lørdag 7. november 2015

5 Gratis Tøffe Hekla Oppskrifter - Skikkelig Lørdags KOS!

Maz Kwok

Det eg liker aller best med å hekle er at eg får en følelse av
å tegne! Man står på en måte mye friere med en nål i hånden enn med pinnene. Det er som man bare kan hekle akkurat det man ser for seg, en herlig følelse av frihet! Alikevel så strikker eg mye mer enn eg hekler og det kommer litt av oppskriftsutvalget tror eg, eg faller ofter for strikkeoppskriften enn for de som er heklet :) 

Nå har eg iallegall gått inn for å finne noe hekleprosjekt som eg liker og eg håper de faller i smak :)

Bildet over



Jennifer Ozses

Koster noen kroner


Connie-nicole /Path





Drops Design



Caron Internationale/ Kj Hay

Disse MÅ man da vel ha nå til jul???? Skikkelig snåle! :) 



archerpren

En slik en må man da også ha til jul??



Siden dette stort sett er engelske oppskrifter trenger du muligens hjelp til å oversette?
Da kan DENNE og DENNE være til hjelp :)
HER er det også noen amerikanske forkortelser

Da er det bare å si Lykke Til :) 



Dette har me koset oss med i kwell :) Det er skikkelig snadde med ost & kjeks! Eg var litt sånn amputert i dag og ha sovet en del så eg fikk servert litt diverse ost og kjeks her i kroken da eg sto opp ett kwil nr 2 som ble på sofaen ;)
Nå føles formen meget mye bedre ut og eg tror gjerne eg må rangle litt hehe Ja bare for å "ta igjen" litt av kwellen!

Det som er sikkert er at eg skal ser ferdig Finalen
i Den Store Strikkedyst! Solstråla ringte MIDT i episoden ser du hehe Men det var koselig da så me skravlet en times tid:)






Men du?
Ha en fortsatt fin kwell og en
Riktig God Natt etter hvert :) 





Go`klem fra ei litt redusert Vibbedille :) 

1 kommentar:

Sylvia sa...

Det er sånn jeg også ser det med hekling. Litt frihet med å gjøre noe annerledes.
For noen år siden ble jeg kjent med den danske hekledesigneren Sidsel Sanghild, da jeg var på Fanø. Vi byttet bøker, så jeg har faktisk en av hennes flotte heklebøker, som hun gir ut på eget forlag. Hun hekler moderne og kule plagg. De ser ikke bestemoraktige ut i det hele tatt, noe hekling kan vise seg å være av og til, føler jeg.
Mmmm...ost og kjeks er bare såååå godt!! Tror det blir mye det på meg fremover, da kjøkkenet her blir revet på mandag, og jeg blir uten kjøkken i minst tre uker. Heldigvis har jeg kaffetrakteren klar på et annet rom, for jeg klarer meg ikke uten kaffe hver morgen.
Må se om jeg tar linken til Den store strikkedyst herfra, og sjekker ut programmet......har ikke sett det før jeg.
God natt.