tirsdag 10. november 2015

Lekkert og Kjapt til Julegaver - StrikkeOppskrifter

Amanda Scheuzger

Hvis du ikkje har fått det med deg ennå, ja så nærmer det seg altså JUL! Hvis man skal tro kjøpestanden så må du skynte deg for det er KUN nå du har sjansen til å få det du trenger i hus! Men er du som meg spiller du Cool og tar det hele med knusende ro, ikkje har eg tenkt på julegaver eller noe ennå-det eneste eg VET er stua skal være ferdig pynta 1.søndag i advent :) Dvs altså si at eg har KJEMPEGOD tid! 

Når det kommer til de hjemmestrikke gavene så har du jo ENDA bedre tid, ikkje sant? Ja for bake, rydde og pynte kan du evn gjør på dagtid/ettermiddag, men når kwellen senker seg er det strikketøyet som kommer frem, og bare så det er sagt: Det er fortsatt MANGE fine strikkekvelder igjen til Julaften. Et smart trix eg utnyttet et år når eg ikkje kom i havn med de strikka gavene var at eg pakket inn garn, oppskrift og pinner og skrev på lappen:
"Returner innholdet i romjula og gaven kommer
tilbake ferdig strikka på nyåret"

Var da slettes ingen problem det heller :) 

Har nå benyttet anledning til å finne frem en del små delikate og lekre smågaver som lett lar seg strikke på noen kvelder, så du kan ennå produsere mange flotte gaver :) 


Bildet over



Irish Girlie Knits Designs




Melissa Schaschwary




JumperCables




2015 NellKnits



Lekkert ikkje sant? Kan bli virkelig mange flotte gaver her :) 
Må vel snart notere ned litt på ei liste eg også etter hvert


* * * * *


Joda, eg henta Jr eg vettu, slengt på meg kåpa over pysjen og Jr bare lo da han så meg hehe Ali er i sving på kjøkkenet og eg er klar for å henge opp litt klær, tar det stille og rolig :) 

Da eg hadde meg et kattevask tidligere fikk en nå både vaska do`en, vasken, hylla og gnikka speilet på badet,
Jepp, me jenter er utrolig flinke å multitaske på flere nivå :) 

Men kjenner det skal bli godt å parkere seg for resten av dagen og målet er iallefall å komme seg ned til hælen på sokk nr 2 :) Skal gjøre litt endringer i forhold til sokk 1 for den ble eg ikkje heeelt fornøyd med i foten. Skal komme med Tips hvis endringene er til det bedre :) 





KOS deg masse og NYT
en Herlig ettermiddag :) 




Her blir det Bemye til middag!
JAMMY!






Go`klem fra ei fornøyd og sulten Vibbedille :) 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Den første var jo bare RÅLEKKER!!
Likte den siste også, den var litt "samisk" og det liker jo jeg ekstra godt, pga mitt eget sameblod :o)

Nyt kvelden, den er hellig.

Vibbedille sa...

Eg også er ganske svak for det som er litt samisk!
Det er så klare mønster og farger :)