fredag 20. november 2015

Den Spede starten på noe Lekkert!


Helt ærlig så ble eg ganske kokt i hodet her om kvelden da eg ville starte på Det Nye Sjalet - eg skjønte ikkje bæret av hva som sto i oppskriften! Kjente at eg ble ganske fortvilet ja, for dette kan eg jo, har virkelig strikket sykt mange sjal....
Men det sto fullstendig stille! Det endte opp med at eg bare gikk å la meg i nesten ren fortvilelse hehe

Dagen etter rigget eg meg til i ro og mak, tok for meg oppskriften og var klar med pinne og garn; Det sa bare "KLIKK" så var eg i sjalboblen! Det var en litt sånn
flau "Aha" opplevelse hehe

"Selvfølgelig er det jo sånn," sa eg til meg selv :) 
For helt ærlig? Sjal ER enkelt å strikke, spesielt når man starter med 7 masker i nakken og strikker ned og øker ut :)
På dette sjalet er det 4 type økninger og det er veldig lett
å bare kjøre på og tenke at det har ingen forskjell og bare øke likt på alle steder, men NEI, det er av en grunn!

Hvis du er en perfeksjonist som meg så øker du slik det står, uansett om du Holde tunga rett i munnen - da spesielt på økingene på vrangsiden! Skal love at du har igjen
for det, for DET blir så fint!

Det er akkurat som å si at 1 vriddrett er det samme som en SSK! På de aller fleste strikketøy brukes SSK av en grunn! Masken legger seg RIKTIG vei og står ikkje som
en brems midt i strikketøyet :)

Etter hvert som strikketøyet vokser går økingene automatisk.
Ble ikkje så mye strikking i går kwell, fikk uventa, men dog veldig KOSELIG besøk av niesa vår :) 
For meg fungerer ikkje et sjal i startgropen og det å være sosial hehe Men I DAG, da SKAL eg ha masse ME TIME!
Det har eg bestemt! EG må, eg kjenner at eg !

Sitter her med en rygg som dunker og herjer og Ali venter litt på meg for me skal egentlig ut å handle.....Eg har LYST å bli med så mulig eg bare biter tennene sammen....
Må få ryddet/tørket litt støv her hjemme også, Ali skal heldigvis ta alle gulvene + han har shainet kjøkkenet :)
Amira har invitert litt til kake på søndag og da er det greit at det ser sånn noenlunde ut :) 


Tror eg starter med å gå på badet eg og ser
hvordan ryggen vil ha det :) 

Du og eg, me tastes senere :) 





KOS deg og ha en Fin
start på fredagen :) 






Go`klem fra Vibbedille :) 

Ingen kommentarer: