onsdag 18. november 2015

En Komplett StrikkeSirkel


Da eg var ca 5 år ble eg vel så smått introdusert for pinner
og garn, det var min mor og farmor som fikk meg i gang.
Det begynte sånn helt forsiktig med små lapper, men min farmor var ikkje sen om å sette meg i gang med en SOKK!
Det er den rareste sokken eg har sett, men den hadde både en slags hæl og en tå-STOLT som bare det!

Strikkingen utviklet seg fort og eg ekspanderte, satt mye inne på rommet å koset meg og tegnet de rareste mønster.
Husker en vanvittig sprø Hønsestrikk-vest med de sykeste mønsterborder + 1 million tråden å feste.....de knytet eg
2 og 2 sammen og håpet på det beste *ler*

Når problemene oppsto sprang eg med strikketøyet foran meg til min mor og ropte: "Hjelp, eg mistet en maske"
Ja for sååå flink var eg ikkje som kunne fiske om en slik uting, ei heller kunne eg rette opp feil, men det at det irriterte meg var nok til å imponere både min mor og farmor;
"Du blir nok en dyktig strikker en dag," sa min farmor.
Hun var veldig nøye og alt måtte stemme og være riktig :) 
(Uff, eg savner virkelig henne, mistet henne og mormor da eg var 19)

Eg har de utroligste StrikkeProsjekter på samvittigheten
og det er synd å si det, men min pappa hadde mer enn ett stort rydderaid på loft og kjeller etter at eg flyttet ut -
MYE av dette bare forsvant ( i en søppelcontainer) og min far kunne ikkje skjønne hvor det var blitt av hehe





Anyway, nå er vel sirkel rund og me starter på en ny sirkel, eg er etter hvert blitt en veldig flink strikker, utlært blir man neppe, men eg kan, og klarer det aller meste. 

I en alder av 45 har eg nå en mamma på 75 år som også er glad i å strikke og etter flere år med tørke er det eg som har fått henne hektet på nytt! Mye av det hun kunne er gått
i glemmeboka også når det gjelder hekling.

Har faktisk "Snakket" til henne en hekleoppskrift på en HEL duk! Hun skjønte ikkje bæret av oppskriften så eg satt å sa den høyt, brikke etter brikke HELT til hun hadde memorert den! Hvis hun glemte noe eller kom utav det, ja da ringte hun og eg snakket henne gjennom en brikke på telefonen *ler*
Litt av et syn skal eg si deg hehe
Spesielt når eg vandrer rundt på Kiwi hihi

Nå om dagen er det Domino eg lærer henne! Hun fikk som du vet kurv med garn av oss til 75 års dagen og løfte om at eg skulle få henne i gang med et teppe :)

Eg tegner og forteller og i kveld har eg tegnet HELE teppe på ruteark i farger slik at hun vet hvordan neste lapp skal se ut :) Er så flink atte. I kveld lærte hun å strikke opp masker
i steden for å legge opp, noe som er lurt å gjøre når man strikke Domino :) Men eg er sikker på at eg må vise henne mer enn èn gang til hehe
Det har vel muligens noe med alderen å gjøre? :) 

Men eg er jo heldig for hun er fortsatt veldig flink til å plukke opp både mista masker og evn feil + hun fester tråden helt perfekt, men den dager kommer vel også, ja at det er eg som plukker opp hennes feil?
Det er vel det som er meningen med det hele?

Ja, en meningen med Livet, ikkje det??




Takk for at DU leste <3






Go`klem fra en Takknemlig Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: