onsdag 11. november 2015

Strikke Votter til Jul? - Gratis Oppskrifter

Berroco Inc / Amy Christoffers

Som eg har sagt før; Votter er som med sokker, man kan aldri få NOK! Lista mi over votter som eg Bare ha er umenneskelig lang etter hvert, men hver gang eg strikker et par, ja så oppstår det en grunn til å gi de bort.....
Er ikkje det typisk vel? Har et par votter på pinnene her
i sofaen, det er de Sjiraff Vottene vettu og DE skal ingen vei når resten av nr 2 er strikket! BASTA! :) 

Votten over her falt eg i staver over, hva er vel bedre enn votter i myk deilig alpakka??

(Bildet over)



KT Studio, LLC

Disse vottene er GRATIS t.o.m 13.november,
altså først kommende fredag!



Tin Can Knits



Sybilra

Dette er de mest spesielle vottene eg har sett! De strikkes på en veldig finurlig måte og DET kan man jo like :) 



tma

Dette er også votter som strikkes på en litt annen
måte enn hva man er vant til :) 
Oppskriften finnes også på norsk :) 



Nå kan du strikke votter til HELE gjengen,
Jepp, for ALLE trenger det :) 


* * * * *


At Ali vekket meg halv 7 i dag kan eg ikkje huske, minnes bare at eg "registrerte" noe og snudde meg å sov videre, Kl 7 var det PÅ med lyset: "Nå MÅ du stå opp!" Hekkan tenkte eg, ka e det som skjer! Fikk nå på meg pysjen og kom meg på do, på vei inn i stua ble eg møtt med en kaffikopp og beskjed om at NÅ hadde me ikkje så mye tid!

Hmmm ennå hadde eg ikkje peiling på hva han mente, men etter noen slurker demret det; Jr skulle jo til legen halv 9
og det er min "jobb" - Jepp, for Ali har gått og går til tannlegen med ungene og eg til legen. Grei fordeling for eg liker da slettes ikkje tannlegen!

Kvart over 8 durte me avgårde, Jr og eg, full guffe på "Energy" og stemningen var god i bilen :) Er egentlig ikkje noen morgenfugler noen av oss, men me skravlet i vei :) 

Siden me hadde tidlig time kom me nesten rett inn
og rapporten fra SUS etter det heftige migreneanfallet til Jr var på plass og det var ingen tvil at han trengte medisin -
Nå ligger den trygt i skapet HVIS det blir en nesten gang + han/me skal skrive MigreneDagbok :) 

I dag var faktisk FØRSTE dagen etter det siste anfallet at han var 100% smertefri i hodet og øynene, så ja, det satt skikkelig lenge i kan du si.

Egentlig skal eg gjøre fint lite i dag, ja hvis ikkje alle klærene eg hang opp i går er tørre vel å merke. Eneste eg har plan om NÅ er å få opp farten på sokk nr 2 for vil eg snart få tatt bilder av "Klompelompe" skjørtet og da hadde det vært kjekt med ferdige sokker også :) 


Sånn utover DET kan eg jo hviske deg litt i øret at STORE ting er på gang her på bloggen og det vil naturligvis komme DEG til gode! Du har mye å se frem til, regner med at det
"tar av" om en 3-5 uker :) Jepp, eg GLEDER meg
så masse kan du tro :) 




Men du?
Ha nå en FLOTT dag i dag, 
nå er det faktisk snart HELG-
Igjen :) 






Go`klem fra ei Glad Vibbedille :) 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Votter er kjekt, det var noen fine der ja.
Jeg tegner forresten Nails Mittens - Votter :o)
Må jo ha ett sett, når man først er i gang.

Greit for Jr å få bekreftet at det var Migrene,
da er medisin på plass til en ev neste gang.
Jeg og mor'sia mi i slekta har dette og også min yngste datter.
Det er noe dritt for å si det mildt.

Ha en flott dag videre.

Gunn Kristin sa...

Takk for flere fine oppskrifter!

Rigmor sa...

Du er så flink, du driftige dame :)