kos deg. Klem fra Liv

Vibbedille sa...

Montering er ikkje noe gøy, eller jo på en måte så er det jo det, men det tar sånn tid! Gjelder å ikkje slurver i valsen- Det blir jo det samme om man setter ei elendig ramme på en flott maleri og det vil me slettes ikkje ;)

Er ganske pirkete selv og i slike situasjoner er eg en sprø perfeksjonist hehe

Sist eg fikk nye briller lurte optikeren på om eg måtte at sånn, ååååå hva heter det? Aha progressive! Eg lo så eg riste å sa at det var helt unødvendig hehe Den som ler sist ler ikkje alltid best for eg trooor faktisk at tiden muligens er inne for nettopp det....Progressive.....sukk

Kos deg masse du også :)

Med kjæleik til livet sa...

kor lekkre sokker -- disse må vel vere klar te neste jul ;)

Takk for at du deler - smil fra monika

Mitt lille roterom sa...

SÅ lekre sokker - skit i om dem er på FINSK :D
Dem er printet ut så får vi se :D
Ønsker deg gode dager og håper turen til Amira gikk fint idag <3

Klem fra
Ann Elisabeth

Bundingen sa...

Honeycrisp mitts er min favoritt, men nå har jeg begynt å strikke kjole, så nå skal jeg ikke finne på noe annet før den er ferdig. Med pinner nr 6 går det ganske fort, men jeg er spent på om kjolen kommer til å sige.

Det er en overgang når "ungene" flytter ut, men vær stolt av at hun er selvstendig og klarer seg selv. Det er ikke alle som gjør det nå til dags.

Skjønner ikke hvor jula blir av. Tida går så altfor fort.

Kos deg videre med kofte-strikking!

Klem fra Uvdal