onsdag 16. desember 2015

Du Ditt Forsmådde Kvinnfolk!


Ja nå VET eg faktisk at DU er et kvinnfolk, ja du er t.o.m en mamma - akkurat slik som meg! Eg syns det er så grusomt at det sitter en mamma i dette land som kan mene så mye vondt og merkelig om MEG og MINE uten
at du en gang kjenner meg.

Hvilket forbilde er DU for dine barn? Hvilke verdier legge
DU vekt på når du skal oppdra dine små?
Ut i fra hvordan du velger å ordlegge deg i mail til meg syns eg VIRKELIG synd på dine barn!

Mulig du har hatt mye vondt i din oppvekst?
Eller, èn ting som er ganske sikkert er vel at du neppe har det så godt med deg selv, men uansett hva du har måttet opplevd gir det deg INGEN rett på å kalle meg for alt det du gjør og samtidig ha så mange meninger om meg og mine,
og alt det som er såååå galt med hva eg gjør!

OM eg egentlig er syk, ja det kan me GODT diskutere over en kopp kaffi, om DU tørr?
Eller skyr du dagslys? Ja for eg ser for meg at du sitter inni en mørk hule uten noen form for glede eller godhet i ditt liv,
ja eg syns faktisk veldig, veldig synd på deg!






For hvis du er så utrolig SJALU på meg kan du komme å bli med MEG en dag og se om du vil bytte? Det er dermed ikkje sagt at EG vil bytte, men me kan sikker ordne det slik at du også kan få et liv fult av sykdommer og smerter?
Ja hvis DU er intressert? Du vet jo tydeligvis hvordan du får tak i meg så det er bare å sende meg en ny mail :)

*Venter i spenning* NOT!






DU har sikkert godt av en *Klem* så derfor kommer det
en KOSELIG *Juleklem* fra meg!

25 kommentarer:

Unknown sa...

I all verden!
Ja det er mange rare mennesker der ute.
Misunnelse er nok den største lasten til de fleste.
*Ushameien*
Nei kos deg med ditt og dine.
Sender deg en kaffekopp :)
Ha en flott kveld

Unknown sa...

Kjære deg, jeg mener virkelig kjære deg. Jeg har ikke kommentert tidligere, (tror jeg), men jeg gleder meg stort over å lese alle blogginnleggene dine. Tror ikke jeg har opplevd makan til positivt menneske. Og alle de herlige oppskriftene du deler, enten det er kaker eller linker til strikkeoppskrifter. Jeg er selv en ivrig samler, og strikker.
Hev deg over sure kommentarer, det bunner nok i misunnelse. Selv om du lever et liv i smerte, så skinner det gjennom at du også lever et liv i kjærlighet. Det er det nok ikke alle som gjør. Skulle gjerne gitt deg en god klem, men det får bli med varme tanker. Stå på.

Anonym sa...

Helt enig med hun over meg her. Stå på, digger deg. Du er et forbilde av de sjeldne.
Betina

Unknown sa...

Jeg er heller ikke den som kommenterer så ofte , men dette var jeg bare nødt til å reagere på.Jeg leser bloggen din hver eneste dag og gleder meg over alle oppskriftene du legger ut.Det var av deg jeg feks. "lærte " å strikke engelske oppskrifter.Ellers beundrer jeg din åpenhet både når det gjelder familie og sykdom (både fysisk og psykisk) Jeg er god til å lytte , men er ikke av dem som har lett for åpne meg opp for andre.Dette håper jeg også å " lære " av deg.Ønsker deg og din familie en velsignet julehøytid.
Varme klemmer fra Gry

Marianne sa...

Tom for ord *trist og tom*
Hev deg over småligheten. Fortsett som du gjør Vibeke💖

johanne sa...

herlig het ka skjer..... Beundre all positiviteten din mellom alle slaga, så dukker det opp et nettroll netopp her.. jaja sikkert noen som trenger hjelp og masse oppmerksomhet.... Men for et fantastisk svar du har til henne... Kos deg med ditt,( ikke så mye kos enkelte andre plasser).. Stor Klem.... Fortsatt god førjulstid...

Marianne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Jorunn Lindal sa...

Sånne har nok store problemer selv, men ikke ser det sjøl. Stå på!! Stor Juleklem fra meg 😊. Hilsen Jorunn

Anonym sa...

Vet du, det er godt å se du er så trygg i deg selv at du kan svare slik:). Har ikke mange ord, men varme klemmer sendes over nettet:) Nattugla

Vibbedille sa...

Helt ærlig? Det skal mer til enn et Nettroll for å få meg til å legge meg ned å grine hehe Du kan si det sånn at dette Kvinnfolket har sendt meg mange mail, men eghar aldri "svart" på noen og det går i samme mørja hver gang, eg må nesten le samtidig som eg virkelig synes synd i henne, hun kan jammen meg ikkje ha det noe godt ;)

Så ja, Nettrolla, de dukker opp akkurat der de føler for hehe

Håndarbeidsfrua sa...

Ja, ja kjære tante. Her har jeg tydeligvis gått glipp av noe, og samma kan det være. Stå på og gi glede i hverdagen til alle oss som nyter godt av ditt strålende humør, din raushet og omtanke for alle rundt deg og ellers i vårt langstrakte land.
Ønsker deg en fortsatt flott kveld, og så satser vi på at Norge slår Montenegro med dunder og brak.
Klem fra Liv

Kristin sa...

I samme kategori som disse menneskene som alltid skal påpeke at "du går bare hjemme du da" dette kvinnemennesket her altså. Håper hun tar noe av det du skrev her til seg og gir seg med drittslenginga si.

Tusen takk for all inspirasjon du gir hver eneste dag med så mange fine strikkeoppskrifter og matoppskrifter. Liker godt at du blander innleggene med både inspirasjon og hverdagspratet. :D

Gleder meg til jul. Har satt flere bøker og garntyper på ønskelista takket være deg og håper nissen er snill med meg i år. ;)

Ha en fortsatt fin kveld.

elin65 sa...

Uff og uff, så stygge enkelte folk kan være😳 Jeg synes du er en flott dame, og gleder meg hver dag over det du legger ut på bloggen din. Fortsatt fin adventstid.

Hiks sa...

Hei og hopp fru vibbedille !!
Legg ut mailadressa hennes så kan vi andre pøse på med positive returmailer til henne. Da får hun noe å lese på og kanskje bli for opptatt for å torturere deg med usaklige mailer.*knis*

Nei, fortsett i samme stil du vibbedille. Må innom mailen din flere ganger for dagen så her har du iallefall en positiv følger.

Klem.

ainaeh sa...

Huff :( så trist visse mennesker har d i livet sitt. Stå på - det er nettopp bl a du som bidrar til at min hverdag funker

ainaeh sa...

Huff :( så trist visse mennesker har d i livet sitt. Stå på - det er nettopp bl a du som bidrar til at min hverdag funker

Tone sa...

Hei!
Forstår rett og slett ikke vitsen med å slenge dritt til andre mennesker, hvilken glede kan man ha av det? Nei, gjør mot andre det du vil andre skal gjøre mot deg. Det er en god leveregel.
Jeg følger bloggen din fast og synes det er så koselig å lese om dere, om håndarbeidene dine og håndarbeidstipsene! Takk!!! Håper du fortsetter i samme spor, stå på!
God jul til deg og dine!

Sylvia sa...

At det går ann!!!
Slike som henne, som sender slike mails, og var sikkert anonym også, de har det ikke godt med seg selv, som du sier.
Jeg fikk jo et snev av det selv, i min blogg, kanskje ikke så slem som de du har fått, men jeg blir bare oppgitt egentlig.
Som jeg alltid sier : har du ikke noe godt å si, så ikke si det!!!!
Stå på med det du gjør Vibeke. Vi elsker deg!
Klem

Hilde sa...

De nettrolla er overalt! Bare misunnelige..
Fantastisk bra innlegg, de fortjener et passelig svar! 😊

Selv om vi er kronisk syke har vi rett til å være blide og kose oss så godt så godt som vi kan! ❤

ellenstrikkedilla sa...

Kommentere så si aldri i blogger men dette måtte jeg svare på! Så enig med alle her at DU er en positiv person som sprer glede og hygge. Takk for at du holder ut og gjør hverdagen vet så fin ! God og fredelig jul til deg og dine!

ellenstrikkedilla sa...

Kommentere så si aldri i blogger men dette måtte jeg svare på! Så enig med alle her at DU er en positiv person som sprer glede og hygge. Takk for at du holder ut og gjør hverdagen vet så fin ! God og fredelig jul til deg og dine!

Nita sa...

Men i alle dager da. Dette var ikke gøy å lese. Du er jo positiviteten selv, alltid hyggelig å innom bloggen din å lese. Er imponert over at du greier å holde ett så godt humør med tanke på hva du har vært igjennom.

Stå på videre.

Juleklemmer sendes til deg.

christin sa...

Et bra svar, til et troll. Håper du slipper og høre noe mer fra henne. Forsett som du gjør det er så kos og titte inn til deg, gjør det gjerne et par ganger om dagen:-) du sprer glede for mange med din fantastiske måtte og skrive på om hverdagen deres, all kjærligheten og kosen dere har i fam tross mye smerter og kroniske sykdommer. og ikke minst alle de fine strikke og mat oppskrifter du deler og det du lager. Stå på videre du kjære deg og ikke la sånt dri... gå inn på deg. Jeg ønsker deg og dine en fredfull julehøytid med masse kos og et spennende godt nytt år. jule klem fra meg

Mammaka sa...

Kjære, kjære deg!

Er så glad for at du klarer å skrive om Nettrollet som prøver å tråkke på deg. Kan ikke være noe annet enn misunnelse. Jeg blir helt kvalm av å tenke på at du må slite med slikt i tillegg til alt annet du sliter med.

Sender deg den beste klemmen jeg har <3 med ønske om at du også i fremtiden klarer å overse slike "små" mennesker.

PS. Jeg gleder meg over hvert eneste innlegg du skriver.

Snefrid sa...

kjære Vibbedille!
Du er et sjeldent menneske, som jeg virkelig beundrer. Så mye smerter som du har, er det beundringsverdig at du likevel skriver med godt humør, hver eneste dag. Du er et eksempel for oss alle. Takk for at du fremdeles orker å spre så mye glede og positivitet. Så får vi alle være glade for at vi ikke har et så trist liv som dette nett-trollet ditt, som finner glede i å såre andre.
Ønsker deg alt godt, og sender en varm klem :)