tirsdag 17. november 2015

NYDELIG Småstrikk blir Flotte Julegaver- Norske Oppskrifter

Strikket av Wenche Magerøy / Designet av Kate Fredriksen


Kate er ei god Strikkevenninne som bor i Trondheim, har ved flere anledninger vært sammen med henne. Både her
i Tananger på Strikketreff og når eg har besøkt flotte Trondheim! Me var faktisk på tur til Selbu sammen, en tur eg huske GODT pga av god stemning og masse godt humør :) 

Kate har den senere tid begynt så smått å designe litt selv
og jammen får den dama det til, ikkje for at eg egentlig var
i tvil om det altså! Lekre småplagg tryller hun frem,
noen selger hun  mens andre bare gir hun bort gratis :) 

Eg har fått æren av å vise noen av hennes design her,
så bare kos deg du :) 


Bildet over


Strikket av Wenche Magerøy / Designet av Kate Fredriksen




Designet av Kate Fredriksen

Gratis



Designet av Kate Fredriksen


Kate har mer enn disse 4 her, du kan gå inn på 
Prosjektsiden på Ravelry så finner du flere :)
Vil også gjøre deg oppmerksom på at til helga har Kate Julesalg og det blir 25% på alle mønstrene :) 

Regner med at du er enig i at dette er flotte
ting å strikke i Julegaver?

* * * * *

Nå skal du høre noe frustrerende (for en strikker!):
Fikk mail i dag om at det vil bli lever en pakke i postkassa vår, pakken er fra "To Damer" dvs det er GARN!

Eg hører posten er her og litt etterpå tikker det inn en ny mail: "Pakken deres er levert videre"
Ka det er for noe tull!?? 4 nøster får da fint plass i kassa vår! Men når eg går for å hente posten er det jo ikkje rart, postbudet har først trykket kassa full av REKLAME aviser!!! Hva tror du står på lokket hos oss? Nettopp: "Nei til reklame"

Hmmm tar meg en tur innom på posten eg:
De vet IKKJE hvor den pakken er blitt av!
"Kanskje et av de andre budene har pakken din?"
Sier han bak disken og se spørrende på meg! EG vet jo ikkje, men pakken VIL eg ha, men eg får den ikkje......
den NYDELIGE Finull`a mi......Jaja, eg fikk beskjed om
å vente på nærmere beskjed...på mail.....

Det var så kaldt ute i dag så nå har eg pakket meg godt inn
i flanellpysj (JULETE så klart!) og ei stor og god morgenkåpe, Strikkekafeèn utgår i dag siden mor mi trenger strikkehjelp :) Da blir det strikkekos her i kroken heller, kos det også!

Straks er det middag noen som passer fint siden tarmene er på vei ut for å hente noe mat selv! I dag blir det stekte fiskekaker m/løk, poteter og brokkoli :) 




KOS deg masse og ha en
Herlig ettermiddag :) 




Go`klem fra ei Vibbedille i Go`lynne :) 

3 kommentarer:

Kate sa...

Søte gode du <3

johanne sa...

åååå nå fikk jeg lyst til å strikke du....... Har holdt på med andre ting lenge nå til julemarked......

Unknown sa...

Wenches vakre hjerter er bare såååå nydelig. Den må svippes denne veien. Jeg tegner og skriver her, på oppfølgeren til Nails lua :o)
Kos deg med strikkekos og mamma i kveld.