mandag 9. november 2015

Eg "Overlevde" og fikk PREMIEN min!


Frem til dette bildet var eg i grunnen en skikkelig "bitch" i dag *ler* Eg har grua meg så mye kan du tro, Stakkars Ali <3
Men etter 25 år så kjenner han meg godt :)
Det var virkelig en passende dag å innvie SolskinnSokkene
:) Skikkelig lekker antrukker i hel pysj ble eg pakket godt inn i ei god og varm dyne! Det er etter hvert blitt ganske luksus på SUS, men helt flonkende NY avdeling var det absolutt ingenting å utsette på noe :) 

Inne på operasjonsstuen rådet det en rolig fin stemning og da sokkene mine virkelig kom til sin rett der på bordet viser det seg at Operasjonssykepleieren hadde lest om disse her inne på bloggen! Da måtte eg jo si at det var min blogg og det ble en del latter :) Du kan si det sånn eg var blant likesinnede hehe Der i fra slappet eg fullstendig av og humøret steg +
at anestesien traff med venflonen på første forsøk noe som veldig sjelden skjer på meg - STOR Jubel :) 

Anestesilegen var ei utrolig behagelig og herlig dame og eg kan ikkje skryte nok av disse damene,
de fikk iallefall min reddsel for det forestående til
å forsvinne som dugg fra solen :) 

HELT Frem til eg sovnet var eg godt pakket inn i ei varm dyna og var på ingen måte blottet :)
Mens eg sov en times tid i narkose ble det utført en Cystoskopi - og hvis DU er en av de som går å venter på dette og er like nervøs (Les: LIVREDD!) som det eg har vært kan eg bare si: Dette foregikk på en så fantastisk og fin måte at det var da slettes ingenting å grue seg til :) 

Da de vekket meg var eg fortsatt godt pakket inn i varm dyna og ble kjørt til Oppvåking, og som den staeste pasient som eg er satt eg meg rett opp i senga og var klar til å gå!

Meeeen eg måtte vente minst 2 timer! Etter ca 30 min ropte eg på ei og sa:"Nå må eg gå" "Jammen du må spise en skive først, " ga hun meg beskjed om. "Nop, det går ikkje" sier eg "hvis du ikkje har rugbrød så kan eg spise hjemme", svarte eg "Ja da må du skrive deg ut på eget ansvar" "Supert" svarte eg hehe Det har eg da gjort før :)

I løpet av de 30 min etter at eg våknet fikk eg snakket med Kirurgen og han kunne fortelle at blæra var fin og ingen forklaring på blødningene eg har hatt + han hadde fjernet en "fett"klump som obligatorisk nok blir sent til analyse :)

Men heldigvis ikkje noe skummelt som det så like gjerne kunne ha vært. Det kan være at eg må sjekke nyrene innvendig HVIS blødningene nå ikkje stopper, men den utfordingen tar eg når den kommer,
nå vet eg iallefall hva eg går til :) 



Eg våknet av narkosen kl 14 og rett før kl 15 gikk eg inn her for å hente "Premien" min! Lett bedugget vagget eg inn godt
i armkroken til han Ali :) Eg så sikkert ikkje helt god ut HAHA



Målet hadde eg Zoomet inn på nett i går og DER hang den vettu, den NYE pysjen min! Med Duske Sokker!

Ali bare rister på hodet for han lurte på hvorfor i himmelens navn eg skulle ha 2XL i størrelse!! Det har seg sånn ser at eg har gått ned over 6 kg den siste måneden, ja bare sånn,
og eg trenger slettes ikkje den største pysjen,
men en GOD flanell pysj skal:
Buksa skal opp til "Dolly`ene" og jakken ned på låra =
Godt og varm + at ermene kan jo brettes opp og pysjen skal HENGE og ikkje stramme noen plass uansett hva eg gjør :) 

Da eg kom hjem var det på med pysjen, knasket 2 druer
og fikk meg en kopp kaffi og parkerte meg i kroken, men etter ca en halvtime måtte eg gi etter for Ali sitt mas og heller forflytte meg inn i senga! Der sovnet eg PANG og sov i ca 2 timer, tror nok det gjorde ganske så godt ja.......


....for HER sitter eg nå i min NYE pysj
(Dagens Høydepunkt) og er klar til å KOSE meg :) 
Har snakket med Solstråla i langt over 1 time
og det gjorde godt :) 

Er fortsatt litt sånn "Boblete" i hodet som man gjerne blir av narkose, men eg tok ingenting beroligende eller noe på SUS og det har eg igjen for nå :) Litt smerter tåler eg selv om eg ikkje har direkte vondt, skal ta det med ro et par dager til blødningene har stoppet, men utover det skal alt være
i orden så langt iallefall :) 

Sånn utover det må eg bare si TUSEN TAKK for alle lykkeønskninger på Snap, sms og mail! I forkant av alt dette
i dag var eg ikkje i humør til å svare noe og nå er eg litt for "sliten", men TAKKER dere her og vit at eg setter STORT pris på det <3 





KOS deg MASSE og ha en
SKIKKELIG Koselig Kwell-
Det skal Nemligen EG!







Go`klem fra ei VELDIG lettet Vibbedille :) 

11 kommentarer:

Unknown sa...

Masse god bedring til deg, så godt du har Ali til å passe på deg.
Stor klæm

siddisisalou sa...

Så godt å høre alt gikk bra og at de passet godt på deg på SUS ! Ta det nå med ro og kom deg til hektene i noen dager framover ! God bedring 💕

Anonym sa...

Så godt å høre at du er vel hjemme igjen! Leeeenge siden sist jeg kommenterte her/mailet - virkelig lenge siden, men jeg er innom her hver eneste dag. Og i dag har jeg tenkt ekstra på deg, det er sååå vondt å grue seg - og det er alltid en fare for at noe kan gå skeis. Men nå er du på plass her igjen, og jeg + alle andre kan puste lettet ut.
God bedring, og ha en flott strikkeuke :-)
Hilsen Margaretha i Moss

Wenche sa...

Og jeg som trodde du var på tur for å kjøpe garn. Hadde ikke fått med meg hva som skulle skje i dag. Bra at det ikke var noe skummelt der.

Vanja sa...

Å så bra at det ikke var noe farlig i blæra di. 👏 Jeg hadde cystoskopi for 4 uker siden, med lokalbedøvelse. Det var heldigvis ikke noe skummelt hos meg heller. Bare en nyrestein som var halv-veis grodd fast i åpningen fra urinlederen. Derav blødninger. Den ble fjernet og det var en ganske ubehagelig opplevelse for å si det mildt. De måtte ut og inn 5! ganger med diverse instrumenter før de fikk den ut. Klarte ikke å stå oppreist eller sitte på flere timer. Litt slitsomt når det tok ca 45 min å kjøre meg hjem. Men det var en stooor lettelse å endelig få vite at det ikke var noe verre.
Stor klem på deg, og den premien var vel fortjent. 😀

ainaeh sa...

Bra d er over og gikk bra. Har tenkt på deg i dag. God bedring :)

ainaeh sa...

Bra d er over og gikk bra. Har tenkt på deg i dag. God bedring :)

Vibbedille sa...

Eg er VELDIG glad for at eg fikk narkose Vanja, men det var både fordi eg vet ikkje hvordan eg hadde reagert + de var veldig usikre på hva de ville finne og da er det greit å sove :)

Sigrid sa...

Så godt å lese. Tenkt på deg flere ganger i dag. Vel unt med ny pysj. Nyt den og at du er ferdig (for nå).

marit eline ressem sa...

Ønsker deg en god rekreasjon, og håper du blir bra snart av det du sliter med. Er man i en litt vanskelig situasjon, så har vi i allefall det fellese at strikking er balsam for sjelen... kos deg masse med strikking eller annet håndarbeid når du orker... jeg koser meg nå som viruseet har forlatt min kropp, og huset er nyvaska... takk for titten :)

Line Kristine sa...

Så bra at det ble en god og trygg opplevelse! Og at det ikke var noe skummelt de fant. Man fortjener jammen premie når man har vært med på noe sånt! Viktig å belønne seg selv! :)